tiistai 9. syyskuuta 2014

Muuttoa ja päiväkotiin valmistautumista


Voin kertoa, että kiirettä pukkaa ja tekemistä riittää...

Eli muuttopuuhat käynnissä!

Ja flunssakin ihanasti päällä :/




Siinä vähän esimakua kodista erittäin huonolaatuisilla kuvilla. Perhana pakko saada se digikamera nyt nopeasti. Mutta kun noita rahareikiä tuntuu olevan koko ajan, niin nämä turhemmat ostokset on vaan pakko karsia pois, ei auta :/


Irsku alkaa nyt tosiaan käydä päiväkodissa kahtena päivänä viikossa :) Piti hommata kunnon tamineet sitä varten. Moni saattaa pitää mua huonona äitinä, kun laitan lapsen hoitoon vaikka itse olen kotona. Mutta mä en kyllä näe asiassa mitään pahaa. Irene on sen ikäinen jo, että nauttii muiden lasten seurasta. Kyllä mun mielestä lapselle on tärkeää viettää aikaa muuallakin, kuin kotona kahdestaan äitin kanssa. Seurassa sitä opitaan paljon tärkeitä sosiaalisia taitoja. Ja ihan muitakin juttuja :) Joulukuussa kuitenkin syntyy tämä uusi neiti, niin vähän helpottaa arkea, kun muutama päivä on varattu meidän kahdenkeskiselle ajalle!

Mutta nyt pitää jatkaa taas hommia. Jos mä istun liian kauan sohvalla, mä en pääse siitä enää ylös :D

Jaha ja Irskukin heräs päikkäreiltä. Päästelee tuolla jotain epämääräisiä ääniä :D

Mukavaa päivää sulle ♥


13 kommenttia:

  1. http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4271803/heidi_laittaa_1_v_lapsensa_paivakotiin

    Heti joku ääliö mennyt vääristelemään keskustelupalstalle....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jollain tapaa ymmärrän tuon ketjun pointin. Irenen ikäinen lapsi ei "hyödy" päiväkodista mutta jokainen vanhempi tekee omat valintansa ja omistaa näkemykset siitä mikä on omalle lapselleen parhaaksi eikä kenelläkään ole oikeutta niihin puuttua ellei ne ole lapsen kehitykselle ja kasvulle haitaksi.

      Poista
    2. Irene hyötyy kuitenkin äidistä joka jaksaa paremmin. Mulla on kokemusta kahden ihan pienen lapsen hoitamisesta yksin ja se ei ole helppoa se. Irene ei todellakaan menisi edes noiksi kahdeksi päiväksi hoitoon jos tämä uusi tulokas ei olisi tulossa. Mulla on kuitenkin edelleen elämässä raskaita asioita kannettavana, niin mulla ei välttämättä ole samalla lailla niitä voimia, kuin äiteillä jotka eivät ole samoja asioita läpi käyneet.

      Mulla on kuitenkin uupumusta ja masennusta ollut ja mä en halua sitä olotilaa enää ikinä! Ihan vain lasteni parasta ajattelen sillä, että jos on jossain kohdassa mahdollista päästä hieman helpommalla niin aivan varmasti otan avun vastaan. Se osoittaa sen rakkauden lapsia kohtaan. Äidinkin on voitava hyvin.

      Poista
    3. Ymmärrän kantasi ja on aivan varmasi paras ratkaisu, että Irene käy parina päivänä viikossa hoidossa. Siitä on hänelle iloa, siellä on turvalliset aikuiset ja sinäkin jaksat olla hänelle siten kotona jaksava ja turvallinen äiti. :)

      Mutta, ei ole mitään väärää sanoa sitä, että Irene lähtee päivähoitoon teidän koko perheen jaksamisen kannalta. Perustelemalla, että tämä on lapselle hyvä koska hän on niin sosiaalinen tms, saat helposti vain ikäviä ja negatiivisia kommentteja. Yksivuotias ei tarvitse muita kontakteja kuin äidin ja satunnaiset muut tapaamiset, eikä muita virikkeitä kuin perusarjen, mutta ne eivät myöskään ole hänelle haitaksi.

      Olet tehnyt ihan varmasti oikean ratkaisun. Tsemppiä sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi!

      Poista
    4. En tiedä miksi sitä niin helposti lähtee "puolustelemaan" joitakin ratkaisujaan. Ehkä sitä on niin epävarma koska on kuitenkin vähän erilaisessa asemassa muiden silmissä...

      Mutta on se ihan oikeastikin mulle mukavampi Ireneä hoitoon laittaa, koska se tykkää ihmisten seurasta :) Nyt kun oltiin tutustumassa niin lopuksi ne kolme likkaa siellä leikkivät isossa legolaatikossa niin tyytyväisinä :)
      Kuitenkaan se ei ole todellakaan se syy miksi Irene sinne menee, vaan plussaa :) Koko perheen hyvinvointi ja mun jaksaminen on se syy tähän ratkaisuun ja tiedän, että se on vain hyväksi.

      Poista
    5. Oishan irsku voinu vielä olla kotonakin, noin pieni ei tosiaan tarvii muuta kun perusarjen ja turvalliset läheiset ja jos kaks kolme tuntii nukkuu viel päikkäreitä, niin saat siit päivittäin sen 'oman ajan', mut sä teet niinku parhaaks näät!
      Mun mutsi hoiti mut kouluikäiseks ja oon siitä hälle kiitollinen, ei meidän faijaakaan paljon kotona näkyny, työreissuilla jotu kulkemaan pitkin maata, yksinhuoltaja mutsi käytännös oli. Tsemppiä sulle ratkaisuihin!

      Poista
    6. Mä en kyllä oikeastaan omaa aikaa sillä hae ja saa, koska tässä on ihan just toinen pieni :) Siksi mä haen vain hieman helpotusta tilanteeseen. Se ei ole mitenkään liian helppoa olla kahden noin pienen lapsen kanssa yksin kotona. Ja kun on paljon ollut rankkoja aikoja, niin kyllä ne asiat vaan voimia kuluttaa pitkän aikaa.
      Mä oon myös ihminen, joka tarvitsee myös kodin ulkopuolista elämää: työtä, opiskelua, harrastuksia, seuraa. Mun oli tarkoitus mennä töihin tai kouluun, kun Irene on 1 vuotias. Ihan jo rahankin takia! Ja sen, että mä oon paljon paremmalla mielellä sitten kotonakin :) No, suunnitelmat muuttui ;) Mutta onnellinen olen tästä käänteestä. En kadu pätkän vertaa! :)

      Poista
  2. Mä oon eri mieltä tosta hyötymisestä kyllä. Tää on pieni kylä jossa ei ole leikkikenttiä missä kohtaa paljon äitejä ja lapsia. Mulla ei ole sellaisia ystäviä , joilla olisi saman ikäisiä lapsia. Ja Irene on älyttömän sosiaalinen. Moni sitä on aivan ihmetellyt. Ja voi sitä riemua, kun se näkee lapsia :) Meidän entisen kodin naapurissa asui suunnilleen 8 vuotias tyttö ja Irene oli sen perään ihan mahdottomasti. Mä siis näen asian niin, että Irenelle on hyvä ja mukava asia olla lasten parissa parina päivänä viikossa :)

    VastaaPoista
  3. Minkälaisia päiviä Irene on päikyssä? Toivottavasti ei mitään 7-8h päiviä, koska noin pitkien päivien aikana ton ikänen väsyy jo tosi paljon. Jos päivät on hyvän mittasia ja niitä on vaan pari viikossa niin varmasti ihan huippu ratkasu! Kertoo susta äitinä, et järjestät ja suunnittelet asiat niin, että jaksat itekki ja huolehdit hyvinvoinnistasi :) ja jos ton ikäselle jotain haittaa päikystä on niin sen huomaa kyllä sit lapsesta, turha etukäteen maalailla piruja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään juteltiin hoitajien kanssa ja sovittiin ajaksi 9-15, Irene nukkuu ainakin kotona tuossa välissä 2-3 tunnin päikkärit ja toivottavasti olisi näin myös tuolla. Me sovitaan joka viikko erikseen seuraavan viikon päivät ja ajat. Tässä mennään ihan pikku hiljaa ja tilanteen mukaan :)

      Poista
    2. Kuulostaa tosi hyvältä :) en ymmärrä miten jotku oli jo tuolla palstoilla ehtiny nillittää :D mut ehkä sellasia lapsellisia ihmisiä vaan tulee aina olemaan ja sen kanssa on pakko elää..

      Poista
  4. Noilla halpa-hallin kurakinttailla ei tehe mittään :/ Meillä oli tuommoset viime kevväänä, ja ne oli ekan rapaviikon aikana kulunu jo aivan säpäleiksi. Ostin sit 6 e kalliimmat reimat, jotka on ko uudet vieläki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa :/ Hitto, oli muutenkin jotenkin tosi huono valikoima. Kauhean isoja kokoja vaan :(
      No, onneksi on sentään Reiman hanskat :) Kulutetaan noi ny loppuun ja hankitaan sitten paremmat :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)