perjantai 5. huhtikuuta 2013

Perjantaita ja paljon painoa


Värjäysprosessi meni kuulkaa odotettua paremmin! Jess! :) Mä olin tyytyväinen ja veljen tyttöystävä oli tyytyväinen. Eihän sitä nyt todellakaan voi verrata ammattilaisen tekemään, mutta ihan ensimmäiseksi kerraksi, kun foliolla teen raitoja koskaan, se onnistui hyvin! Kahteen kertaan me niitä raitoja jouduttiin laittamaan, kun jossain kohdissa raita jäi hassusti kesken, että ei mennyt ihan alas asti ja näytti typerältä. Päädyin siihen, että raidoitetaan vaan vasemmalta sivulta (alkaen etuhiuksista), muuten se musta olis hallinnut aivan liikaa koko päätä. Ja takaa alahiukset tosiaan värjättiin myös. 



Kuvaa en VIELÄ saanut, koska pääsin niin myöhään sinne paikan päälle ja oltiin vasta joskus 22 mais valmiita ja molemmilla niillä aikainen aamuherätys. En sitten viitsinyt edes kysyä, että otetaanko vielä kuvia, vaikka kamera mulla mukana olikin! Mutta veli ja tyttöystävä tulee käymässä meillä ens viikolla, niin mä otan sitten sen kuvan :) Muutenkin parempi saada se ihan luonnonvalossa!

Mutta oli se kuulkaa jännittävää, velikin nauroi kun mulla aivan kädet tärisi, kun sitä ensimmäistä foliota asettelin :D Onhan se nyt iso asia, kun on toisen tukka kyseessä! Ja oli se oikeesti vaikeeta, kun sitä väriä tuli väkisin omiin sormiin ja sitten piti kuitenkin varoa ettei hipaisekaan muihin hiuksiin. Ja se, että saat sen värin alkamaan mahdollisimman juuresta ilman, että se värjää samalla kaikki hiukset ympäriltä. Huhheijaa, ei oo partureilla helppoa :D


Mitenkäs teidän perjantai on sujunut ja onko jotain suunnitelmia illaksi? :) Mun perjantaihin kuuluu tänään tällästä:



Ylläri, ylläri siivousta :D Mutta mä luulen, että se on Arttu joka ton uunin saa nyt hoitaa, toi Mr Muscle on varmaan sellastakin myrkkyä, ettei pahemmin viitti hengitellä! No, pitäis olla helppo homma, kun tossa luvataan ettei tarvitse hangata ollenkaan :) Sehän se veemäisin homma on! Mun on iät ja ajat pitänyt toi uuni pestä, mutta aina se on jäänyt. Se on niin paskanen, että aivan hävettää! Mutta tänään se hoidetaan. Ja sitten siivouksen päätteeksi vaniljakynttilät palamaan <3 Että näin "erikoislaatuinen" perjantai täällä :D Varmaan käy kateeksi! Hehheh ;)

Sitten pitää ottaa puheeksi yleinen naisten keskustelunaihe, eli paino. Mä en oo tainnut teille kertoakaan, paljonko mun paino on noussut. Kehtaankokaan? Nohh, se on noussut sellaset 20 kg viime kesästä. MIETTIKÄÄ!!

Mutta on mulla onneksi vähän puolusteltavaa tähän asiaan :) Mähän painoin tosiaan viime kesänä sellaset 48 kg (171cm pituutta), eli olin kyllä liian laiha ja halusinkin, että paino siitä nousisi. Mä en oo ikinä aiemmin eläessäni ollut mikään tikku, vaan sanotaanko kauniisti: muodokas. Eli painoa on aikuisiällä ollut sellaset 60-65 kg. Mutta lasten lähdön jälkeen se ruokahalu vaan katosi totaalisesti :( Jos mulla on oikein paha olla, mä en vaan yksinkertaisesti pysty syödä, ruoka on viimeinen asia mikä on mielessä. 

Kymmenen kiloa siis on tullut ennen raskautta ja nyt raskauden aikana on tullut toinen kymmenen lisää :D Ruoka on kyllä nyt maittanut hyvin. Mutta se on kyllä vain hyvä asia nyt, kyllä se ruoka tolle maha-asukille vaan on elintärkeä asia. Ja itsellekin tottakai. Ei sitä oo energiaa yhtään, eikä jaksa tehdä mitään jos ei sitä tarvittavaa ravintoa saa.



KRÖHÖM, oon siinä "pikkusen" eroa :D Tietysti vähän huono verrata nyt, kun tosiaan on raskaana, mutta silti!! Ja kaikki sukulaiset ja Arttu on vaan hienovaraisia, eikä muka huomaa, että painoa olisi tullut muualle, kuin mahaan. Hommatkaa nyt silmälasit perkules! Kyllä mä nyt oon tehnyt itelleni lupauksen (joo varmasti pitää hyvin), että jätän herkut vähemmälle ja syön hedelmiä niiden tilalle. Makeanhimo, kun on tässä raskaudessa ollut aika kova silloin tällöin ja sokerihan se pahin lihottaja on! 
Ja oon jo kysellyt syksyn eri liikuntamuotoja. Kyllä mä alotan heti jonkun sortin treenauksen, kunhan on synnytyksestä toivuttu. Pääsee kuntoon ja saa myös sitä omaa aikaa vauvan hoidon keskellä :) 

Mutta mä taidan nyt mennä Artun kimppuun Mr Musclen kanssa :D Mukavaa illan jatkoa ystävät <3




8 kommenttia:

  1. Kaunis mamma :) ihanaa vloppua sinne. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaunis <3 Sitä samaa sinne :)

      Poista
  2. Voi sua.. :) Älä murehdi lisäkiloista! Näytät yhtä hyvältä ellet vielä paremmaltakin kun olet saanut lisää painoa :) Sun raskausmassu on ihana <3 Toivottavasti et enää laihtusi noin laihaksi ku ennen olit, 48 kg on todella vähän sun pituselle! :(

    - Heidi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kaimaseni :) <3 Eiii pelkoakaan, että laihtuisin tohon 48 kg enää ikinä! Mä olin ihan liian laiha ja kaikki siitä huomautteli koko ajan. Ja kaikki muodotkin katos, se ei ollut kivaa ei :( Jos sen painon sais johonkin 60 kg tienoille, niin se olis just passeli :)

      Poista
  3. Hieman masensi lukea tätä, kun oon sua 2cm pidempi ja painan 77kg... :P Ja en oo ees raskaana. En nyt koe olevani mikään hurjan läski, vaikka pikkasen pömppömassua onkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heiheii..ei eiii, enhän mä tässä ole ketään haukkunut lihavaksi tai mitään! Itsestäni puhun ja lähinnä siitä, että onhan se iso muutos itselle, kun paino nousee vuodessa 20 kiloa! En minäkään itseäni läskiksi tällä hetkellä koe todellakaan :) Etkä sinäkään sitä ole todellakaan!

      Poista
    2. Niin no, onhan se yksilöllistä ja ruumiinrakenteestakin kai kiinni missä painossa näyttää lihavalta... Ja tuntuuhan se 20 kilon painonnousu tietysti itselle suurelta. Ja ymmärrän kyllä ettet tarkoittanut sitä niin, otan vain helposti itseeni tuossa painoasiassa :D

      Poista
    3. Joo, ei todellakaan ollut tarkoitus ketään loukata tai haukkua! :) Itteä vaan järkyttää noin huima painonnousu lyhyessä ajassa :D
      Ja ymmärrän ton, että kun joku osuu arkaan aiheeseen, niin sitä helposti ottaa itteensä :/ On se mullakin sama homma jos musta tuntuu, että joku arvostelee mun äitiyttä tai elämää muuten!

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)