tiistai 23. syyskuuta 2014

Minimimmi vauhdissa ♥


Täällä on muuten parisen viikkoa asustellut kävelevä minimimmi ♥ Ja meno on jatkuvasti niin kovaa, että kuviin neidin ikuistaminen tuntuu mahdottomalta :D


Irene on myös todella innokas apuri kotitöissä :) Astianpesukoneen tyhjääminen/täyttäminen on ihan parasta! Sieltä on kiva napata kaikki äitin laittamat astiat pois. Varsinkin lusikat, kauhat yms. ;) Pyykin ripustaminen on toinen lemppari. Eli siis äiti ripustaa ja Irsku repii alas. Mutta voi mitä juhlaa onkaan, kun saa painaa pesukoneiden käynnistysnappia ja kuulla, kun kone lähtee käyntiin ♥ Se on aina pienen taputuksen ja iloisen tanssahduksen arvoista!


Ja sitten pitää ottaa esiin vähän ikävämpi asia joka nyt on mielessä pyörinyt tänään;

Melkein jokaisessa ketjussa, jossa mun tapaustani puidaan törmää kauhisteluihin, kun "teen lapsia vaikka edellisetkin vielä huostassa!"

Ihanko totta mun pitäisi vain elää syyttäen itseäni ja elää pelkästään tämän asian ympärillä, kun huostaanotto on tapahtunut vuonna 2010? Ja kun mulla on alusta asti ollut tunne, että mulle ei lapsia olla palauttamassa. Tein mitä tahansa. Ajat sitten kaikki huostaanoton syyt on kumottu. Mutta onko huostaanottoa purettu, vaikka niin pitäisi lain mukaan tapahtua? No, ei ole ei.

Mä oon niin monta kertaa nämä asiat täällä jo kertonut ja oman kantani asioihin esittänyt, että turhaa toistoa on jos taas tähän alan niitä kirjoitella. En mä enää jaksa selitellä miksi minä hirveä ihminen olen mennyt tekemään lapsen ja hemmetti soikoon toinenkin vielä tulossa!

Everyone deserves happiness.

Mutta löysin tässä taas asiaan perehtyessäni kirjoituksen mikä sopii tähän loppuun erinomaisesti.

Miksi Suomessa ei saa oikeutta vääriin päätöksiin?

Hyvää yötä :)

9 kommenttia:

  1. Ne jotka sanoo että miks teet lapsii vaikka entisetkii on huostassa, ei tiiä asioista mitään, ni hyvä alkaa pätemään. Mä en kans ymmärrä, että mikset oo saanut jo isompia takas. Miks sossut ei päästä heitä kotiin, kyllä varmaan sinne sijaisperheeseen olis muitakin tulijoita, esim sellasia, jotka ei oikeesti voi asua kotonaan, toisinku sun lapset. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Se on helppo tuomita, kun ei edes halua ottaa asioiden oikeasta laidasta selvää. Onneksi itse tietää tasan tarkkaan missä mennään ja missää ollaan menty :) Se on pääasia ja sen mä onneksi oon tässä vuosien varrella oppinut ymmärtämään!

      Poista
  2. Halusin tulla sanomaan, että ne ihmiset jotka puhuu tästä huostaanotosta ja kehtaa sanoa mitään negatiivissävytteistä siitä ja sun nykyisestä tilanteesta, ei tiedä varmastikaan huostaanotoista tai susta mitään. Ihmiset tuomitsee niin helposti vaikkei ois omatkaan pyykit puhtaita mutta ovat onnistuneet pitämään jonkun kulissin yllä. Se, että sun lapsesi on huostaanotettu, ei tee susta millään tavalla huonompaa äitiä tai ihmistä, ja sen lisäksi että sä olet joutunut käymään läpi sen tuskan kun sun lapsesi on viety sulta pois, sä olet jaksanut taistella sen puolesta että saisit lapset joskus vielä takaisin kotiin JA kertoa sun kokemuksia tästä muille yleisesti. Sä olet todella rohkea ja vahva ihminen! Nykyään on niin helppo tuomita muita anonyymisuojan takana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kauniista sanoista ♥ Piristi päivää taas mukavasti!

      Ja totta turiset. Huostaanottoon liittyy niin paljon ennakkoluuloja. Itselläkin on aiemmin ollut. Mutta niin kuin kaikissa muissakin asioissa niin tässäkin pitäisi ensin tutustua tarkemmin juttuun ja sen takana olevaan ihmiseen, ennen kuin alkaa viskellä niitä kiviä.

      Tämän leiman alla on oikeasti todella raskasta elää. Ihan jo tavallisessa arjessa se tulee vastaan. Vien Irenen päiväkotiin. No, tottakai sielläkin tulee asia ilmi jossain vaiheessa ja joudun tavallaan selittelemään tilannetta hätäisesti. Mä otin kyllä sen itse puheeksi ja niin teen kyllä aina. On todella vaikea olla ja käyttäytyä normaalisti jos koko ajan joutuu miettimään, että missä vaiheessa asia pitää ottaa puheeksi yms.

      Eikä pelkästään huostaanotto van ylipäätään se, että lastensuojelu on elämässä. Automaattisesti sussa ja sun elämässä on joku silloin vinksallaan. Tää mun tarinani on niiiiin pitkä ja siinä on niin paljon asioita mitkä haluaisin aina tuoda esiin, että sitä on todella vaikeaa kertoa ihmisille ihan pikaisesti. Onneksi on tämä blogi :) Mä voin vaan sanoa, että lueppa sieltä vaikka asia ihan aluksi niin pääsee pikkuisen paremmin kärryille.

      Ja mua vielä silloin vanha työntekijä moitti tästä ja yritti vihjailla, että pitäisi poistaa :D Kyllä oli vaan niin omat jauhot pussissa. Etten vaan tuo julki hänen tekemiään törkeitä vääryyksiä. No, siihen mulla on kyllä ihan lainkin mukaan oikeus!

      Poista
  3. Eikös kohta kannattais oikeuden kautta hakea lapsia kotiin, kun nyt on selkeää näyttöä siitä, et oot hyvä äiti ja pystyt huolehtia lapsista. Kuitenkin mahikset aina huononee, mitä kauemmin menee :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä varmaan kannattaisi...Tai sitten ei. Mä en tiedä. Pitää nyt ainakin saada tämä vauva maailmaan ja antaa arjen ja elämän tasoittua.
      Mulla on vaan mennyt jo niin usko kaikenmaailman asianajajiin sun muihin, että aivan pelottaa aloittaa mitään paperisotaa. Hemmetin raskasta.
      Mulle on kuitenkin annettu hyvä neuvo miten toimia nyt tällä hetkellä ja sen mukaan nyt menen :) Toivotaan, että se myös tuottaa tulosta!

      Poista
  4. Löysin vasta blogisi pahamaineisen keskustelupalstan kautta. Mielenkiinnolla jään kyllä vakkarilukijaksi! Vaikea tilanne sinulla, ei pysty itse edes kuvitella miten toivottomaltavsusta varmasti tuntuu. Ja voin vaanvihmetellä, että miten ihmeessä.et ole lapsi vielä.takaisin saanut. Olen nähnyt paljon lapsia perheissä,joissa kaikki ei ole hyvin. Ja lastensuojeluilmoituksista huolimatta tilanne on saanut jatkua,vaikka jopa huostaanotolle olisi ollut aihetta. Aika paljon varmasti paikkakunnasta ja lastensuojelun henkilöstöstä kiinni,miten kussakin tapauksessa toimitaan. Eräässä perheessä äiti on henkisesti sairas,lapset selvästi aliravittuja koska ruokaa ei tehdä, sitävsaa vasta illalla kubisä tulee kotiin, kodin siivokin on perheen isän ja lasten harteilla, lapset ovat vähän väliä hukassa yms. ongelmissa. Silti lapsia ei ole huostaanotettu vaikka lastensuojeluilmoituksia on tehty. En vaan voi käsittää miten paljon Suomen lastensuojelussa on mätää. Tsemppiä sulle ja ihanaa odotusaikaa!<3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥

      Vauvat-palsta! Ahhh, mikä ihana paikka :D

      Yksi tärkeimmistä asioista mitä mä oon aina halunnut lastensuojelussa nostaa esille, on nimenomaan se miten paljon KAIKKI riippuu sun kohdalle tulevasta työntekijästä. Ja jopa kaupungilla missä asut on merkitystä.

      Ihan kauheaa! Ei näin isoissa asioissa voi mennä noin!! Jos kerran on laki olemassa niin eikö se pitäisi olla kaikille sama? Onhan Suomen lakikin sama jokaisessa kaupungissa ja jokaiselle ihmiselle, niin miksi lastensuojelun lakia voi työntekijä muutella ihan oman maun mukaan?! Kyse on kuitenkin ihmisen YKSITYISYYDESTÄ, LAPSISTA, PERHEESTÄ, MIELENTERVEYDESTÄ, KOKO ELÄMÄSTÄ! Ei siis ihan pikku jutuista....

      Tervetuloa muuten lukijaksi :)

      Poista
  5. Ja justiin ku oon huokaillu miten hyvä täälä on asustella, että täälä on turvallista olla.. Siis noin niinku lastensuojelun kannalta. Kun sitä välillä lukee jonkun isomman kaupungin kauhutarinoita lastensuojelun epäoikeudenmukaisuudesta lapsia ja vanhempia kohtaan, niin ihan ahdistaa ajatus täältä pois muuttamisesta. Entäs jos joku pimee keksii tehdä mustakin jonku ilmotuksen, ja mun lapsi viedään pois.. Mutta tässä sen nyt näen, että eipä tämäkään paikkakunta ole immuuni ilkeille ihmisille, ja epäoikeudenmukaisuudelle.

    Sairastuin itse masennukseen, ja pelkäsin avioeron jälkeen, että minulta viedään lapsi. Joka paikassa piti varoiksi esittää, että kaikki on hyvin, ettei kukaan huomaa masennustani. Sossussakin olin asiakkaana jonkin aikaa, mutta ilmeisesti minulle on osunut kohdalle joku ihana työntekijä joka on ymmärtänyt tilanteeni, eikä lähtenyt demonisoimaan masennustani niin, että lastani en hoitaisi. Joskus kuulee sellaistakin, että lapsi viedään vaikka ei olisi suuremmin syitäkään.
    Hyi että!
    Ihan hirveetä, että noin tärkeälle alalle eksyy ilkeitä ihmisiä :/

    Toivon sydämestäni, että saat lapsesi vielä takaisin <3

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)