tiistai 18. kesäkuuta 2013

Vielä yhtenä palana!


Böööö! Hengissä ollaan ja vielä yhtenä kappaleenakin! On vaan ollut touhua jos minkälaista...Sossujuttuja, kaffitteluja ja Oriflamea. Pääsin muuten Tiiminvetäjäksi :) Aiai ♥ Aluksi tosiaan oli tarkoitus tilata vaan itselle tuotteita 25% alennuksella, mutta hupsista, nyt mulla onkin jo oma tiimi :) Se on ihan mukava juttu tässä huolien keskellä!


Mitäs kaikkea tässä nyt onkaan tapahtunut...huh. Ensinnäkin kävin siellä psyk.polilla. Se työntekijä sanoi ensimmäisenä: "Hyväkuntoiseltahan sä näytät. Ei oo mitään hätää kun synnytykseen meet." Odottikohan se jotain sellasta, joka hyppii seinille ja repii hiuksiansa päästä?! Lähetteessä kuulemma luki, että pitää selvittää mun psyykkinen tila kuormittavassa elämäntilanteessa ennen synnytystä. Täh?! Ajatteliko sossu, että mä saan jotkut hullun paperit sieltä, että ois syy heti huostaanottaa vauva vai? Tää touhu alkaa mennä niin yli hilseen, että huh huh. Ja muuten: Sossu oikein tahallaan tekee mulle näitä kuormittavia tilanteita. Miksi lasten siirto pitää tapahtua JUST NYT! Samana kuukautena melkein, kun mulla on laskettu aika? Jos kerran lasten etua ajatellaan vaan koko ajan, niin mikäs täällä mun mahassa olikaan?! 
No, takaisin psyk.poliin: Sitten se kyseli jotain ja mulle tehtiin se masennustesti. Juuh, hurjat kolme pistettä tuli. Siihen se: "No ei sulle kyllä masennustakaan saa tekemälläkään." Okei. Se oli vähän, että minkä takia mä siellä edes oon. Sanoinkin suoraan, että ihan vaan lastensuojelun "vaatimuksesta". Sitten se sanoi, että mun kannattais käydä ennemmin kotipaikkakunnallani, koska matka on pitkä, eikä he siksi tee kotikäyntejä. Jaa, täälläkö tehdään? Eipä tehty silloinkaan, kun lapset oli ihan pieniä ja mun piti siellä käydä. Koskaan oo kuullutkaan mistään kotikäynneistä. Ida oli monta kertaa mulla mukana ihan sylivauvana.
Nyt sitten odotellaan tämän paikkakunnan työntekijän (joka muuten on mulla ollut aikaisemminkin) yhteydenottoa, vaikka mä nimenomaan olen sanonut, että en halua täällä käydä. Kiesus. Mä käyn siellä tasan tarkkaan kerran ja teetätän sen masennustestin sielläkin. Miks helvetissä mun pitää käydä puhua pälpättämässä samat asiat siellä, mitkä mä puhun sossujen, Artun, äitin ja perhetyöntekijöiden kanssa? Jos mulla kerran ei ole edes masennusta enää.Siellähän se hemmetti varmaan puhkeaa uudestaan. YHHH.


Nyt meillä sitten kävi nämä perhetyöntekijät ekaa kertaa. Nämähän on siis ihan yksityinen firma, jonka sossu on palkannut, koska nyt on just kesäloma-aika. Jee, mulle kelpaa kyllä varsin mainiosti. Olivat tosi mukavia ja iiihan erilainen asenne kaikkeen, kun näillä tämän paikkakunnan viranomaisilla. Nyt vaan oikeastaan tutustuttiin toisiimme ja kerrottiin elämästämme yms. Lopuksi tuli puheeksi läheisverkosto. Sanoivat, että se on melkein ensimmäisiä ja tärkeimpiä juttuja mitä tehdään. "Teille on varmastikkin tämä tehty." Heh, no eipä ole ei. Ei todellakaan. Olipas taas yllätys. Jälleen yksi lainkohdan väistäminen. 

Ihan järkyttävä ikävä lapsia. Heräsin neljältä yöllä ja aloin miettimään sitä siirtoa toiseen perheeseen. Sinne meni yöunet. Sain unta seuraavan kerran puoli kahdeksan maissa. 

Pikkuisella on onneksi kaikki hyvin ♥ Mulla on verenpainemittari neuvolasta lainassa, pitää mitata kerran päivässä se, kun mun alapaineethan huiteli tuolla 95:ssä :/ Sanoi sitten neuvolassa viimeksi, että jos se jatkuu noin, niin pitää painella äitiyspolille ja synnytys käynnistetään. Ei kuulemma ole vaarallista vauvalle, mutta mulle itselle. No, luojalle kiitos, mulla on nyt ollut noin 85 ne alapaineet, että nou hätä :) Neuvolatäti kuitenkin oli sitä mieltä, että sairaalalaukku kannattaa todellakin olla jo valmiina, että maha näyttäis siltä, että kohta se tyttö sieltä tulee :) Meillä on täällä kyllä ihana jännitys päällä koko ajan ♥ Supistellut on nyt aika lailla aamuin ja illoin. 


Oioi, kävinhän mä muuten Partyliten kutsuillakin tuhlaamassa :) Oli niiin hyvä tarjous, ettei voinut kieltäytyä! Ja elo-syyskuuksi otin emännän tehtävän itelleni. Silloin alkaa hämärtää ja kynttilät taas kiinnostaa enemmän :) 

Kuva täältä

Luovuus votiivisomistetrio ♥ Nämä sai nyt puoleen hintaan! Eiiihän tota nyt voinut jättää väliin, noi on mun mielestä niin ihania, kun saa laittaa sisälle mitä itte tykkää! Sitten oli tarjouksessa myös mansikka-raparperikynttilä-setti. Se oli myös otettava, kun melkein puoleen hintaan sai.

Mutta nyt mun pitää nostaa perse ylös sohvalta ja suunnata postia kohti! Mukavaa viikon jatkoa kaikille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa :)