sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Kesää odotellessa

En mä oo teitä unohtanut. En todellakaan :) Enkä ainakaan lenkkeilyn takia, niin kuin joku anonyymi oli heittänyt :D Kyllä meikäläisen treenaus on lähtenyt vähän huonosti käyntiin. Tai siis kyllä mä oon liikkunut paljon, paljon enemmän ja syönkin paljon säännöllisemmin. Mutta. Ero tuli kyllä tämän kuntoilun kannalta todella pahaan paikkaan. Sitä helposti käpertyy yksin illalla suklaalevyn kanssa katsomaan telkkaria. Yksin mä oon vähän laiska välillä tekemään ruokaa, varsinkin sitä terveellistä. Herkuista siis en ole kovin hyvin päässyt eroon. Mutta PT oli tosi tyytyväinen jo säännöllisiin ruokailuihin ja siihen, että vatsa toimii :D Niin ja veden juonninkin oon opetellut! Sitä ei tullut ennen juotua juuri yhtään. Nyt on aina pullo vieressä.


Mutta tästä on puhuttua PT:n kanssa ja hän ymmärtää täysin tilanteen. Mullahan meni kuukausi tässä hommassa ihan hukkaan, kun oltiin Irenen kanssa vuorotellen kipeitä :(
Mutta, ystävän kanssa odotetaan innolla, koska molemmilla on tulossa taas sinkkukesä moneen, moneen vuoteen ;) Ja me ollaan päätetty, että kropat on myös sitten edustuskunnossa :D Heh, ottakaa ihan huumorilla tämä. Molemmat ollaan äitejä, eikä olla lapsiamme unohtamassa! ;)

Nyt on ollut kyllä aivan ihan lenkkeilykelit ♥ Aurinko se vaan on niin piristävä ilmestys! Mä oon vähän laittanut kotiakin lisää. Ostin Jyskistä valkoisen tietokonepöydän. Aiemmin mulla on ollut läppäri vaan sohvalla ja pikku marakatti-Irenehän kiskoo johdoista jatkuvasti :D Ajattelin, että kohta tämä kone on rikki ja piti äkkiä hakea sille turvapaikka. Toi kyllä sopii tänne kivasti. Sitten ostin tumman violetin verhon (leveän), pätkäisin sen kahtia ja sain ikkunaankin vähän väriä. Mulla siis ollut aiemmin vain valkoiset verhot joten toi ihan kivaa piristystä noi violetit siellä välissä.

Voi, arvatkaapa minkä värisistä hiuksista mä tällä kertaa haaveilen?


Kyllä. Vaaleanpunaisista ♥ Ois niin hieno kesätukka. Mä käyn ens viikolla ostamassa Kevin Murphyn Color.Bug-väriliidun ja kokeilen sillä ensin miltä näyttää. Vähän turvallisempi vaihtoehto, kuin värjätä heti kestovärillä :) Mä otan teillekin sitten kuvia mun kokeilustani!

Mä meen maanantaina Idan mukaan silmä-ja hammaslääkäriin. Justiin samaan aikaan olisi Irenen neuvola ja mä pyysin, että Arttu menisi Irskun kanssa. On kuitenkin tosi tärkeää, että mä pääsen tuonne Idan mukaan.

Voi viime tapaaminen lasten kanssa ♥ Se oli jotenkin niin erityisen ihana. Mäpäs kopsaan tähän tekstin minkä kirjoitin blogin Facebook-sivuille:
Voi, että oli ihana tapaaminen lasten kanssa  Jotenkin niin rakkauden täyteinen ja paljon hellyydenosoituksia molemmin puolin. Aleksikin monta kertaa tuli halimaan ja sanoi yhtäkkiä: "Kuules äiti, sä oot tosi rakas!" ja kun oltiin Irenen kanssa lähdössä niin kysyi:"Äiti muistaksä kun sä sanoit, että mä oon viksu poika?" ja oli pakahtua ylpeydestä 
Ja Ida. Ida ressukka alkoi itkemään jo 10 minuuttia ennen mun lähtöä. "Mä haluan, että sä jäät tänne. Älä lähde vielä!" Mikään ei oo kauheampi tunne, kuin se että sä joudut lähteä ja jättää lapsen itkemään   Mutta kuitenkin tosta surusta löytyy myös positiivinen asia. Kukaan ei voi tulla väittämään, etteikö lapset olisi muhun kiintyneitä.
Ja kuulin erittäin monta kertaa "äiti"-sanan, eikä siinä ollut KERTAAKAAN Heidiä mukana  
Käytiin pitkällä kävelylenkillä. Irene oli sateenvarjorattaissa ja kun ne niin kevyet ovat halusi Ida työntää koko matkan. Käytiin yhdellä vanhalla koululla keinumassa ja lapset nautti kauheasti. Mä oon kuulemma niin hassu Sijareiden oma poika oli meidän mukana ja on näköjään nyt tottunu muhun. Jutteli kovasti ja pyysi antamaan vauhtia. Ja kun Irenen tutti oli tippunut lähtivät pojat pyörällä sitä edeltä etsimään. Ja kun se löytyi niin tämä niiden poika oli niin hyvillä mielin kun se sai sen mulle antaa ja huokaista, että onneksi ei auto ole ajanut päältä 
Senkin luulisi merkitsevän jotain, että aina sijareiden omat lapset tai lapsenlapset ovat kovasti musta tykänneet ja mä niistä ja mä olen aina heidät hyväksynyt mukaan, vaikka niin harvoin omia lapsiani näen.


17 kommenttia:

  1. Aika oudolta kuulostaa että sinun ja lasten tapaamisissa on myös sijareiden lapsia mukana, ihanko oisit vaan joku lastenvahti tai jotain :O En siis tiedä nuita käytäntöjä mitä yleensä on tapana, kuulosti vaan melko oudolta..Miten asianajajan kanssa juttu etenee? t:ihmettelijä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämö oli ensimmäinen kerta, kun heidän poika oli mukana. Yleensä on kyllä käsketty sisälle tms. mutta en tiedä miksi nyt sitten oli näin? Ja vanhassa paikassa lapsenlapset välillä leikkivät pihalla meidän kanssa. Ei sinänsä mua haittaa, vaikka touhussa mukana ovatkin, kunhan nyt ei jatkuvasti ole niin :)

      Odotan seuraavaan palaveriin, että tiedän missä mennään ja saan uuden asiakassuunnitelman ja sitten otan yhteyttä uuteen asianajajaan. Kun tilanne on kuitenkin nyt muuttunut niin paljon ja vanhemmissa papereissa on tilanne, kun elettiin vielä Artun kanssa yhdessä. On sitten helpompi lähteä eteenpäin ja kertoa missä mennään :) Tottakai ne vanhat paperit ovat yhtä tärkeitä, mutta kyllä asianajajat haluavat ne tuoreimmat tapahtumat tietää aina ensin.

      Poista
    2. Minusta on aika törkeää laittaa oma lapsi tapaamisiinne mukaan. Ne ovat nimittäin äidin ja omien lasten tapaamisia, joita on harvoin ja siksi ne ovat ihan kullan arvoisia. Ehkä olen itse sijaisäitinä tehnyt virheitä, ajatellut synkkiä asioita lapsen vanhemmista, mutta mielen viereenkään ei tulisi lykätä omaa lasta tapaamisiin...

      Poista
    3. Tai voisi ainakin kysyä, sopiiko? Mutta poika oli vain meidän lenkin ajan mukana, sisälle kun mentiin niin saatiin olla kolmistaan :)

      Poista
  2. Haluisin kysyä vain, että millä perusteilla hyväksyt ihmisiä seuraamaan blogin fb-ryhmää? Haluaisin nimittäin ruveta seuraamaan, mutta en sitten tiedä että hyväksytkö myös tämmöiset nuoremmat lukijat, joilla ei lapsia ole... Mutta oikeestaan haluaisin myös vain sanoa, että blogisi on aivan ihana! Käyn päivittäin katsomassa joko olet postannut jotain uutta :D ja lapsesi ovat aivan ihania! Toivon sydämeni pohjasta, että saat lapsesi takaisin mahdollisimman nopeasti, antsaitset sen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis sinne on kaikki tervetulleita :) Katson ainoastaan, että profiili on "oikean näköinen" ja liittyjältä löytyy useampia kavereita. Näin on helpompi varmistua, ettei joku ole vaan tehnyt profiilia, että pääsee vakoilemaan :) sossut...koska siellä mä kerron joskus ehkä asioita tarkemmin.

      Että tule ihmeessä ryhmään :)

      Ja kiitos kauniista sanoista ♥

      Poista
  3. Hiuksia ei saa kestovärjättyä vaaleanpunaisiksi, vaan väri on aina suoraväri joka lähtee ihan pesussa pois. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa :O Mä näin Halpa-Hallissa värihyllyllä tuota vaaleanpunaista ja kuvittelin heti, että on kestoväri..Hyvä kun valaisit mua :)

      Poista
  4. Musta noi vaaleanpunaiset on ihanat! Mulla oli viime kesänä sellasit et tyvi vaalean viiletti ja latvassa vaaleanpunaista paksuina palkkiraitoina yhdistettynä puhtaan vaaleaan.. Se oli kyllä ihana..;) just pari viikkoa sitten aloin haaveilemaan siitä uudestaan.. Ja suosittelen kokeilemaan sitä lorealin vaaleanpunaista hoitoainetta:)

    Joo mäkään en tiiä noista vierailu/tapaamisoikeus käytännöistä mut kyllä mä mainitsisin siitä siellä palaverissa. Kuulostaa vaan niin oudolta.. Ihan ku se olis laitettu "vahtimaan" sinne mitä te teette ja puhutte..

    VastaaPoista
  5. Tai sitten musta on vaan tullu niin vainoharhainen..

    Tiesittekö että jos menette esim. Neuvolaan likaisella vaatteilla ja vaikka ilman meikkiä siitä tulee merkintä tietoihin, ettei hoida ulkonäköä ym..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ihan varmasti tulee, varsinkin jos on samanlainen terkkari, kun mikä mulla oli neuvolassa...

      Poista
  6. Laita Irkun strategisia mittoja tänne, kuinka pikku-neiti on käyrillä! :) Ja tietysti kiinostaa Idan hammaslääkäri reissu, ite pelänny hammaslääkäriä aina hirveesti! :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mä laitan :) Ja kerron Idan hampilääkärireissusta myös tarkemmin :)

      Poista
  7. Suloinen Irtsku, niin söpis hymy :) Ihana toi tugan väri, kuvia odotellessa! Jännittikö Ida lääkäriä, kuinka reissut sujui?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, saa nähdä vaan minkälainen siitä meikäläisen tukasta tulee :D

      Jännitti kovasti, mutta hyvin sujui :) Kerron lisää postauksessa.

      Poista
  8. Milloin teet sen videopostauksen Ois niiiin kiva saada nähdä sellainen? t. Heidi fani! :) Mitäs teille kuuluupi et ole postaillut hetkeen? <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heidi-fani :D Voi höpsöläinen!

      Voi se videopostauskin on aina vaan tekemättä...aargh, kun mä oon ollut saamaton nyt tän blogin suhteen. Ärsyttää oikein.

      Mitähän mä edes sille videolle höpisen? Olis kiva, kun ois joku aihe, ettei tuu aina vaan lastensuojelusta pölötettyä.
      Ton "meidän päivä"-postauksen mä voisin kirjoittaa ja kuvata kuvat huomenna :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)