perjantai 3. tammikuuta 2014

Short hair


Minä, joka varmaan vielä muutama kuukausi takaperin suurinpiirtein vannoin, että en koskaan tule luopumaan pidennyksistä oon ihan ihastunut lyhyeen tukkaan :) Ja Arttu myös.
Mun piti heti räpsästä kuva, koska oon ihan innoissani! 

Mutta mullapa onkin jo päässä puolet pidennyksistä, että se niistä lyhyistä hiuksista :D Pakko ne oli vielä laittaa, koska justiin tänään tuli ihan uudet ja vielä Tigin Dumb Blonde-sarjan hoitotuotteet. Ei viitti millään haaskata. Meikäläinen siis tuossa ennen joulua eksyi Ebayhin :D Mutta nämä jääkin sitten viimeisiksi hetkeen aikaan ja käyn leikkauttamassa jonkinlaisen polkkatukan.
Voi kuinka paljon helpompi omia hiuksia on hoitaa ja pelkässä föönaamisessa ei jo mene puoli tuntia!


Tässä hiukset joille ei ole tehty pitkään aikaan yhtikäs mittään! Ja kuvassakin on vaan ihan värjäyksen ja föönauksen jälkeen...Tupeeraus ja suoristusrauta ois aika kova sana ;)
Piti oikein tempasta ja laittaa kirkkaan punaista huulipunaa jota en todellakaan koskaan käytä näiden mun iiiiihanan ohuiden huulien takia. Murr. Vähän epistä, että mun molemmilla veljilläkin on paljon paksummat suukotteluvälineet, kuin meikäläisellä! Ja puna oli siis vain kuvaushetkellä kotona, ihmisten ilmoille en noin menisi...Sopii hienosti muuten ton mun yötopin kanssa, eikös? :D

Mutta hei, olisko teillä ehdotuksia miten sitten jonkun ajan päästä hiukset leikkauttaisin? Jotenkin mä tykkään tosta pituudesta. Takana on hieman pitempää tukkaa. Aluksi ajattelin sellaista mallia, jossa hiukset olisivat edestä pitemmät ja lyhenisivät taakse. Se on hieno kampaus etenkin sivuprofiilista. Mutta toisaalta en tiedä raaskiiko pätkästä pituudesta kuitenkaan kovin paljon. Että jos vain kävisi ihan vaan napsaisemassa kuivat latvat pois ja päällihiuksia vähän lyhyemmäksi. Onko se siis kerrostamista?

Mulla on ollut nyt noin 1,5 vuotta pidennykset ja tossa tulos :D Ei oo hirveästi päässyt oma tukka kasvamaan! Mutta voi kun olisitte nähneet mun hiukset vaikkapa vuosi sitten. Suunnilleen muutama hassu haiven päässä, joihin vielä piti saada pidennykset...heh heh. Mutta siis oikeasti oli niin kärsinyt ja ohut tukka ettei tosikaan. Ja johtui ihan omasta tyhmyydestä, kun ei käynyt parturissa poistamassa teippejä, vaan suorastaan repi ne irti. Voi jestas mitä helvettiä suorastaan se teippien irrottaminen oli! Silloin oli käytössä aina joko Rapunzelin tai Dream Hairin teippiä, joka todellakin pysyy, kuin purkka tukassa vaikka oli jotain teipinpoistoainettakin. Pidennysten irrottamisessa meni useita tunteja ja silti niistä löytyi aina teipinjämiä. Eli ei oo mikään ihme, että omia hiuksia ei usean tollasen kerran jälkeen ollutkaan kauheasti.

Sitten vaihdoin Simply naturalin teippiin ja johan alkoi lyyti kirjoittaa. Ihan yhtä hyvin pysyivät päässä, kuin Super Tape, mutta ne sai myös irtikin ilman itkuja!
Myöhemmin oon löytänyt vielä todella hyvän poistoaineenkin, niin nykyään teipit on vajaassa puolessa tunnissa irti päästä, eikä tarvitse yhtään repiä omia kallisarvoisia, kovia kokeneita hiuksiani :)

Että siihen vuoden takaiseen kuontaloon, kun vertaa niin on tapahtunut ihan uskomaton muutos! Ehkäpä juuri sen takia ne lyhyet hiukset eivät tunnukaan enää yhtään huonolta ajatukselta :) Eikä sitä tiedä jos vaikka tapahtuisi sellainenkin ihme, että saisin omat hiukset kasvatettua pidemmiksi.

15 kommenttia:

  1. Mulla oli muutama vuosi sitten tooooooosi pitkä musta tukka, reilusti yli puolenselän. Kunnes sain idean haluta lyhyet hiukset, oli viittävaille etten ollut naapurissa leikkaamassa siiliksi, kunnes äitini oli varannut kampaajalle ajan, että saadaan edes jotain muotoa.
    Kampaaja ei malttanut leikata niin lyhyttä kuin toivoin, Suht lyhyt kuitenkin ja vetäisin sen blondiksi, edes oma isä ei tunnistanut... :D
    Siitä Se sitten lähti ja jatkuvasti lyheni, yleensä toisella "poskella" oli leukasn asti sellainen pitempi tukka, mutta muuten aika siili, toisella puolella niin siili, että siellä oli aina jos jonkinlaista kuviota.

    Suosittelen lämpimästi, mikäeli löytää hyvä parturin. Mulla vaihtui malli lähes joka parturi käynnillä ja olin aina tyytyväinen, älyttömän helppo hoitaa, vähän vahaa ja siinä se!
    Tietysti parturissa tartti käydä useammin, mutta ei haitannut, kun oli niin hyvä parturi.

    Sulle sopii tuo lyhyt tukka mainiosti ja myös tuo huulipunakin! :) Kysy lähipiiristä vinkkejä parturista...mulla oli aina Sellanen, joka näki naamasta mikä sopi ja osasi tehdä, koskaan ei tarvinnut pettyä eikä pelätä, vaan aina sai antaa vapaat kädet! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, kuinka suuren ja rohkean muutoksen teit! :) Onko sulla vieläkin lyhyt tukka? Minkä värinen? Pitää kysyä vielä mielipidettä siihen, että onko toi blondi se oikea väri mulle vai mitäs jos vetäsiskin tummaksi?

      Olis sitä vähän erinäköinen, kun olisi yhtäkkiä mustat hiukset ja vielä toi huulipuna siihen :) Vaikka onhan mulla ollutkin, sillon hiukset olivat vaan pitemmät. Ja jännästi se musta oli toinen sellainen missä viihdyin kauemmin. Kaikenmaailman värit siitä välistä on heti alkanut kyllästyttää, eikä ole tuntunut omilta yhtään.

      Tiedän kyllä onneksi jo valmiiksi parturin, joka on mua monta kertaa yllyttänytkin leikkaamaan polkan :) Tuli mieleen, että sellainen olkapäille ulottuva tasapitkä, sileä tukka on tosi hieno :) Sellasen mä haluan! Ja jos mun hiukset tuntuu siihen liian ohuelta, niin voihan sinne heittää muutaman pidennysosion tuuhentamaan.

      Kylläpäs tämä nyt innostaa mua :) Kiitos rohkaisevasta kommentista ♥

      Poista
    2. Mä muutaman vuoden pidin lyhyttä, sitten asuttiin luottoparturin kanssa niin kaukana toisistamme, että tukka senkin kasvoi ja kasvoi, nykyään taas puoleen selkään. Värikin aika lähellä omaa, kun juuri kasvua ei edes erota,enkä nyt ole juuri jaksanut alkaa kikkailemaan, justiin tänään sun innostamana mietin blondausta ja jonkun lämpimän vaalean ruskean sävyä.. :)

      Lyhyessä tukassa oli hetki Se blondi, mutta musta oli mun luottiväri,joten pian värjäsin sillä, sitten oli punasta, sitten parturi laitto pari vihreää lisäkettä ja vaihdoin taas mustaa vihreän kaveriksi.

      Nyt oon suosinut "helppoja" värejä. Mustan kanssa saa aina takuta niin kauan, kun haluaa vaalean ja jos vaalesta haluaakin tumman niin hyvällä tuurilla lopputulos homeenvihreä, kuten mulla kerran... :D

      Tuo olkapäille kuulostaa kivalta ja kun ilmeisesti sulla on pidennykset jo valmiina? niin jos olkapäille asti ei oo hyvä, voihan kokeilla rajojaan lyhyemmällä ja jollakin toisella mallilla. Pidennykset luo turvaa, että lopulta näyttää siltä miltä haluaa.. ;)

      Joskus mulla oli rikotut hiukset, ne oli ihan parhaat! Suurinpiirtein yhtä pitkät kuin tuossa sun kuvassa, ne oli tehty kerroksittain, sivuttainen otsatukka, alhaalla punasta ja päällä mustaa, paras malli lyhyen lisäksi. :)

      Poista
  2. Pätkäisin n. Kuukausi taaksepäin oman tukan tohon mittaan myös.
    Ja oon kyllä ollut pelkästään tyytyväinen!
    Terve ja kevyt, helppo malli. Se on kiva suoristettuna ja tupeerattuna, mutta yllättävän söpö myös kiharana.
    Hiukset on onneksi uusiutuva luonnonvara niin niillä saa leikitellä.
    Hyvältä näyttää toi mitta ja varsinkin ton huulipunan kanssa! :) wow!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana :) Kirkkaan punainen huulipuna on oikeasti todella kivan näköinen, mutta on se niin räväkkä, etten mä kehtaa sitä käyttää missään tilanteessa. Ehkä sitten jos olis oikein muhkeat huulet :) Tai no en tiedä sittenkään...Mä en halua olla ollenkaan, mitenkään huomiota herättävä! Mutta kotona on joskus hauska revitellä :D

      Ja tota terveyttä, keveyttä ja helppoutta mä niin kaipaan! Ajattelin kanssa, että pienet kiharat/laineet sopii hyvin, tulee sellainen pehmeä vaikutelma :)

      Sulla tossa profiilikuvassa on JUST sellanen malli mistä tykkään! Ja toi punanen huulipuna on niiiin hyvännäköinen mustien hiusten kanssa. Kaunis oot :)

      Poista
  3. Tosi hyvin sopii noi lyhyemmät! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Se on kiva kuulla, niin rohkaisee huomattavasti tosiaan jättämään ne pidennykset unholaan!

      Poista
  4. Musta sulle sopis pidempi tasamittainen polkka. Vähän kerrostusta päälle ja latvaa pyydät kampaajaa leikkaamaan, niin että taipuu itsestään sisäänpäin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta sinähän voisit sen tehdä, kun kerran heti tiesit mulle sopivan mallin :) Jooko?

      Toi sun idea kuulostaa ihan loistavalta! Varsinkin justiin, että latvat taipuu sisäänpäin :) En edes tiennyt, että ne on mahdollista leikata niin? :O Leikattaisko kuitenkin rikotut latvat? No parturina osaat katsoa myös millanen väri olis paras?

      Mä katon onko noi Tigin tuotteet millaisia ja kuinka nopeasti nää muka remy AAA+ arvoiset pidennykset on koko ajan takussa, eikä voi pitää auki. Ei siitä pitkästä tukasta oo mitään iloa jos se pitää laittaa aina nutturalle...Blääh, oon kyllä niin kurkkuani myöten täynnä.

      Mä laitan sulle viestiä Faces :)

      Poista
  5. Hyvät on noi lyhyet! :) mun mielestä sulle vois sopia paremmin vähän luonnollisempi blondi, ei noin vaalee vaalee, vaikka kauniit nuokin on:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä :) Mun mielestä nää hiukset ei luonnossa ole noin vaaleat mitä kuvassa, vaikka ihan vitivalkoisista hiuksista oon haaveillutkin..Näissä on kuitenkin vähän enemmän beigen sävyä, kun oon sillä Goldwellin suoravärillä näistä keltaisuutta ottanut pois ja siinä on sitä beigen sävyä.

      Poista
  6. mulle tulee mieleen elovena tyttö,ilmaan noita pidennyksii. et oikeasti tarvii mitään kun oot luonnon kaunis!(:


    Terv.Nenna

    VastaaPoista
  7. Moikka,

    Olisko mahdollista että tekisit sen "miten itsetuntotakaisin väkivallan jälkeen postauksen"?(:
    LAitonin jo ennemin kommentin että näytät elovena tytöltä noissa lyhyemmissä hiuksissa(: Oot luonno kaunis(:

    Terv.Nenna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Luonnonkauniista en tiedä, mutta oon oppinut olemaan paljon vähemmällä meikillä, kuin aiemmin. Meni monia vuosia, etten voinut kuvitellakaan jättäväni rajauksia tekemättä. Nyt kun on tottunut käyttämään pelkkää ripsaria rajaukset tuntuu oudoilta :)

      Hei kuule, mä teen postauksen tuosta heti seuraavaksi :) Yritän tänään keritä!

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)