maanantai 6. toukokuuta 2013

Ihanasti viikko käyntiin taas!


Mä hyppään jorpakkoon kohta. Soitto asianajajalle. "Menee ensi kuun alkuun, että keritään tavata." Tapaa kuule ihan rauhassa kenet haluat, mutta minä se en ole. Lokakuusta asti odotettu ja odotettu, saatu lupauksia, tyhjiä sellasia. Sanoin, että voisiko se sitten lähettää ne paperit mulle takaisin, koska mä en todellakaan kerkeä odotella enää yhtään. Lupasi lähettää. Ei edes pahoitellut tai mitään...Mun mielestä kyllä pahoittelut olisi ollut paikallaan, on aika kohtuuton aika odotella ensimmäistä tapaamista! Tietysti se niissä papereissa näyttää, että asialla nyt ei ole mitään kiirettä...Mutta jokainen odotettu päivä on kuitenkin ollut mun ja lasten yhteisestä elämästä pois. Ja kun se asianajaja ei edes tiedä näistä uusista jutuista, mitkä taas on mut saanut tajuamaan, ettei tää painajainen pääty koskaan ilman apua, hyppisin mä lastensuojelun pillin mukaan kuinka tahansa!

Jos nyt taas yritetään etsiä tästä jotain positiivista, niin onpahan ainakin hyvän asianajajan yhteystiedot tilalla. Ja tietää, että se on saanut isoja muutoksia toisen perheen tapauksessa aikaan. Eli tänään lähtee piiiiitkä sähköpostiviesti sinne!

Soitettiin myös sille työntekijälle, joka päättää saadaanko maksusitoumus sinne perhekotiin. No hän nyt selvittää lastensuojelulta, mikä heidän tarkoituksensa on ollut, kun he ehdottivat mulle sitä Ensi-ja turvakotia. No voi mikähän tarkoitus olisi ollut? Ehdottaa niin typerää juttua ilman syytä, että mä varmasti kieltäydyn siitä ja saadaan kirjoittaa raportteihin, että on kieltäytynyt tukitoimesta. Ja niistähän ei saisi kieltäytyä. Mutta pitäiskö mun oikeesti mennä vahdittavaksi yksin, ilman lapsen isää johonkin laitokseen, etten mä nyt vaan ryyppää?! Ja AINOASTAAN sen takia, että neuvolatäti on kirjoitellut pikkusen omiaan lähetteisiin. MITÄÄN todisteita ei asiasta edes ole ja mua ei oo kuunneltu pätkän vertaa! Voin sanoa, että mä NAUTIN, kun nämä ihmiset joutuu syömään sanansa. Sais syödä myös ne paperiset versiot.

Tää touhu menee niin yli hilseen jo, että mä en tiedä hyppisinkö mä seinille vai kävisin tinttaamassa jo jotain! Hermot menee totaalisesti.

Äiti teki vähän taustatutkimusta. Hah, kas kummaa: toi paikka mihin mua oltiin laittamassa, niin kolme kuukautta hoitoa siellä on maksutonta sosiaalitoimistoille. No, kas kummaa, sieltähän se syy löytyi! :D

Ja nyt tulee varmaan joku kommentti siitä, kuinka agressiivisesti mä suhtaudun näihin asioihin ja blaablaablaa. Ennen ku näpyttelet tonne kommenttilaatikkoon mitään, niin mietippä asia omalle kohdalle. Kyllä on päässä pahasti jotain vialla jos ei hermot mene tälläsistä syytöksistä! Mä oon ollut muutenkin parina päivänä, kuin perseeseen ammuttu karhu, tekis mieli haistattaa pitkät kaikille rasittaville tyypeille. Hormonien piikkiin.



Ja muuten, tästä mun tapauksessa touhunneesta lastensuojeluviranomaisesta on tehty kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle ja juttu on otettu nyt käsittelyyn. Enkä muuten ole minä, joka sen kantelun on tehnyt.

Mutta toivottavasti teillä on lähtenyt tää viikko paremmin käyntiin :) Mä toivon sitä oikeasti, ei oo yhtään kivaa olla hermot kireällä :D

Lasten huostaanotoista tuli bisnestä

Tuo pitäisi kaikkien ihmisten nähdä, että vähän ymmärrettäisiin mihin helvettiin jotkut oikeasti voi joutua, ihan pelkästään epäpätevien työntekijöiden takia. 

10 kommenttia:

  1. Voi, onpa ikävää, ett joudut asianajajaa vaihtaan :) Ootko menos perhekuntoutukseen, ku jäi vähä epäselväks toi sun kommentti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä tarvetta nyt selvitellään...ettei tiiä yhtään mistään mitään vielä ittekkään!

      Poista
  2. Oh dear.. jospa asiat nyt lähtis etenemään!!
    teetkö enää sitä yhtä kuvajuttua? että päivä 1 jne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, arvaa vaan oonko unohtanu koko kuvajutun :D Pitää räpsiä kuvia ja jatkaa sitä taas :)

      Poista
  3. Ymmärrän täysin tunteesi.Mä olisin jo tintannu jotain jos tollei tehtäis.Toi on niin väärin kun ei edes mahdollisuutta anneta ja nyt sulta viedään ilo tamankin lapsen vauva ajasta vaikka nyt olisi kunnollinen mies.Toivon että tämä kaikki paha mitä saat kestää annettaisiin sinulle hyvänä takaisin.Joskus kaikki lapsesi vielä ovat kotona!Voimia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, että ymmärrät! :) Onhan tää, tai varsinkin nämä viimeaikaiset koettelemukset menneet jo niin pitkälle, että on saanut jo pelätä, koska sitä romahtaa?! Jokaisella, kun on varmasti olemassa raja, mihin asti kaikkea kestää. Millon tulee mun raja vastaan? Lähellä ollaan jo ja siksi nyt on todella tärkeää, että saadaan nämä vääryydet nopeasti korjattua ja saataisiin rauha tämän tulevan vauvan kanssa! Tää on niin rumaa kohtelua, ei kenenkään naisen pitäisi joutua tälläiseen pyöritykseen raskauden aikana,ilman että väitteistä on TODISTEITA ja muutakin, kuin yhden naisen lausunnot. Tässä on loukattu kyllä ihmisarvoa täysin. Ja tästä voisi todellakin nostaa myös törkeä kunnianloukkaus-syytteen. Voi, kun vielä olisi voimia kaikkiin näihin valituksiin ja niiden tekemisiin, niitä on nimittäin pikkusen kertynyt. Eiköhän sen asianajajan kanssa ne saada tehtyä yhteisvoimin, mulla ei yksin enää voimat riitä!

      Kiitos paljon sulle <3

      Poista
  4. Tuttu joutui Villa Familiaan lastensa kanssa ja en todellakaan suosittele sitä paikkaa kenellekään. En jaksa kirjoittaa kaikkea tänne mutta äitiä nöyryytettiin monella tavalla ja pikku asioista tehtiin isoja asioita jne.. Lapset huostaanotettiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kyllä noista turva/perhekodeista vaan aika paljon negatiivisia asioita on kerrottu! Ja lastensuojelu toimii tolla samalla tavalla: pikku asioista tehdään isoja. Joku puuron ostamisen unohtaminen on saatu papereissa näyttämään siltä, että lapset näkee nälkää yms. Mutta tokihan niitä asioita pitää suurennella, ne kun ei muuten itsessään riittäisi toimenpiteisiin. Ja työntekijän täytyy tavallaan turvata se, että hän on tehnyt niin ison asian, kuin huostaanottanut lapset. Täytyyhän silloin sitä draamaa vielä lisätäkin sinne, ettei vaan näytä itse tyhmältä.

      Poista
  5. Toivottavasti viimein lähtee asiat rullaamaan! :) Oikeaan suuntaan vielä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oikeaan suuntaan nimenomaan, kiitos :)Tarpeeksi kauan rullailtu päinvastaiseen!

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)