torstai 2. toukokuuta 2013

Ihmisten arvostelu


Ähh, kyllä välillä sitten ahdistaa asua pienessä tuppukylässä näiden asioiden kanssa. Voi kun pääsisi viikoksi edes johonkin paikkaan, missä kukaan ei tiedä mun asioistani mitään. Sais vaan olla ja rentotua kerrankin. Siis jossain KAUKANA. Pois edes Pohjanmaalta.

Täytyy myöntää, että kyllä olisin itse syyllistynyt arvostelemaan äitiä, jolta on huostaanotettu lapset, ennen kuin tajusin tämän kuvion. Kyllähän se saa melkein kaikissa jonkinlaisen ennakkoasenteen. Ja kyllä sen ymmärtääkin. Mutta nyt ymmärtää, kuinka julmaa tää lastensuojelu monissa kunnissa on. Mulla ei kävis pienes mieleskään enää arvostella vanhempia, joilta on huostaanotettu lapset. Ei, mä haluaisin vaan todellakin kuulla heidän kokemuksiaan! Kyllähän siinä viha nousee sitten pintaan jos lapsia on ihan takuuvarmasti kohdeltu väärin. Ei sitä tartte kenenkään hyväksyä, mutta kun se huostaanotto voidaan tehdä  myös ihan väärin perustein, liian helposti.

Sen mä oon todellakin oppinut tässä näiden vuosien myötä, että on ihan turha kuunnella pelkkiä puheita ja "tuomita" sen perusteella. Miettikää miten paljon joku typerä juoru voi aiheuttaa tuskaa toisen elämään? Ei, kyllä mä haluan tutustua ihmiseen ennen, kuin ajattelen siitä yhtään mitään. 

Tänään vaan oli tuolla asioita hoitaessa jotenkin olo, että kaikki vahtaa, kaikki tietää, kaikki inhoaa. Välillä tää asia lyttää vaan maanrakoon ihan täysin. Mutta sitten taas muistaa, että mua on kohdeltu niin epäoikeudenmukaisesti kuin vain voi. Ja se antaa voimaa jatkaa eteenpäin! Mähän taistelen omista lapsistani, MUN ELÄMÄSTÄ! Enhän mä nyt tuu koskaan luovuttamaan, ennen kuin tää vääryys on korjattu.




No sitten jotain mukavampaa...Hei! Yks lukija enää, niin saadaan järjestää taaaaas arvonta :) Miks mä oon ihan hulluna niihin? :D





Tälläsen yllärin mun Oriflame-emoni mulle lähetti palkinnoksi :) Että, eiköhän tuosta jotain liikene palkinnoksi jos saadaan arvonta tehtyä :D Ja se olis muuten sitten ihan yksinkertainen: jokainen saa yhden arvan-tyylinen. Ei jaksa enää sählätä noiden arpanumeroiden kanssa!

Joo-o, mä taidan nyt siirtää ajatukseni taas muualle ja tartun imurin varteen, ou jee ;)

4 kommenttia:

  1. Ei oo totta! vielä nyt sitt tommosta touhua tohon Kaiken muun lisäks!
    ihmisten arvostelu on niin väärin! en siedä sitä yhtää!
    tsemppiä hirmusti sulle! sää selviät! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se voi olla ihan mun omaa kuvitelmaa. Kun tarpeeksi kauan syyllistetään, niin kyllä siinä syyllinen olo tulee! Vaikkakin tiedän kyllä, että ihan oikeasti moni uskoo niihin juoruihin ja arvostelee mut muutenkin vaan olemuksen mukaan. Mutta niitähän mahtuu joka kaupunkiin, eikö? Juoruakkoja siis ;)

      Poista
    2. Ja muuten, kiitos kommentista! Oli aivan ihanan aidon tsemppaava <3

      Poista
    3. ylempi kommentoija :)3. toukokuuta 2013 klo 11.19

      Niinpä.. No mahtuu kyllä! Välillä liiaksi asti...
      :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)