sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Sunnuntai

Muistuttelen vielä arvonnasta, jossa palkintona siis 20 euron lahjakortti lastentarvikeliike Pikkupirkkoon :) Kauheasti ei ole vielä osallistujia, joten on hyvät mahdollisuudet voittaa ;)




Toinen muistutus on mun hiustenpidennyksistä, joista haluan päästä eroon! Näitä voi siis värjätä jos ei natsaa omaan tukkaan :)



Arttu tuossa just soitteli kaupasta (kun käskin) ja luetteli mitä kukkakimppu vaihtoehtoja siellä on :) Ollaan menossa Artun siskon ja sen miehen luokse kylään ja pitää sitä vähän jotain tuliaisia viedä! Pyysin Arttua nyt sitten tuomaan violetin tulppaanikimpun ja monen eri maun teepakkauksen. Usein tulee vietyä se kahvipaketti jos johonkin menee, mutta jotenkin musta tuntuu, että Artun sisko on enemmän teeihmisiä! :)

Mun on pakko vielä kerran hehkuttaa näitä uusia pidennyksiä, koska mä oon itsekin ihan ällikällä lyöty! Mullahan on nyt Luxury teippipidennykset,sävy ice. Voi voi voi, mikä ero näillä on noihin "tavallisiin" pidennyksiin verrattuna.Nyt sen tosiaan huomaa, kun näitä on jo pessyt useamman kerran. Nää ei oo muuttunut mihinkään suuntaan :) Toisaalta taas kun on käytössä toi uusi hoitoaine, niin ei tiedä kumpi tässä on se huippulöytö! :D No yhdessä ainakin on ihan täydelliset. Ja mä tykkään niiin paljon tästä hiusten sävystä <3 Oon niin täpinöissäni, kun kerrankin vaaleat pidennykset pysyy hyvänä. Sanoin Artulle, että jos me oltais rikkaita, niin tilaisin heti toisen paketin. Noh, mutta me ei olla, niin osa hiuksista on sitten "tavallisia" pidennyksiä, sävy #60. Ne on kyllä vielä tulossa, tilasin ne perjantaina. Ne on 50 cm pitkät ja nämä luxuryt on 40 cm. Mutta ajattelin, että voi olla ihan kivankin näköinen, kun laittaa noi pidemmät hiukset alle jne. 

No joo, se hiuksista taas. Anteeksi kun nää päivitykset on nyt olleet täynnä kauneudenhoitohömppää, mutta kun nyt on kaikki uudet jutut tulleet mulle yhtäaikaa, niin pakko niistä on sitten täälläkin kertoa :) Kyllä nämä hömpät ihan just loppuu :) Yks pitää vielä näyttää :D Minun uusi rakas hajuveteni:


Eipä muuten ollut hinnalla pilattu. 26.95 e. Aiemminkin oon kirjoittanut siitä Parfyymi.fi sivusta, josta tilasin edellisenkin hajuveteni. :) 


On tullut lueskeltua paaaljon lastensuojelusta ynm. Vanhemmat.com on uus hyvä sivu minkä äiti mulle vinkkas. Sieltä löytyy kyllä paljon asiaa ja vertaistukea!Ja oikeasti, mitä enemmän näitä juttuja lukee, sitä enemmän tajuaa miten törkeästi tässä meidän tapauksessa on toimittu! Jos ei käytetä kaikkia mahdollisia tukitoimia ennen huostaanottoa, on se laiton. Niin se vaan on!
Kyllä on taas puhelin ollut kovassa käytössä, kun ollaan äitin kanssa keskusteltu tästä...Voi hemmetti, että mä en jaksais yhtään enää odottaa, että päästäisiin eteenpäin tässä asiassa. Mutta pakko se vaan on malttaa odottaa vauvan syntymään. Mutta voitte varmaan kuvitella, millanen halu voi olla päästä puhumaan oikeuteen, kun sulla on mustaa valkoisella siitä, että viranomaiset on toimineet väärin?! Mä en meinaa leggingsseissäni pysyä. Täältä tullaan hitto vie!!! Tuun varmaan vielä illalla puhumaan asiasta lisää, mutta nyt alan valmistautua siihen kylään lähtemiseen :) Palailen <3


7 kommenttia:

  1. Miksi sun pitää odottaa lapsen syntymää? Aiotaanko vauvakin huostaanottaa? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis ajateltu vaan, että on parempi sitä purkua sitten hakea, kun on näyttöä vauva-arjesta yms. Ja pitää tässä kuitenkin ajatella tota maha-asukkiakin, jouduttais niin kovan stressin keskelle, ettei se vauvalle tekisi hyvää!

      Poista
  2. Miksi muuten lapset ei asu esimerkiksi sinun äidilläsi? Ja miksi tapaamisia on niin vähän/harvoin, eikä esimerkiksi yökyliä tai kokonaisia viikonloppuja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuule, kun osaisin tohon vastata! Sossut nämä asiat päättää, enkä mä niihin voi vaikuttaa. Onhan tässä nyt niin paljon muitakin epäkohtia ja siksi tässä vastaan taistellaankin :)
      Alusta asti isovanhemmat on syrjäytetty täysin...Kyllähän esim. mun äitilläkin pitäisi mun käsittääkseni olla mahdollisuus saada lapsia vaikkapa lomille, mutta koskaan ei ole tälläisestä vaihtoehdosta edes puhuttu.

      Poista
  3. Eiks sukulaisuussijoitusta selvitetty ja harkittu alussa lainkaan? Sehän on enssijainen paikka lapsille. Oliko sun/puolison vanhemmat lasten elämässä kuin paljon ennen huostaa, ettei heitä ensisijaisesti arvioitu lasten huoltajiksi?
    Ihme juttu, ettet saa lapsias jo viikonlopuiksi/yöksi, vaikka aikaa on kulunu vaik kuinka pitkäst!
    Oot kyl nätti ison vattas kaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun äiti eli silloin vielä isän kanssa, kun huostaanotto tehtiin ja isällä kun on alkoholiongelma, niin ei lapsia olisi voinut sinne sijoittaa :( Mutta heti melkein ton jälkeen äiti on muuttanut omaan asuntoon, mutta ei sitä ole huomioitu mitenkään! Toi aika oli senkin takia niin kamala, kun mun omalla perheelläkin oli niin kova kriisi menossa ja jäin sen takia niin yksin...Kaikki paska osu samaan kohtaan. Mutta ihmisten elämässä nyt on kriisejä, ne on kuitenkin yleensä ohimeneviä...mutta että silloin tullaan kyttäämään sun elämää ja arvostelemaan ilman minkäänlaista myötätuntoa tai ymmärrystä, niin se on väärin.

      Exän (mä en pysty edes sanomaan sitä puolisoksi, koska sitä se ei mulle koskaan ollut) sukulaiset eivät taas halunneet lapsia ottaa...

      Ja kiitos :)

      Poista
    2. Ja monet, monet vanhemmat tappelee myös noista tapaamisista. Ne on ihan naurettavan lyhyitä aikoja ja liian harvoin. Aluksi sen ymmärtää, että lapsi tottuu rauhassa uuteen perheeseen. Mutta ajan kuluessa pitäisi vähän myös ajatella jo sitä vanhempaakin. No, mutta se on hyvä pitää tapaamiset harvassa, että voidaan sitten vedota, että lapset ovat tottuneet sijaisvanhempiin enemmän ja huostaanottoa ei siksi peruta! Näin se menee....

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)