keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

The end

Me ollaan nyt Artun kanssa keskusteltu piiiitkä keskustelu ja oon nyt taipunut sen tahtoon ja aion poistaa tämän blogin. Näköjään taas alkaa tulla sellaisia kommentteja muualla, että tulee liikaa mielipahaa. Mä en jaksa yhtään, kun meen ihan tolaltani järkyttävistä kommenteista ja valheellisista väitteistä. Sitten taas Arttu kärsii siitä, kun mä vauhkoan. Ja todella ahdistavaa, että mun kirjoituksia kerrotaan tuolla viranomaisille yms. 

Meille on syntymässä vauva ja meidän pitää keskittyä siihen, että vauvalla on hyvä olla. Jos mä voin pahoin ilkeiden viestien takia, niin silloin vauvakin voi huonosti.

Arttu on oikeastaan vastustanut tätä blogia ihan alusta asti, mutta on tiennyt että tää on mulle rakas harrastus, niin ei oo siihen kuitenkaan puuttunut.

TAISTELU JATKUU, mutta ei enää julkisesti. Vanhat lukijat tietävät taustat ja hyvä niin. Mä varmaan teen uuden blogin, koska nautin tästä hommasta. Mutta siinä blogissa keskitytään muihin asioihin, kuin tohon huostaanottoon. 

35 kommenttia:

  1. ymmärrän hyvin :) tsemppiä sulle jatkoon ja olen varma, että tuut vielä saamaan sun.lapset takaisin, oothan niiden rakastava äiti <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon <3 Kyllä mä lapset kotiin vielä saan, luovuttaa en aio!

      Poista
  2. Voi ei :( ei oo viimeaikoina tullu niin paljon kommentoitua, mutta täällä ollaan!:) en kyllä ymmärrä kuinka oot näinki kauan jaksanu, sillä ite en varmaan olis.. paljon jaksamista ja kaikkea hyvää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon katos tällänen kovapää :D Kiitos ja sitä samaa <3

      Poista
  3. Voi ei. :( Tee blogi, joka näkyy vain kutsutuille? Tahtoisin ainakin lukea kuulumisiasi. toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää elämään. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kutsutuissakin voi olla sellaisia joita en halua blogiani lukemaan :( Mä nyt mietin aloitanko uuden blogin, jossa kerron vauva-arjesta ilman huostaanoton vetämistä mukaan. Kerron sitten kyllä missä meitä pääsee seuraamaan muissa aiheissa :)

      Poista
  4. Ymmärrän. Ikävää että tämän blogin kautta sulle on koitunut myös paljon harmia.
    Olisi kuitenkin kiva seurata sun raskautta ja kuulla vauvan syntymästä, joten käythän ainakin mun blogiin välillä kertomassa kuulumisia sillä saralla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kyllä käyn :)Ja voi olla että teen jonkinlaisen vauvablogin. Harmittaa niin lopettaa, kun tykkään niin tätä tehdä. Aiheet ehkä vaan oli liian rankkoja, mutta eipä sitä aluksi tajunnut, mitä harmia tästä voi syntyä :( Mutta mun pitää ajatella mun koko perheen hyvinvointia nyt,se on tärkeintä :)

      Poista
  5. Tee ihmeessä se vauvablogi jos lopetat tän kirjoittelun, olis kiva lukee sun juttuja vielä jatkossakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä varmaan jonkinlaisen blogin teen :) Eihän täältä malta olla pois :D

      Poista
  6. Eiiiiii!! Ymmärrän kyllä, että vauvan hyvinvointi on nyt etusijalla, mut kurjaa että tää blogi loppuu! Tää on ollu yks mun lemppareista ja jollain tavalla oon elänyt sun mukana tota tilannetta, kun on itelläki ollut kokemusta tosta sossujen laittomasta toiminnasta... Ei ihan noin "isossa mittakaavassa" (en tiiä onko tuo nyt ihan oikeen sanottu, mut toivottavasti ymmärrät) mut kuitenki... Mä toivon ihan sydämeni pohjasta teille kaikkea hyvää, ja että lapset pääsis pian takaisin sinne minne ne kuuluukin, eli kotiin teidän luokse! <3<3 Kerro sitten, jos teet uuden blogin! :) tai käy vaikka välillä kertomassa kuulumisia mun blogissa tms.! :)

    VastaaPoista
  7. Tee ihmeessä uusi blogi ja vinkkaa ihmeessä sitten ainakin mulle, osoite josta pääsee kurkkimaan. Olis kiva jatkaa edelleen juttujesi lukemista :)

    VastaaPoista
  8. Tuleva vauva ja teidän perhe on todellakin tärkein :) En tajua miten joku haluaa tolleen huvikseen tehdä pahaa ja juoruilla viranomaisille :s Paljon iloisia hetkiä ja onnea teille jatkossa!!:)

    VastaaPoista
  9. Kiitos ihanasta ja rehellisestä blogista! Uskon että asiat kääntyy vielä parhain päin ja viimeistään silloin olisi kiva kuulla teidän perheen kuulumisia. =)

    VastaaPoista
  10. Ymmärrän hyvin, vaikka harmittaa:) toivottavasti teet uuden blogin, tää kun oli yks mun lemppareista! Ja olis kiva jos kerrot ku saat lapset kotiin, vaikka ymmärtäähän sen jos tällasen shown jälkeen et halua siitäkään kertoa:)

    VastaaPoista
  11. Älä lopeta :( Ymmärrän kyllä Artun pointin yms. mutta onko sun pakko antaa muitten pilata sun ilo ja mukava (?) harrastus? Eikö kuitenkin suurinosa kommenteista ole positiivisia? Tää blogi on ollut niin mielenkiintoinen ja terapeuttinen meille muillekin. On saanut paljon lisää tietoa Suomen huostaanottolain/sen toteutuksen epäkohdista yms. Olet kaunis ja selvästi vahva nainen, älä anna muiden pilata ja määrätä sun elämää! Ja olet antanut meille lukioille niin paljon, tietoa, uusia näkökulmia, viihdettä, energiaa taistella omista asioista, iloa, vaikka mitä!
    Se jos viranomaiset on lukenut tätä, on myös mielestäni hyvä asia. Tietysti se jos ja kun olet saanut paskaa niskaan siitä, ei tietenkään ole hyvä asia, mutta täällä esiintyvät asiat on ehkä saanut heitäkin miettimään, tuliko nyt tehnyä okei, ehkä joidenkin silmät on avautunut. Se on oikein, että viranomaisten toimia kritisoidaan! Jos on siis aihetta. Niin ne muutokset syntyy, niin asiat paranee. Sun ei kuulu olla hiljaa jos sua kohdellaan huonosti, sun ei kuulu alistua saamaan paskaa niskaan.
    Tietysti jos olet täysin varma päätöksestäsi, en voi kun toivottaa onnea ja siunausta elämääsi ja salaisesti toivoa, että kuulisin miten sinulle ja lapsille lopulta kävi. Mutta toivoisin, että mietit vielä kuinka paljon olet saanut hyvää palautetta ja kuinka arvotonta se huono palaute oikeasti on. Jaksamisia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä viesti sai kyllä kovasti miettimään asiaa. Oot kyllä ihan oikeassa, ei mun saisi antaa muutaman negatiivisen kommentin pilata kaikkea. Ihan kun antaisin niiden voittaa ja nujertaa mut. Ei edes sovi mun luonteeseen :D Arttukin on lukenut näitä kommentteja ja sanoi tästä sun viestistä heti, että huomaa että ruudun toisella puolella on fiksu ihminen ;)

      Tänne blogiin ei suoraan ole tullut negatiivisia kommentteja herran aikoihin, mutta kaikista ahdistavinta on just noi keskustelupalstat. Niissä oikeesti osa ihmisistä on suorastaan hirviöitä!! Mä en voi ymmärtää miten joku voi olla niin paha suustaan...Mulla ei tulis mieleenkään sanoa kenestäkään, vaikka olis tehnyt mitä, mitään noin kamalaa...Ja sitten ärsyttää suunnattomasti nämä tyypit, jotka uskovat typeriä juoruja joita tämä yksi ihanuus on levitellyt, oman etunsa tähden. Jos on pokkaa kirjoitella näitä luulojaan keskustelupalstoille, niin sitten pitäisi olla pokkaa tulla ihan suoraan mulle puhumaan. Tää hemmetin tuppukylä on niin oksettava paikka, ei täällä edes voi tutustua kehenkään, kun jokaisella on heti ennakkoluulot jostain. Jos ei muusta, niin sitten vaikka ulkonäöstä! Mä oon ainakin henkilökohtaisesti tehnyt ajat sitten päätöksen, etten usko mitään mitä en itse omin silmin näe! Törkeät juorut voi pilata ihmisen elämän. Pitäis vähän miettiä ennen kuin tuomitaan!

      Sitten ollaan: "Jos kerran kirjoittaa julkista blogia, niin silloin saa myös kirjoittaa täällä ja kirjoittajan pitää vain kestää palaute!" Ai miten niin? On pikkusen eri asia, kun mä kirjotan OMASTA elämästäni, kuin että ventovieraat alkaa ruotia mun elämää tietämättä siitä kuitenkaan kuin pintapuolisesti. Suuri osa noista mammapalstalaisista ei edes vaivautunut lukemaan blogia tai sitten vain kävi katsomassa muutaman kuvan ja heti alkoi haukkuminen!

      Mun ala-arvoinen ja agressiivinen haukkuminen sossuja kohtaan kuulemma kertoo musta paljon. Hah. Pitäiskö mun täällä kehua ihmisiä, jotka on riistäneet mun lapset, eikä toimi lain mukaan?! En mä mielestäni nyt niin ala-arvoisesti ole täällä kirjoitellut. Olisin voinut kirjoittaa paljon pahemminkin. Kuulisittepa mitä mä läheisilleni puhun :D Sen ku seuraa mun jalanjäljissä ja kokee kaiken saman ja tulee sitten arvostelemaan. Tuskin kukaan tällästen kokemusten jälkeen ilman vihaa ja kiukkua selviää. Ja blogi on siinä mielessä ollut terapiaa. Helpottaa kummasti päästää sitä kiukkua ulos myös kirjoittamalla.

      Huhhhuh, kunnon avautuminen taas :)
      Mutta kiitos sulle mielettömästi ihanasta kommentista <3

      Niin muuten, laitoin vauva.fi sivuston ylläpidolle viestin, että kyseinen viestiketju loukkaa todella pahasti mun yksityisyyttä ja meni pari minuuttia, niin ketju oli poistettu. Isot taputukset ylläpidon toiminnalle! :)

      Poista
    2. Mun mielestä (jos tämä siis on mahdollista, pitäisi olla..) voisit ihan nettipoliisille ilmoittaa niistä ketkä sen keskustelun aloittaa jossain palstalla, tai siellä haukkujista! En tiiä, auttaisko se mitenkään mihinkään? :)
      Mutta ihan turhaan niistä hirviöiden kommenteista välität, niillä luultavasti itsellään asiat jotenkin huonommin, että pakko haukkua muita ja olen aika varma, että et ole ainoa kohde! :)
      Toivon kovasti, että et lopeta blogin kirjoittamista kokonaan, vaikka en usein kommentoi, niin innolla seuraan sun blogias ja tykkään tästä paljon! :)

      Poista
    3. Voi kiitos kun oikein fiksuksi kehutte! Pitää kyllä kertoa, että se piristi tossa päivällä, kun kävin kurkkaamassa! Tosi huono päivä ollut, mutta ton jälkeen ei oo pystynyt kun hymyilemään :D Niin ne pienet asiat tekee ihmeitä :)
      Ja niitä säki voit tehdä, ihmeitä. Taistelemalla, pysymällä lujana ja jakamalla tietoa. Tuntuu, että toistan nyt vaan itseäni, mutta haluan sun tajuavan kuinka paljon näitten asioiden esiintuominen täällä on saanut esim. muuttamaan ihmisten asenteita.Se jos mikä on positiivista ja jopa voidaan puhua ihmeestä Suomenmaalla :D

      Noista keskustelupalstoista... Suurinta osaa en pysty enää edes lukeamaan niiden ilkeiden ihmisten takia! Sua koskevaa keskustelua en ole lukenut, mutta paljon muita, missä selvästi rikotaan ihmisten oikeutta yksityisyyteen ja ei oikeasti edes tiedetä mistä puhutaan. Loukataan toisia silmittömästi, vaikka ei oikeasti tunneta ihmistä yhtään! Käsittämätöntä. Ymmärrän hyvin jos ne saa sut jopa voimaan pahoin, mutta sun täytyy muistaa, että ne ihmiset siellä ruutujen toisella puolella varmaan voi vielä pahemmin. Miksi muuten niitä liikuttaisi haukkua tuntemattomia? Nimimerkin taakse on liian helppo piiloutua... Ne ei ansaitse edes sun vihaa! Tee kuten minä ja lopeta niitten lukeminen, muuta en voi neuvoa. Tietysti mua ei ole niissä henkilökohtaisesti ikinä haukuttu, on tullut vaan huono olo muitten puolesta...

      Näytä niille "itse olen täysin täydellinen-ihmisille" kuinka vahva oot! Älä anna niiden pilata sun elämää! Toistan vielä itseäni, mutta pakko sanoa, että tää blogi oikeesti antaa lukijoille niin paljon! Totta kai sun terveytes menee yhden blogin edelle, mutta mieti voisitko olla välittämästä negatiivisista jutuista. Niistä voi oppia jopa saamaan voimaa. Ja positiivista tulee varmasti moninkerroin enemmän :)

      Sä teet oikeesti tärkeää "työtä" kun yrität vaikuttaa asioihin, tuoda esiin niitä epäkohtia! Ja sun blogi on ihana kyllä muutenkin niitten vakavien asioiden lisäksikin! Pirteä ja energiaa antava :) Olet mahtava ihminen! Pysy lujana ;) <3

      Ps. Oikein kauhistuttaa noi mun ekan viestin miljoonat kirjoitusvirheet :D Toivottavasti ei tullu yhtä paljon tähän!

      Poista
    4. KIva, että saatiin vuorostaan piristettyä sun päivää :) <3 Kyllähän se totta on, että näitä lastensuojelun epäkohtia pitää tuoda esille, ei ne muuten miksikään muutu! Pitää vaan pystyä olla rohkea ja ottaa sitten sitä paskaakin niskaan. Onhan se selvä, että niitäkin tulee kun aihe on näinkin vakava!

      Ähh, mä ainakaan oo huomannukkaa mitään kirjotusvirheitä. Niitä on mullakin vaikka kuinka paljon, mutta ei oo niin vakavaa :) <3

      Poista
  12. Ilmoitathan täällä siitä uudesta blogista että varmasti löydän seuraamaan? :)

    VastaaPoista
  13. Ymmärrän täysin sun päätöksen! Ärsyttää tommoset ihmiset ketkä aiheuttaa sulle mielipahaa!! Oot vahva ja pärjäät aina:-) ihanaa jos teet uuden jonkunlaisen blogin! Kaikkea hyvää sulle ja perheellesi ja toivottavasti oikeus käy toteen, että saat lapsesi kotiin<3 ihanaa kevättä:)

    VastaaPoista
  14. :[ harmittaa! Oon tykänny ihan tosi paljo tästä, mutta tuo on ihan totta että kunhan vauvan ja sun on paras olla!! Kaikkee hyvää, ja toivottavasti uus blogi ilmaantuu :) <3
    <3 : yks innokas lukija

    VastaaPoista
  15. voi eiii, tykkään niin sun kirjoituksista. Heti vain sitten uuden blogin linkkiä tänne, ettei kerkeis tulla kauheesti vieroitusoireita.. ;)

    VastaaPoista
  16. Voi ei! Mä joskus kirjotinkin sulle, että oot niin rohkea kun jaksat tän asian ottaa esille. Ja kun se on totta että, tämä järjestelmä ei toimi aina oikein. Miten anonyyminä voin löytää seuraavan blogisi? Kiva ois tietää, että tapahtuuko oikeus lopultakin :)

    Paljon voimia, tiedät itse miten asiat on!!!<3

    VastaaPoista
  17. Kiitos ihanaiset aivan super-kannustavista ja ihanista kommenteista. Ootte ihan parhaita <3 Mä mietin tätä blogiasiaa nyt hetken ja juttelen Artun kanssa lisää...Katsotaan nyt parin päivän aikana mihin lopputulokseen päädytään :)

    Erään anonyymin viestin lukemisen jälkeen Artunkaan asenne tätä kaikkea kohtaan ei ollut enää niin jyrkkä! :)

    VastaaPoista
  18. Harmi, jos lopetat :( Ihmiset osaa sitten olla todella inhottavia ja, mikä pahinta aikuiset ihmiset! Älä anna tuollaisten puheiden vaikuttaa itseesi. Sä oot vahva ja todella sympaattinen, sanavalmis ja hauska ihminen! Äläkä ihmeessä lopeta kirjoittamista, jos et tätä blogia enää jatka niin kehitä ihmeessä uusi. Lukijoita riittää varmasti :) Jaksamisia! :)

    VastaaPoista
  19. Ääh! Kirjotin tän jo kerran mut se ei vissii tulluperille! No siis vielä kerran, te teette omat päätökset ja sillä sipuli. Oot vahva ja määrätietoinen nainen. Vielä koittaa se päivä kun saat huutaa että siinäs näitte! Kaikkea hyvää teidän perheelle,oon varma että oikeus voittaa ja saatte lapset kotiin. <3

    VastaaPoista
  20. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  21. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  22. Todella harmi jos lopetat. Odotan niin kovasti sitä päivää ja postausta kun lapset on sulla takasin. NIin ja mielenkiinnolla tietty huostaoikeudenkäyntiä. Oli aihe melkein mikä hyvänsä, niin aina löytyy niitä jotka ajattelevat negatiivisesti ja haluavat lytätä. Pitäisi jotenkin opetella kovettamaan itseään näitä negailuja kohtaan, koska tarkkaan blogiasi lukeneet tietävät, että tässä ei ole toimittu LAIN edellyttämällä tavalla. Meille lastensuojelun työntekijä sano suoraan, ettei oikeen meinaa kehtaa enää kertoakkaan missä on töissä. Niin pahassa jamassa on suomen lastensuojelun tila. Pahoja yli ja alilyöntejä eikä työntekijät itsekään tunne omaa työkaluaan eli lastensuojeluLAKIA.

    Sullehan on tästä blogista ihan konkreettistakin hyötyä ilmeisesti. Näyttäis ainakin olevan yhteistyökumppaneita joilta saat kokeiluun kaikkea kivaa ja mainoksistakin varmaan irtoaa joskus jotakin ;)

    VastaaPoista
  23. Jos nyt päädyt lopettamaan niin se on ihan ymmärrettävää. Mutta olet erittäin ihana ihminen, hyvin kaunis ja kirjoitat todella hyvin! :) Oikein paljon iloa ja onnea tulevaisuuteen <3

    VastaaPoista
  24. Voi harmi! Mutta mä toivon teille kaikkea hyvää ja ehkä vielä tavataan in real life! :)

    VastaaPoista
  25. Voi, toivottavasti jatkat kirjoittelua vielä, sun blogi on mun lemppari ja pidän sulle peukkuja aina. <3

    VastaaPoista
  26. Ikävää miten nää ilkeet ihmiset pilaa aina kaiken :( Tuskin tulee niillekkään sen parempi mieli jos levittelee toisen asioita ympäriinsä... Älä nyt kuitenkaan kokonaan lopeta, sun juttuja on niin kiva lukea! :)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)