tiistai 18. maaliskuuta 2014

Heipähei!


No niin, nyt on sellainen tilanne taas, että mulla on mahdollisuus enemmän saada "omaa-aikaa", joten kerkeän tännekin päivitellä useammin kuulumisia! :) Kiva juttu!

Me ollaan täällä sairasteltu, sairasteltu, kasvatettu hampaita ja sairasteltu. Joten voitte arvata, ettei kauheasti ole ollut aikaa ns. ylimääräisille jutuille.

Irenellä tosiaan sitten oli ensimmäinen korvatulehdus :( Ja samaan aikaan sillä oli puhkeamassa kaksi ylähammasta, joten pienellä oli tukalat oltavat. Mutta tuohon kaikkeen nähden täytyy sanoa, että mun vauvani on äärettömän kiltti ♥ Eipä se juuri kauheasti ole itkeskellyt tai kiukutellut. Syliä ja huomiota tietenkin kaipaa enemmän joten kotityöt on jäänyt vähän vähemmälle :D



Mä oon itse myös ollut kipeänä vähän väliä. Ensin oli mahatauti ja nyt on hirveä flunssa. Kuulisittepa mun ääneni. Kuulostaa siltä, kun olisin koko elämäni elänyt pelkällä viskillä ja tupakalla :)
Mutta nyt on Irenen lääkekuuri ohi ja itelläkin yskä hieman hellittää joten eiköhän tämä tästä pikku hiljaa paremmaksi taas muutu :)



Kuntoilu on sitten jäänyt väkisinkin vähemmälle. Harmittaa. Mutta tosiaan nyt kun mulla on mahdollisuus siihen omaan aikaan, niin hyödynnän sen pitkillä lenkeillä ja kuntosalilla. 



Viime kerralla kun oli lasten tapaaminen oltiin minä, Irene, Ida, Aleksi ja mun nuorempi pikkuveli Touhutalossa taas ja käytiin sen jälkeen Hesessä syömässä. Aleksi vitkutteli syömisen kanssa niin, että myöhästyttiin puoli tuntia!! Laitoin kyllä viestin sijareille, että nyt myöhästytään. Mutta kun mun tehtävä on lapset aina tuolloin ruokkia, niin en oikein viitsinyt lasta repiä ateriansa ääreltä. Aleksilla oli vaan niin paljon ihmeteltävää ja kyseltävää, että syöminen jäi vähemmälle huomiolle. 



Noh, arvatkaapa millasen saarnan sain tästä? Jep, kauhean. Siis sossuilta, en sijareilta. Kun sanoin tosta Aleksin vitkuttelusta niin: "Ei se Aleksin vika ole, sinun tehtävä on sitten mennä tarpeeksi ajoissa sinne Hesburgeriin." Noh, yleensä tuo aika on riittänyt, mutta pienten lasten kanssa on vaikea pysyä minuutilleen aikataulussa. Ensi kerralla siis tiedän, että lapset joutuu jättämään ruokansa syömättä jos vitkuttelevat. Selvä. Meillä on KOLME vaivaista tuntia aikaa. Matkoihin menee jo varmaan 40 min. yhteensä. Sitten Touhutaloon ja sen jälkeen syömään. Ei siinä paljon kerkeä. Ja lapsia ei oo mikään maailman helpoin tehtävä saada pois Touhutalostakaan jo vähän yli tunnin olemisen jälkeen. Jos olisi musta kiinni, me riehuttaisiin siellä tunti kaupalla. Mä ymmärrän kyllä, että aikatauluista täytyy pitää kiinni ja niin olen tehnytkin. Mutta myös voisi joskus olla vähän ymmärrystä, eikä aina tehdä joka asiasta kauhean "suuri". Tehdään kärpäsestä härkänen. Mä kuitenkin ilmoitin, että myöhästytään ja pahoittelin kovasti sitä.

Sossu sanoi myös, että kun lapset kasvaa ja oppii kellon, he alkavat itse katsoa koska pitää olla kotona ja hätääntyvät jos ollaan myöhässä. Häh? Munko seurassa on niin kauheaa, että pitää oikein kelloa koko ajan vahdata, että pääsee pois? Mä voin kyllä sanoa hyvillä mielin, että lapsia tuskin kellon ajat nappaa silloin, kun me yhdessä pidetään hauskaa. Tää kommentti taas osoitti, ettei ne tiedä mun ja lasten väleistä mitään. (no, eipähän ne ole mua ja lapsia koskaan yhdessä tavanneetkaan. Mun mielestä tämäkin olisi aika oleellinen asia. Pitäisi heidän nähdä millaiset välit vanhemmalla ja lapsella on. Sijaisperheessä lapsia kyllä käydään tapaamassa ja nähdään vain, kuinka lämpimät välit siellä kaikilla on keskenään. Kyllä taas niin reilua sitä OIKEAA äitiä kohtaan.) Mua pidetään jonain vieraana tätinä, jonka nyt on vaan lain mukaan annettava lapsia tavata. 



Taas ei ollut MITÄÄN hyvää sanottavaa. Vaikka olen todella hienosti järjestänyt yksin asiat ja hienosti pärjännyt Irenen kanssa yksin. Mutta eiiii, mähän olen ihan eri äiti Irenelle, kuin Idalle ja Aleksille. Irenen kanssa olen hyvä sellainen, mutta Idan ja Aleksin kohdalla olen kaikkea muuta. Hmm. Jännä juttu.



Arvatkaapa muuten mitä?! Mulle on tässä kaksi vuotta väitetty lastensuojelussa, että mulla on oikeus tukihenkilöön, mutta se ei saa puhua palavereissa mitään. Tämäpä on täyttä kusetusta. Mulla on todellakin oikeus avustajaan, joka myös todellakin saa puhua ja kertoa oman näkemyksensä. Tämän kun kuulin, niin oli taas pientä hammasten kiristystä havaittavissa. Laitoin nopsaa sähköpostia eteenpäin ja arvatkaapa kuka tulee mun kanssa seuraavaan palaveriin? Mun terapeutti sieltä perhekuntoutuksesta :) JES! Se jos joku mut tuntee ja se on niin paljon kauhistellut tätä koko kuviota, että se on juuri oikea ihminen sinne! On niin hyvä mieli nyt mennä ensi kuussa sinne, kun tietää että joku on munkin tukena, eikä vain tarvitse pää painuksissa kuunnella, kuinka huono ihminen olen ja kuinka sijaisperhe on täydellinen. Aion myös mainita napakasti siitä, että lapsia opetetaan kutsumaan mua Heidiksi, kun he taas ovat äiti ja iskä. Toi on niiiiin väärin ja täysin yritetään vieraannuttaa vain lapsia äidistään.



Saas nähdä mitä tuumataan, kun kerron, että terapeutti tulee mukaan ja aikoo myös puhua. Kielletään varmaan, mutta sitten en mene minäkään koko palaveriin. Nyt loppuu valehtelu ja lain rikkominen. Perkules!!





Irene muuten konttaa ja nousee tukea vasten :) Ja käsistä pidettäessä ottaa askelia . ♥ Iik, kun se on jo iso tyttö! :) Voisin joku päivä vähän yrittää kuvata sen menoa ja laittaa tänne. Ja muutenkin tehdä joku oma postaus meidän pikku-neidin kehityksestä ja rutiineista :)

Nyt tiskaamaan, ennen kuin tämä kyseinen neiti herää ;)

Moikka!



23 kommenttia:

  1. Ei helvetti, mua rupee aina niiiiiiiiiiiin paljon vituttamaan kun luen sun postauksia, tai siis näitä jotka liittyy sun lapsiin. Tekis mieli käydä vähän hakkaamassa jonkun sossun päätä seinää......


    Sori. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän tunteeeen :D Mutta onhan toi niin raivostuttavaa, kun koskaan ei muka ole mitään hyvää sanottavaa. Mua on ahdistanut, kun ei oo ollut aikaa hoitaa tätä asiaa yhtään ja sitten kun sitä alkaa oikein kunnolla miettiä hyppii melkein seinille jo pelkästä kiukusta!!

      Poista
  2. arrrrgghh! toi on niin väärin sua kohtaan! koita jaksaa Heidi! Mulla olis muuten toive.... :) Voisitko joskus tehä videopostauksen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän tehdä pian :) Monesti pitänytkin sellainen kuvata!

      Poista
  3. Onneksi ootte parantuneet, kyllä lapsen sairastaminen on niin kurjaa :( Onko sulla Irenelle joku puolipäivähoito, kun kerroit että saat nyt omaakin aikaa, vai onko isä hoitokuvioissa kuinka paljon? Kiva kun pääset vähän lenkille itekses. :) Teillä ollu selvästi kiva reissu Hoplopissa :D Kyllä on niin söpöösiä mukulia sulla <3

    VastaaPoista
  4. ihana juttu sinähän oikein hehkut onnesta ja näytät todella hyvältä. Näyttäsinpä mäki noin pirteeltä pienen lapsen mamilta.

    VastaaPoista
  5. Ihana, kun kirjottelit taas vähästä aikaa :) Mulla yks ilta tuli vaan sä ja sun lapset mieleen ja mietin, että voisitko sä esimerkiksi ottaa sen asianajajan joskus niihin tapaamisiin mukaan, kun se varmaan ainakin osais sanoo asiat niille sossuille tarpeeks painokkaasti, eihän nekään voi asianajajalle alkaa vastaan väittämään? Onneks nyt saat terapeuttis mukaan ja se varmasti kanssa kertoo oman mielipiteensä siitä, että sä olet oikein hyvä äiti sun kaikille kolmelle lapselle :)

    VastaaPoista
  6. Aaaaaarrrrrggghhh!!! Menee hermo sun sossuihin! Jos täällä ruudun takana jo melkeen nousee savu korvista, niin voin vaan kuvitella miten infernaalinen vitutus sulla on, joka oot tuota kiusantekoa joutunut kestämään jo vuosia ja sen takia joutunu olemaan lapsistas erossa... =( Ihan oikeasti, MITÄ VITTUA?!? Puoliks huusin ääneen VOI-HYVÄNEN-AIKA!!! ton kellojutun kohdalla!

    Ensinnäkin sun tapaamisajat lasten kanssa kuulostaa mun mielestä tilanteeseen nähden naurettavan lyhyiltä. Oot täysin normaali ihminen jolla ei oo päihde- eikä mielenterveysongelmaa (ei dissausta niille joilla on, mt-ongelmia kun ei voi valita) ja oot hyvä YH-äiti! vauvallesi. Tollaselle ihmiselle hikiset pari tuntia parin viikon välein?! Onneks siihen on ilmeisesti tulossa muutos.

    Toisekseen, sossujen pitäis vissiin puuttua mun laajan perheen elämään ja olis pitäny mun lapsuudessa. Aina aikataulut venyy ja vanuu ja suunnitelmat muuttuu. :D Siskon perhe teki hiljattain jopa niin, että niiden oli tarkotus lähteä reissuun illalla, mutta siirsivätkin seuraavaan aamuun! OUMAIGAAD mitä traumoja pienet lapset saivatkaan tästä! :O Joo-o, yleisesti ottaen pitää olla rutiinit lapsille, mutta niin pitää olla myös joustavuutta! Eihän ne muuten kestä mitään muutoksia :D Ja täysin NAURETTAVA toi kellojuttu! :D Jep, ei taida paljon kellon kyttääminen kiinnostaa ku on äidin ja pikkusiskon seurassa Touhutalossa! Lapset ei varmaan ees huomanneet mitään eroa, ja Aleksi sai rauhassa jutella ja ihmetellä maailmaa :) Joku stnan natsimeininki pitäis olla ja kellon mukaan elää? Lapsi repiä pois keskeneräsen ruuan ääreltä kellon takia? Onpa todella lapsilähtöistä touhua! -.- Oikeesti toi on samaa sarjaa niiden "tekee makaronilaatikkoa väärin"-huomioiden kanssa!

    Ja toi tukihenkilöjuttu. MIKSI ne ihmiset on ottaneet oikeudekseen RIKKOA LAKIA?! Toivottavasti asianajajas saa niille hikiset paikat sitten aikanaan. Ai että kun voisi tahdonvoimalla toivoa jonkun ihmisen jonnekin muualle, esim. sun KIUSAAJAN, PIINAAJAN ja LAIN JA PERHEEN RIKKOJAN niin kauas kuin mahdollista mistään lastensuojeluammatista! Todella hyvä että saat sen psykologin mukaan! Ilmeeni ja reaktioni aina kun luen noita sun sossun/sossujen "metkuja": http://facepalm.naurunappula.com/screen/63/45/634570422ac1a157/0/909771.jpg (excuse my French, mutta tää pistää NIIN vihaks että voimasanat on tarpeen vaikken niitä yleensä juurikaan käytä)
    Tekis mieli lähettää sun sossuun jotain anonyymejä viestejä et "lakatkaa pilaamasta ihmisten elämiä", "lopettakaa lain rikkominen" ja "olet valinnut täysin väärän alan koska sinulla ei ole sydäntä eikä järkeä, psykopaatti". No joo, en lähetä kun se ei taitais sun asiaa auttaa yhtään. Kunhan makustelen ajatuksella...

    En malta odottaa sitä kun postaat miten hyvin lapsosten yökyläilyt on lähteneet sujumaan, ja pidemmällä aikavälillä siitä miten kotiutusprosessi etenee. :) Tsemppiä Heidi! <3

    VastaaPoista
  7. Aina jaksan kyllä ihastella että kui kaunis oot! :) Ja niin onnelisen näköinen joka kuvassa, kuten jokainen lapsistakin <3 Aina vaan toivon että saat Idan ja Aleksin pian kotiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voihh, kiitoksia kauheasti ♥ Ja kyllä mä oon aina onnellinen, kun saan olla lasten kanssa :) Ja oon mä onnellinen muutenkin, jo Irenestä :)

      Poista
  8. Oon pitkään jo seurannut blogias ja lukenut varmaan melkein joka postauksen mutta en koskaan vielä oo kommentoinut mitään.. Ihmetyttää kyllä tuo koko tilantees jos tosiaan kaikki mitä kirjotat tosiaankin pitää paikkansa niin ihmetouhua lasu:n ja sossun työntekijöiltä..Esim. jos eivät ole koskaan sua lasten kanssa nähneet tai perhekuntoutusta jne ei tuolloin aikaisemmin tarjottu ja päätöksiä huostasta tehtiin näkemättä sua jne.. :( Voimia kyl kovasti tarvitaan tilanteessas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäähän nyt toki kaikki paikkansa, enpä mä niitä tänne muuten kehtaisi kirjoittaa :)

      Epäreilua touhua. Ja suututtaa välillä niin, etten meinaa housuissani pysyä.

      Kiitoksia, voimia tarvitaan todellakin ♥

      Poista
  9. Minäkin olen vakiolukija ja vaikka ymmärrän joitain sossujen ratkaisuja niin alkoi kyllä vituttaa tuo myöhästymisjuttu. Säännöistä on varaa joustaa jos syy on pätevä ja touhutalo ja hesburge ja lapset ovat sellainen yhdistelmä että huh huh. Kahden lapsen isänä tiedän että joskus on ihan turha yrittääkään hoputtaa - tai toki sen voi tehdä ja repiä huutavan lapsen autoon vaikka ilman ulkovaatteita. Mutta mikä järki siinäkin sitten on? Mutta minua ihmetytti että onko sijaisperhe heti juorunnut sossuille tuosta myöhästymisestä? Minä ainakin jos olisin sijaisperheen asemassa niin ymmärtäisin hyvin tilanteen ja en ainakaan sossuille siitä mainitsisi (jos siis ajattelisin lasten äidin ja lasten etua).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä kyllä ymmärrän, miks aikataulussa pitäs pysyä, exäni kans takkuan noista tapaamisajoista, ja kyllä ärsyttää, kun aina ollaan myöhässä, mennen tullen, haetaan tunti-pari myöhäs ja palautetaan kuis sattuu. Jos on jotain sovittu, niin siitä pidetään kiinni.

      Poista
    2. Kyllä minäkin ymmärrän. Tässä olikin kyse siitä, että on hieman eri asia myöhästyä joka kerta, kuin yhden kerran parin vuoden aikana.

      Poista
    3. Olivat heti kertoneet lastensuojelulle. Eihän nämä sijaisvanhemmat halua mulle lapsia takaisin. On tullut hyvin selväksi. Mä aion myös nyt tehdä valituksen omimisesta. Silmä silmästä...you know.

      Mä yritin Aleksille sanoa, että äitille suututaan jos myöhästytään, mutta eihän se auta. Ei lapset ymmärrä sitä, että meillä on tarkat aikataulut. Eivätkä ymmärrä sitä miksi eivät pääse katsomaan äidin uutta kotia.

      Ens kerralla vissiin täytyy lapset jättää suosiolla nälkäisiksi jos näyttää, että vitkutellaan. Mutta sitten mulle valitetaan siitä :D

      Poista
  10. Voi kun kiva nähdä kuvia teistä yhdessä! En ole vähään aikaan lukenut blogiasi. Aina se vaan koskettaa. Ihanat lapset sinulla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ♥ Ja kiva kun piipahdit pitkästä aikaa :)

      Poista
  11. mulle tuli kans sama mieleen et tuntuu, niiku sijaisperhe olis oikein liioitellut asiaa sosulle. tyyliin että meillä oli menoa ja sitten ne tuli vielä myöhässä. onhan näitä ilkeitä ihmisiä maailma pullollaan..

    ihan oikein niille et teet niistä valituksen.. :)

    mä ymmärrän kanssa et aikatauluista pitää pitää kiinnu, mut on eri asia myöhästyä puolituntia kuin enemmän ja kerran vuodessa kuin joka kerta..

    onnea sinne uutteen palaveriin!! toivottavasti se terapeutti saa lyötyä niille sossuille luun kurkkuun.

    ihme hommaa tää lakien rikkominen.. jumaliako ne on vai mitä.. on se kyllä kumma kun niillä on muka oikeus rikkoa lakia mut muilla ihmisillä ei oo..

    toivottavasti alkais saamaan samalla mitalla takas.. murhavastuu erikan jutussa ym.. mut eihän ne tuu koskaan saamaan.. on se vaan kumma et joillakin on oikeus tehdä töissä mitä sattuu ja toisilla ei.. postinjakaja ku jättäis yhtenään postit jakamatta sias varmasti kenkää.. mut eihän nää.. liekkö niillä ees mitään tutkintoja tehtynä..

    Jyväskylässähän niillä ei kaikilla oo ees koulutusta mut oikeudet tehdä kyllä koulutuksen mukaisia päätöksiä..

    mut valelääkärit on rikollisia, nämä ei..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai ainakin vastapainoksi olisi joskus kiva kuulla myös niitä positiivisiakin juttuja! Alusta asti pelkät negatiiviset asiat on tuotu julki, oli ne sitten lasun omia luuloja tai sitten ihan omia myöhästymisiä tms. Ei se kuulu niin mennä, että pelkät virheet aina palaverissa kuulutetaan ja se on siinä. Kenestä voi silloin saada hyvän äidin kuvan? Ei kyllä kenestäkään. Tää on yks asia mikä mua on ärsyttänyt niin suunnattomasti ihan alkumetreiltä saakka!

      Poista
  12. Heidi on niin innostunut lenkkeileen, ett on unohtanut meiät tyystin? :)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)