tiistai 18. kesäkuuta 2013

Laitetaas ny vielä sitä masua :)



17 kommenttia:

  1. jestas mikä masu :D Ihana <3 Onnea loppu raskauteen. :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, aikamoinen alkaa olla :D

      Kiitos! :) ♥

      Poista
  2. Eiiih näytät supersöpöltä tuon mahan kanssa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voiiiii, onneks joku on sentään sitä mieltä :D

      Poista
  3. Ihana toi masu! Siinä saa jo varoa muksimasta kaikkea pöydältä lattialle! :D Näytät niin kauniilta ja onnelliselta! <3

    VastaaPoista
  4. Herttinen! Aivan ihanalta näytät :) <3

    VastaaPoista
  5. Niin sulonen! sekä sä että masu; koko kokonaisuus ♥

    voimia loppuun asti!

    VastaaPoista
  6. Voi vitsit, kun kasvaa nopiaa.... Onkohan sulla käärö, kun mä palaan lomalta :)

    VastaaPoista
  7. Ikävää että joudut kokemaan sossujen tahoilta noin hirveitä asioita. Itse olen ent.laitosnuori ja voin sanoa että ei ne sossut aina ajattele sen lapsen/nuoren PARASTA vaan ajatellaan rahaa.
    Mut sillon sijoitettiinlaitokseen josta musta saatiin n. 400 euroa päivältä ja vaaterahani oli vain 400 eur vuodessa! Saman summan ne sai päivässä musta! Bisnestä toi vaan on...
    Muutenkin laitos oli seko(en viitsi kertoa tässä miten hirveästi, koska voitaisiin tunnistaa). Oli tietenkin pari ihanaakin hoitajaa, ja se piti minut pystyssä sijoituksen aikana. Tosin enemmän olin karkuteillä kuin laitoksessa....lopulta kapinani tuotti tulosta....ja pääsin pois!
    Ainoa keino tässä tapauksessa oli että en itse alistunut tuohon, vaikka uhkailtiin että jos en lopeta karkailua niin joudun24/7 valvottavaan laitokseen, jossa omassa huoneessakin on valvontakamera!
    Pidin siis pääni ja nyt kun muistelen tuota aikaa, olen onnellinen että näytin että ylitseni ei kävellä! Tilanteesi on tietenkin erilainen ja lapsesi pieniä....he eivät osaa puolustaa itseään. Riistetään vaan julmasti vanhemmaltaan :( !
    Haluan sanoa sen vain sinulle, että tärkeetä on näyttää sossuille ettei ylitsesi kävellä!
    Onnea laki asiaan, uskon että saat vielä lapsesi takaisin! :) . Kaikkihan tajuaa miten väärin on tehty, niin varmasti myös ne laki tyypit !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. AAAAAARRRGGHHH! Mä kirjotin kuule piiiitkän vastauksen ja kun olin julkaisemassa sitä, niin netti takkus, jouduin katkaista sen ja sinne meni koko teksti. Voi perse! Ihana tunne kerrassaan!

      Mutta...Kiitos kun kerroit "tarinasi". On tosi mielenkiintosta välillä lukea huostaanotettujen lastenkin elämästä, kun itse on kuullut niin paljon vain vanhempien asioita.

      Uhkailunhan sossut taitaa kyllä paremmin, kuin mitään muuta! Valvontakamera omassa huoneessa? Juu-u, ei ihmisellä ole minkäänlaista oikeutta yksityisyyteen, silloin kun oikeasti mulkvistit sosiaaliviranomaiset osuu kohdalle. Näin suoraan sanottuna. Välillä itsestäkin tuntuu, että elän tätä elämää vain lastensuojelulle. Kaikki mitä mä teen tai sanon vähänkään virallisessa paikassa, menee sossujen korviin. Käydään kyttäämässä blogia jos sieltä sattuis löytymään jokin sellainen MUN OMA ajatus/mielipide/tunne, minkä voisi kääntää mua vastaan! Kohta varmaan keksitään laite, millä ne saa ajatuksetkin selville perkele!

      Hienoa, että pidit pintasi, voit olla ylpeä itsestäsi :)Ja ei, en todellakaan anna sossujen kävellä mun yli. Vaikka ne on sitä jo kolme vuotta yrittänyt, niin hemmetti vie periksi en anna. Ja nyt kun asianajaja ja eduskunnan oikeusasiamies tulee juttuun mukaan, niin NYT se "sota" vasta kunnolla alkaakin. Ei sieltä eduskunnasta ihan hepposin perustein liikkeelle lähdetä!

      Ja juu, toi raha. On muuten asia mikä mua ottaa päähän ja lujaa. Kuinkahan paljon vähemmän huostaanottoja olisi jos ne ihan oikeesti maksais kunnalle paljon? Aina kun on huostaanotoista puhetta, niin tulee kommentteja: " Huostaanotto maksaa kaupungille hirrrrveästi, ei siihen helposti lähdetä!" Voi joo :D Ihan googlettamalla löytää totuuden. Kaupungille juu maksaa se huostaanotto, mutta se saa sen kaksinkertaisena valtiolta takaisin. Kunta saa yhdestä lapsesta 200e päivässä(tämäkin varma tieto: eräs vanhempi, jolta kaksi lasta huostaanotettu, oli selvittänyt asian juurta jaksain. Plus tietenkin kaikki lapsilisät sun muut siihen päälle. Ja kas kummaa, huostaanotot lisääntyivät heti huimasti, kun tämä laki tuli voimaan. Voiko paskempaa lakia olla?

      Hyvä, että sulla on toi kaikki nyt takana päin! :) Kaikkea hyvää sun elämääsi ♥

      Poista
    2. En tarkoita pahalla tätä asiaa kommentoinutta anonyymiä kohtaan mutta onhan se nyt ihan eri asia jos nuori sijoitetaan rajattoman käytöksen takia kuin Heidin ja lasten tilanne. Mäkin olen ollut nuorena sijoitettuna ja vaikka se silloin tuntui pahalta, niin sijoitus pelasti minut huonolta seuralta ja päihteiltä jälkeenpäin ajatellen. Muista Heidi että kaikki sijoitukset eivät ole turhia, vaikka sinun lastesi ehkä onkin! Totta on että nuorisokodeissa joutuu tiukemman valvonnan alle jos mokaa ja mun mielestä sen pitää niin ollakin.

      Poista
    3. Enhän nyt toki ajattele, että kaikki sijoitukset turhia on. Kerroin omista kokemuksistani, kun yksityisyyden menettää...Ja tiedän, että niitä valtaa käyttäviä, väärin toimivia työntekijöitä on ja on todella kurjaa jos sellaisia on tässä osunut kohdalle. Ei sitä oikein voi vähätelläkään toisen kertomaa jos on kokenut kohtelun huonoksi, kun ei voi tilannetta tietää. Siksi voi vain sanoa, että hyvä kun pidit pintasi ja kaikki on takana päin :)

      Poista
  8. Voi että kuinka ison näkönen maha sulla jo on! :D Mutta niin kaunis oot kyl aina joka kuvas että tässä toivoon vaan ite että olis kans yhtä kaunis :) Mukavia loppuraskauden hetkiä vielä ! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi älä ny höpäjä siellä :D Mulla on kuule naama niin paisuksissa, että mä oon kauniista kaukana :D Oikee HYI!! Ja sinä olet kaunis ♥ Ei tarvii edes miettiä tollasia!

      Ja kiitos ♥ Mukavaa juhannusta!

      Poista
    2. Kyllä vähä pitää höpäjätä ;) Sun naamas ei kyllä näytä siltä että se olis paisuksis! :D Nättiänättiä en mä muuta sa :)

      Poista
  9. Moi Heidi! Mä olen lukenut blogiasi jo pidemmän aikaa mutta en ole kommentoinut lainkaan. Nyt mun on pakko vihdoin sanoa, että sä olet todella vahva ja kaunis nainen ja elämäsi tulee järjestymään hienosti. Hyvä karma on puolellasi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sulle :) ♥ Tosi kiva, että kommentoit! Hyvää kesää :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)