lauantai 1. kesäkuuta 2013

Syyt, miksi en voisi nyt olla äiti lapsilleni


Oli kieltämättä perin ärsyttävää lukea lasten asiakassuunnitelmista, miksi he eivät voisi palata mun luo...Ja tässäpä sitten ne syyt:

Mun elämäni on epävakaata, kun olen lopettanut koulun kesken. Missään ei mainita, että neuvolassa siihen kehotettiin. Sitä paitsi, mä olisin kovastikin halunnut sisustussuunnittelijaksi, mutta nyt vaan opinnot keskeytyi tärkeämmän asian takia. Miksi tuotakaan ei voida ottaa hyvällä, että mä lopetin tasan tarkkaan vauvani takia?! 

Päihdeongelmasta (Ai siitä, kun olin kaks vuotta sitten neuvolan tädin mukaan humalassa päivällä???) huolta, enkä ole tarpeeksi sitoutunut sen hoitoon. Öööö? Kysyttiinköhän me mahdollisuutta perhekuntoutukseen, jossa tämän olisin voinut todistaa? Ja oon kyllä ravannut Hal-polilla säännöllisesti, kun he sitä kerran vaativat. Luuleeko ne, että mä siellä käyn itteäni parantamassa vai? Hah, juu kyllä. Pakkohan sinne on mennä jos lähete laitetaan. Ooppa menemättä, niin mikäs haloo siitä syntyisi! Vaaditaan hoitoa, mutta mihin? Voinhan mä tietty tästä painella AA-kerhoon kertomaan elämästäni. Voisin saada hyvin nopeesti kengän kuvan persuksiin "ongelmani" kanssa :D 

Sitten oli vielä se psyykkinen terveys. Mun käytökseni on ajoittain aiheuttanut huolta, enkä ole sitoutunut hoitoon tässäkään ja elämäntilanteeni on kuormittava. Juu, niin on. Ja keidenköhän takia? Tästäkin taas puuttuu ne kuuluisat faktat. Sosiaalityöntekijällä kun ei ole valtuuksia astua lääkäriin saappaisiin ja määritellä jonkun mielennterveyttä. Joo, mä oon ihan helvetin pöpi, mutta kukaan muu, kuin sossu ei huomaa sitä. Ensinnäkin ainut hoito, mitä tohon on tarjottu on se ainainen sama psyk.poli Kauhavalla. Siellä sä puhut nyökyttävälle sairaanhoitajalle. Mutta ei voi mainita mitään, että olisi vaikka väsynyt tms. koska sehän menee suoraan lastensuojeluun. Mee nyt siinä sitten "hoitamaan" itseäsi, kun perimmäinen tarkoitus on vaan saada lastensuojelulle hyvää matskua. 


Siis oikeesti NAURETTAVAA!

 Tässähän jo MELKEIN naurattaa, kun nää on niin hepposia ja ihan itse keksittyjä syitä :D No, nyt mä aloitan naapurikunnassa sitten käynnit psyk.polilla. Hohhoijaa, jospa sitten olisivat tyytyväisiä. Yeah right! Sitten kun nämä syyt poistuisi, niin seuraavaksi mulla on varmaan väärän mallinen perse heidän muotteihinsa, saakeli! Ja aina vaan mä painotan sitä mahdollisuutta perhekotiin. Siellä, kun on alan ammattilaisia joka lähtöön. Sielläpä nämä kaikki asiat oikeasti selviäisi. No, siksipä juuri sitä mahdollisuutta ei varmaan annetakkaan. Haistakkee...

Eräs ihana lukija laittoi mulle aivan loistavan paikan linkin ♥  TUKEVA Mä oon tosta nyt niin mielissäni :) Huomenna kirjoitan taaaas kirjallisen hakemuksen sinne ja vaadin, että me saataisiin tukitoimena toi palvelu. No, siis mähän tasan tarkkaan tiedän, että kieltävä vastaus sieltä tulee. Se on täysin varma asia. Mutta jos ei siitä muuta hyvää seuraa, niin onpahan taas papereissa yksi avunpyyntö/noiden heidän asettamiensa syiden kumoamisyritys pyydetty ja josta sossu on sitten jälleen kieltäytynyt. 


6 kommenttia:

  1. voi että mä oon niin vihainen sun puolesta!! sua kyllä kohdellaan niin epäoikeudenmukaisesti! voimia paljon, kyllä sä saat vielä lapset kotiin. vaikutat ihan älyttömän mukavalta, sinnikkäältä ja määrätietoiselta ihmiseltä. kovia oot joutunut kokemaan, mutta luota siihen, että kyllä asiat vielä hyviks muuttuu! ja paljon onnea tulevasta vauvasta! :)

    VastaaPoista
  2. Ei voi olla totta; eihän nuo ole mitään oikeita syitä, miksi lapsesi eivät voisi olla luonasi. Aika monelta voisi ottaa lapset pois, jos koulun kesken jättämistä pidettäisiin perusteena. Tai, että on (muka) nähty kännissä päivällä. Tai sinun psyykkinen terveys. Se, että jaksat pitää itsestäsi ja kodistasi huolta. Kirjoittelet blogia jne. pitäisi olla selkeä näyttö siitä, että sinulla ei ole vakavia psyykkisiä ongelmia. Ja, jos lieviä ongelmia olisi lasten pitäisi olla kanssasi ja teille pitäisi antaa tarvittavaa apua. Lastenhuollon tarkoitus pitäisi kuitenkin olla se, että sieltä tarjotaan apuja aiihen, että lapset saavat olla oman äidin/isän kanssa.

    Laita se asianajaja nopeasti töihin ja vaadi huostaanoton välitönsä purkamista. Tosi paljon tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja tätä samaa p*skan jauhamista tää on ollut alusta asti. Voi helvata, kun oliskin aiemmin tajunnut, miten väärin tässä oikeasti on toimittu!

      Kyllä asianajajalle hommia riittää!

      Kiitos sulle ♥

      Poista
    2. Noiden sun luettelemien syiden mukaan myös multa olis lapsi lähteny jo ajat sitten :D Mulla on 5 koulua jääny kesken, oon ollut terassilla päivällä (tosin join enemmän kuin yhden alkoholijuoman viimeksi vuosi sitten...) niin ja oon käyny vieläpä psyk. polilla keskustelemassa mun kouluvaikeuksista. Ai niin, ja meillä on aina sekastaki, juuri tuossa äsken astuin 100:n kerran tälle päivää legon päälle. Vuorotyöki on varmaan aika pahasta rytmeille ja rutiineille. :D

      Nojoo, asiaan. En sua henk.koht. tunne, mutta tän blogin perusteella uskaltaisin väittää, ettet tosiaankaan kärsi mistään vakavista ongelmista, eiköhän ne sun ongelmat poistunu sen parisuhteen mukana? Jotenki tuntuu että joka kaupungin soskuilla menee nuo hommat pärstäkertoimen ja puhelahjojen mukaan, itse en siis ole ikinä ollut tekemisissä paria opiskelijakesää lukuunottamatta koko järjestelmän kanssa, mutta läheltä olen seurannut tuttavaperheen toimintaa. En ala sitä tässä avaan sen tarkemmin, mutta voin sanoa etten niille ihmisille antais edes lemmikkimarsuani hoitoon lapsesta puhumattakaan, sen perusteella miten ne omia lapsiaan hoitaa ja kohtelee (ja puhun nyt oikeasti lapsiin kohdistuvasta väkivallasta), mutta soskut vaan taputtelee päähän, vaikka lastensuojeluilmojaki niistä on tehty. Kun omaa niin hyvät puhelahjat, ja vähän suhteita, voi mustanki kääntää valkoseksi.

      Sun pärstäkerroin on jostain syystä jääny niille hampaankoloon, ja vaikka oot menettänyt jo nyt liian paljon sun lapsien kasvun näkemisestä, ja saanu uskomattomat määrän p**kaa niskaan, niin älä luovuta! Pysy vahvana, ne ei voi sua pyörittää tuon uudenkaan vauvan kanssa miten haluaa!

      Paljon tsemppiä, uskon että kaikki vielä kääntyy parhain päin :)

      Poista
  3. Toivon todella että jotain kautta saatte ton tukevan avuksenne ja et sosiaalityöntekijä lopettais teijän hiillostamisen!! Murr tollasta käytöstä kyllä! En ymmärrä miten kukaan hyötyy mitään, jos pilaa toisen elämän... Hö! Halit kaikille! <3

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)