lauantai 12. huhtikuuta 2014

Vaaleanpunaista


Pitää vielä tänne kirjoitella, vaikka mua väsyttääkin niin, että hyvä kun silmät pysyy auki. Irene meni tavallista myöhemmin yöunille, koska vetäisi tänään NELJÄN tunnin päikkärit! Kyllä! 11 aikaan sen laitoin sänkyyn ja yhden aikaan itse oikaisin sohvalle. Ajattelin, että vähän lepäilen ja odotan, kun Irene huikkaa heränneensä. Yleensähän päikkärit on tunnista kahteen tuntiin meillä. Noh, mä heräsin kolmelta siitä sohvalta, kun kuului: "Äitti, ti titti!" makkarista :) Piti kyllä oikein hieraista silmiä, kun katsoin kelloa! Mutta tulipahan sitten itsekin nukuttua kaksi tuntia ja teki kyllä terää. 

Irskuliinin tarkempia mittoja muuten kysyttiin, joten:

Paino 8775 g
Pituus 72,2 cm
Päänympärys 45 cm

Tota painoa mä murehdin ennen neuvolaa, kun Irene oli pitkään todella nuhainen ja söi sen takia aika huonosti. Mutta käyrillä mentiin kivasti, eikä siis syytä huoleen :)
Neuvolatäti kirjoitti neuvolakorttiin:
Hyvin kasvava tyttö. Iloinen ja hienosti kontaktia ottava. Korvatulehdus näyttää parantuneen. Sydän ja keuhkot normaalit. Iho siisti. Nousee seisomaan, konttii ja ryömii. Asiat kunnossa.

Neiti oli päässyt tekemään tuhojaan, kun olin laittamassa aamupuuroa.

Hain muuten tänään Subwaylle töihin :) Tänne avataan ensi kuussa sellainen ja mä ajattelin koittaa onneani. Vaikka tuntuu pahalta jotenkin Ireneä vielä hoitoon laittaa, mutta kyllä se on vaan tienattava jollakin leipää pöytään, ei auta. 
Jotenkin oon vähän kiikunkaakun kyseisen työn kanssa. Varmasti mukava paikka ei siinä mitään, mutta jotenkin huvittaisi välillä tehdä muutakin, kuin asiakaspalvelutyötä. Mun kaveri esim. on Atrialla töissä ja sellanen liukuhihnatyö kuulostaa niin mukavalta :D 
Kaikista eniten haluaisin lähihoitajan koulutuksen. Katselin tossa, että Seinäjoella oli mahdollista oppisopimuksen kautta saada ko koulutus. Se olisi aivan huippu juttu!
Mutta katsotaan nyt mitä tässä tapahtuu. Töitä on nyt ainakin haettu ja ainahan sitä voi kouluun hakea, vaikka työ olisikin :) 

Perhetyöntekijä sanoi mulle tänään, että kyllähän sitä voi aina irtisanoa itsensä jos tuntuu, ettei työ ole itselle yhtään sopiva. Mä naurahdin ja sanoin, että lastensuojeluhan tätä ei hyväksy!! Mähän sain haukut siitä, kun irtisanouduin silloin, kun lapset huostaanotettiin. Mun kun olisi pitänyt pystyä mennä seuraavana päivänä hymyillen tarjoilemaan ihmisille kahvia ja pullaa. Johtava sosiaalityöntekijä, kun ei tunnu tietävän, että ihan joka alalla ei sairasloma onnistukaan niin helposti, kuin kaupungin hommissa.
Mutta kyllä toi perhetyöntekijä ihan oikeasti tuntuu olevan suruissaan mun puolesta ja siitä, että en ole saanut minkäänlaista mahdollisuutta enää sen jälkeen, kun lapset vietiin. Ja kyllä sekin tietää, että se vaan yksinkertaisesti on väärin. 

Irsku oli "hieman" innoissaan, kun sai kävelytuolin :)

Näin mun terapeuttia tossa yksi päivä ja juteltiin sen kanssa sitten tulevasta palaverista. Mä oon vähän etukäteen jännittänyt, että uskaltaako se sanoa siellä suoraan mitä ajattelee. Mutta uskaltaa, siitä ei oo enää meidän juttu tuokion jälkeen epäilystäkään :D Mä en nyt täällä viitsi tästä vielä avautua tän enempää tietyistä syistä, mutta kuulette kyllä sitten palaverin jälkeen miten kaikki meni :)

Voi harmi! Tänään laitoin sähköpostia asianajajalle, jota terapeutin työnohjaaja oli suositellut. Sain heti vastauksen, että asianajaja tekee tällä hetkellä muita töitä Helsingissä ja ei voi valitettavasti ottaa työtä vastaan. Harmitteli kovasti ja suositteli, että otan yhteyttä Seinäjoen Oikeusaputoimistoon ja pyytäisin sieltä naisjuristia. Kai naiset näissä lastensuojeluasioissa voi olla asiakkaan kannalta parempi vaihtoehto ihan oikeastikin, koska heillä on se äidinvaisto. Ja vain äidit voi tietää sen rakkauden määrän mitä omia lapsiaan kohtaan tuntee.

Viimeksi kun oli lasten tapaaminen niin käytiin kiertämässä sellainen 2 km reitti metsässä ja paistettiin siellä laavulla makkaraa :) Mun veli oli meidän mukana ja oli oikein mukavaa. Onneksi sääkin suosi meitä :) Ida piti koko matkan mua kädestä kiinni ja Aleksi jutteli "miesten juttuja" mun veljen kanssa meidän perässä :D Se yhtäkkiä sanoi mulle, että haluaisi olla vielä vauva. "Mä haluaisin äiti olla sun mahassa taas!" Voi rakkaus ♥

Samikset! :)


Viime postauksessa intoilin vaaleanpunaisista hiuksista. Ostin kokeeksi Lorealin hoitavan sävytteen, jossa vaaleanpunaisen sävy. Tuli ihan hienot ja tällä oli turvallista kokeilla, koska lähtee pois kolmessa pesussa. En tiedä kuitenkaan jaksaisiko sitä vaaleanpunaista päätä loppujen lopuksi kauaa edes katsella? Että en mä ainakaan ole kestoväriä päähäni ihan heti tunkemassa :D Enkä tiedä noista shokkiväreistäkään, että kuinka lujasti ne nappaa kiinni pidennyshiukseen...Tämä Lorealin sävytehoitsikka on onneksi tosi "haalean sävyinen" ja tuntuu lähtevän kyllä pesussa suht koht hyvin poiskin :)


Nyt naama-ja hammaspesulle ja peitto korviin :)

Hyvää yötä ♥

Ps. Kiinnostaisiko teitä "Meidän päivä"-postaus? Vaikka meidän päivissä nyt ei juurikaan mitään ihmeellisyyksiä ole, mutta jotenkin olisi kuitenkin kiva tehdä sellainen :)

14 kommenttia:

  1. Mutta eikös sulla ollut jo asianajaja? Menikö senkin kanssa homma puihin?:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis tämä aiempi asianajaja oli...noh täysi pettymys.

      Aivan aluksi jo kun lupasi ottaa meidän jutun niin odottelin kauan aikaa sen jälkeen yhteydenottoa. Jossain vaiheessa laitoin sitten jo närkästyneen viestin, että kumma homma, kun luvataan asia ottaa hoitaakseen, mutta sitten ei kuitenkaan mitään kuulu. Samantien tuli sen jälkeen viestiä sähköpostissa.
      Kun oltiin perhekuntoutuksessa niin tuli siellä käymään. Mä odotin, että istutaan rauhassa ja käydään koko juttu pääpiirteittäin läpi. Mutta pöh! Mies ei kuunnellut yhtään vaan kirjoitti kynä sauhuten huostaanotonpurku-ja tapaamisen rajoittamispäätös-paperit. Ne kun oli kirjoitettu pyysi vain uusimmat asiakassuunnitelmat ja lähti nopeasti. Sanoi, että keskittyy vain nykyhetkeen. Ja mulle on erittäin tärkeää, että niihin virheisiin jotka alussa on tehty puututaan!
      Meni taas kauan aikaa eikä kuulunut mitään mun yhteydenpitoyrityksistä huolimatta. Sitten soitti ja kertoi olleensa sairaalassa, kun oli tippunut kesämökkinsä katolta. Tällöin lupasi alkaa hoitaa yksinhuoltajuutta mulle. Mutta eipä se sitä hoitanut.

      Sen koommin ei ole miehestä kuulunut. Eipäs, kun laittoihan se mulle sähköpostia tossa n. puoltoista kuukautta sitten ja kyseli osoitetta, jotta voi laittaa mulle asiakirjoja tulemaan. Noh, eipä ole niitäkään näkynyt.

      Että tälläinen asianajaja.

      Poista
    2. Onpa vaikeeta ton asianajajan ketkuilu :( Onnex saat sun terapeutin jeesimään :) Teiän päivästä ootan innolla postausta ja kiinnostaa kyl kuinka lastensuojelun kans meni? Kuvat on taas niin huippuu :D Tsemppiä!

      Poista
    3. No älä kuule muuta sano! Voin sanoa, että on pikkuisen mennyt maku ja luottamus asianajajiin, kun kaksi joille olen antanut tehtävän hoitaakseen ovat pettäneet luottamuksen täysin. Seuraavan asianajajan täytyy kyllä olla nainen, niin mä oon päättänyt. Heille on jotenkin helpompi puhua ja onhan heillä kuitenkin se äidinvaisto ja osaavat ehkä paremmin asettua mun saappaisiin :)

      Toivottavasti löytyisi sopiva pian :)

      Mä kerron kyllä heti palaverin jälkeen miten siellä meni ja "meidän päivä" postaustakin ajattelin kuvailla huomenna. Piti jo tänään, mutta kun aamulla olin räpsäisemässä ekaa kuvaa, niin kamerasta akku loppu, tottakai! :/

      Poista
  2. Minkä ikäinen Irene nyt siis onkaan? Vastahan se oli ihan pienen pieni vauva! :3 Ja pakko kysyä, ymmärrän täysin jos et halua vastata, mutta siis missä päin asuttekaan, jos seinäjoki on teitä lähellä? :) oon aina kuvitellut teidät paljon etelämpään, asun itse siis Seinäjoella! Ja noista hiuksista, tosi kiva erikoisuus tuo vaaleanpunainen, ei liian räväkkä :) ja kyllä kiinnostais "meidän päivä"-postaus ehdottomasti! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irene täytti 1. päivä 9kk :) Ja älä muuta sano, justiinhan se vasta oli pieni vauva! Aika menee älyttömän nopeaa ja neiti kasvaa silmissä.
      Me asutaan Alahärmässä, eipä tuo kovin suuri salaisuus ole joten voi kai tuon paljastaa :) Kauhavalta me tänne Irskun kanssa muutettiin.

      Mäpäs koitan mahdollisimman pian toteuttaa sitten ton "meidän päivä"-postauksen ♥

      Poista
  3. Ooii ihana Irene, on niin pirtsakka tyttönen :) yritin muuten liittyä blogisi facebook sivuille, mutta ryhmä oli suljettu, painoin sitten et liity ryhmään, mutta et ole todennäköisesti vielä hyväksyny? Tai en ainakaan näe niitä julkaisuja... Mutta toivottavasti tuleva asianajaja on hyvä ja pystyy auttaa sinua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, ei siellä kyllä ole näkynyt pyyntöjä? :O Paitsi joltain ulkomaalaisilta naisilta ja niitä en hyväksy, koska yleensä tulevat vain kaupittelemaan sivuille jotain.

      Poista
    2. Olen itse ulkomaalainen, mutta olen kyllä asunut suomessa koko ikäni... Mutta sen vuoksi et sitten varmaan hyväksynyt.. Ymmärrän kyllä hyvin, koska olen itsekin törmännyt moniin sellaisiin naisiin, jotka tulevat vain kaupittelemaan jotain... Lueskelen sitten vain täältä kuulumisia, toivottovast postaat taas pian :)

      Poista
    3. Oi, anteeksi! Laitappa kuule pyyntöä uudestaan niin hyväksyn :)

      Juu, kun mä kerran hyväksyin yhden ulkomaalaisen tytön. niin samantien siltä tuli jotain meikki/hius-mainoksia seinälle. Sen jälkeen en oo sitten viitsinyt niitä hyväksyä. Ja kun eihän ne varmaan blogin lukijoita ole tai muutenkaan tiedä yhtään mistä on kyse :D

      Poista
  4. Kyllä kiinostaa! :))

    VastaaPoista
  5. Jos saat jotain työttömyysetuutta niin ehkä olisi hyvä tietää että jos työstä irtisanoutuu ilman painavaa syytä niin siinä voi menettää etuutensa määräajaksi.

    Kiva tukka!

    VastaaPoista
  6. Juu mä tiedän, oon karenssin joutunut kokemaan joskus kun ei ollut tarpeeksi hyvä syy irtisanoutumiselle. Se oli kyllä sellasta sähellystä työnantajan kanssa, väitti etten muka karenssia saa..noh, toisin kävi. Olin siis sairaslomalla silloin ja koska se ei onnistunut ei millään, niin työnantaja sitten ehdotti, että irtisanon itseni. Että tällästä :D

    Tollanen tukka oli hetken juu, nyt taas vaalea vaan :)

    VastaaPoista
  7. Sulle on haaste mun blogissa :) Tervetuloa katsastamaan :)
    http://kahdestakuudeksi.blogspot.fi/2014/04/alle-200-lukijan-blogi-haaste.html

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)