maanantai 28. lokakuuta 2013

Lötkösunnuntai


On tullut nyt kauheen hitaalla tahdilla näitä postauksia, pahoittelen :( Mutta on mulla oikeestaan syykin sille...Tai siis aika montakin. Nyt on hirvee stressi päällä, toi lapsiasia on sillä mallilla, että nyt on löytynyt niin ristiriitaisia lausuntoja ja suoria valheita, jotka pystyn todistamaan eräillä toisilla papereilla. Nyt on aika kova juttu, kun pitää kerätä kaikki väärä tieto ja niille selvät todisteet. Nyt niitä alkaa sen verran paljon olla, että meidän kannalta alkaa näyttää oikein hyvältä :)

Sitten mulla on stressi asunnosta ja autosta. Molempia pitäis saada isommat versiot, kiitos! Käydään vissiin huomenna laittamassa hakemus yhteen asuntoon. Ihan uusi kerrostalo aivan keskustassa. On oma sauna ja parveke. Niin kaunis asunto, että jos mä sen saan, niin en marise enää koskaan mistään :D

Tänään ollaan vietetty oikein lötkösunnuntai! Mä oon ollut pyjamahousut päällä koko päivän :D Voisin vähän kertoa Irenen rytmistä, nyt kun se on alkanut olla aika selkeä. 

9-10 herää
12-13 pienet torkut
16-19 välillä parin tunnin päikkärit
22 nukkumaan

Mun mielestä on kiva rytmi. Vaikka illalla meneekin aika myöhälle, niin on se illalla kuitenkin mukavampi valvoa, kuin olla kuudelta aamulla jo pystyssä. Tietenkin noi rytmit muuttuu vauvan kasvaessa, että eiköhän meillä jossain vaiheessa olla noinkin aikasin hereillä :D Että nyt nautitaan tästä ja pitkistä aamu-unista. 

Kyllä mä syön, mutta välillä pitäs päästä istumaan kunnolla!

Kiinteitä ollaan annettu nyt kaksi kertaa päivässä. Aamupäivällä ja alkuillasta. Muuten sitten maitoa n. 150 ml kerralla. Ollaan maistatettu perunaa ja porkkanaa, kasviksia, bataattia ja kesäkurpitsaa. Hedelmistä ja marjoista mustikkaa, aurinkoista, luumua ja päärynää.
Ja kovasti on tytölle maistunut. Tuntuu, että tykkää melkein enemmän noista ruokapilteistä, kuin hedelmistä! 

Uusi ilme. Päästää aina sellasta hassua ääntä tämän ilmeen kanssa :)
"Ja minähän käännyn!"

Äiti tuli tänään käymään ja sillä välin, kun me pähkäiltiin kaikkien lippusten ja lappusten kanssa, niin Arttu kävi Irenen kanssa kävelyllä ja kaupassa hakemassa pastaa. Tehtiin niin hyvää ruokaa kyllä. Pastaa ja rypsiporsaan suikaleita Creme Bonjour valkosipuli&yrtit-kastikkeessa. Nam. Älkää säikähtäkö seuraavaa kuvaa :D Annos ei todellakaan oo kaunis vaan lätkästy vaan lautaselle (hei, me vietettiin sitä lötkösunnuntaita, silloin ei hienostella) ja annos näyttää kyllä kaikkea muuta, kuin hyvältä. Mutta hyvää se oli :)


Sitten ollaan vaan katteltu telkkaria, mä oon siivonnu ja pyykänny ja juonut varmaan pannullisen kahvia! Irene viihtyy tosi hyvin lattialla ja on tajunnut, että omilla käsillä saa liikuteltua leluja ja niillä saa kaikkia kivoja rapisevia juttuja naamansa eteen :) 
Käytiin illalla vielä kylvyssä, mikä on niin neidin mieleen.


Ja sillä välin, kun äiti haki vaippaa ja pyjamaa...


Oli Irene halunnutkin päästä mahalleen :) Sillä olikin pitkä tauko, ettei kääntynyt ollenkaan, vaikka teki sen ekan kerran jo ajat sitten. Se vaan jotenkin jäi ja nyt se on muutama päivä sitten löytynyt taas uudelleen :)
Vaatteita menee aika monet päivässä, koska puklaamista on ja paljon! Otin sen jo viimeksi neuvolassa puheeksi, mutta koska paino oli noussut ihan normaalisti, niin eipä ne sen kummempia sitten siihen sanoneet. Siksi aloitettiin noi kiinteätkin vähän aikaisemmin, että jos se helpottais vähän edes. Ja nyt parina päivänä, kun ollaan annettu kiinteitä vähän enemmän, niin puklaamista on kyllä ollut vähemmän! :)

Arttu meneekin aamuvuoroon ja on mennyt Irenen kanssa jo ajat sitten nukkumaan. Mä nautin tästä yksinolosta vielä pienen hetken ja meen sitten niiden kahden väliin itsekin tuhisemaan :)

Mukavaa alkavaa viikkoa! ♥

Ps. Onko tää fontti riittävän selkeää?



11 kommenttia:

  1. On selkeä fontti ja ihana Irene! :)

    VastaaPoista
  2. Niin suloinen tuo teidän piku Irene<3 Toivottavasti sais pian jo vanhemmat sisaruksensa kotiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin? ;) Kyllä ne pirpanat pian kotiin saadaan, nyt alkaa olla jo niin hyvää näyttöä :)

      Poista
  3. Ne on tosi mukavia asuntoja, suosittelen kyllä oikeen lämpimästi :) Siis oon itekkin Kauhavalta, ja asun tässä uudessa talossa, kaksiossa toisessa kerroksessa. Ei varmaan kauheen montaa tällästä vaihtoehtoa oo tällä kylällä nii siitä päättelin että tähän samaan ootte hakemusta laittamassa. :) Olis lapsillekkin kavereita, mulla on helmikuussa LA ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, vähän kivaa :D Juu tää on siis se talo, mikä on siinä melkein Rollssia vastapäätä. Aluksi luulin, et on se Kantria vastapäätä oleva talo, mutta onneksi olikin tämä :) Vähän mua rupes nyt häiritsemään, kuka oot :D Ja onnea tulevasta vauvasta ♥

      Pidä peukkuja meille, että saataisiin se! Toivottavasti ei ois kauheesti hakijoita...

      Poista
  4. Mä pidän peukkuja! :) tuskin mua tunnet, ehkä tiedät monien mutkien kautta. Sitte tiedät jos pääsette muuttamaan nii oon se ainut alle 60v asukas koko talossa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos peukuista :) Hahhah, ehkä mä sut sitten tunnistan siellä :D

      Poista
  5. Mulle fontti on kyllä liian pieni. Muut sivut, banneri ja kuvat on normaalin kokosia, mutta fontti tosi pienellä. Pitää siristellä, mutta mul on kyl hyvä näkö, eli nään kyl lukea mutta olis kiva jos laittaisit koon tai pari isommaks! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan samaa mieltä, liian pientä fontti oli! Onko nyt yhtään parempi? :)

      Poista
  6. Hauska kuva pikku-neidistä tuossa etusivulla, on kuin Kippari-Kalle! :)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)