perjantai 19. huhtikuuta 2013

Periksi ei anneta!

Mä oon nyt miettinyt ja punninnut asioita ja päättänyt nyt kaikesta huolimatta blogia jatkaa :) Mun velikin laittoi tänään mulle Facebookissa, että älä nyt sitä lopeta, kun niin moni siitä kuitenkin tykkääkin ja ite tykkäät niin paljon sitä kirjottaa, oon huomannut :) Ja äitin ja monen muunkin mielestä mä en saa liikaa ottaa paineita ilkeistä kommenteista. Tottakai äiti kysyi, että jaksanko sellasta ottaa vastaan. 
Mulla on mun perhe ja ystävät tukena, eikö sitä nyt muutamat mulkvistit siinä sivussa kestä :D Äitin suhtautuminen tähän blogiin ja ylipäätään siihen, että puhun lastensuojeluasioista julkisesti, on muuttunut kuulkaa NIIIN paljon. Alussa se piti tosi huonona koko asiaa, mutta nyt se on lukenut niin paljon vastaavista tilanteista, ettei se enää pelkää, että satutan itseäni tai hankaloitan lapsien saamista kotiin! Äitihän ei tätä blogia lue, mutta usein kerron sille kuitenkin mistä oon kirjoittanut jne.

Eilen sain muuten postissa Buzzadorin kautta 20 e lahjakortin S-markettiin. Sillä pitää ostaa uusia Hälsans Kök- ruokia testattavaksi. Tonkin takia mun on "pakko" jatkaa (olin unohtanut koko asian)...Ne ei varmaan kauheesti tykkäis, kun lähettäisivät mulle lahjakortin, enkä sitten bloggaisikaan tuotteista mitään :D



Meillä sairastetaan :( Arttu on ihan kauheessa mahataudissa ja täysin sänkypotilaana! En oo kyllä sitä vielä koskaan noin huonossa kunnossa nähnytkään. Toivotaan, että pian helpottaisi. Ja toivotaan, ettei toi kauheus iske muhun! Mä oon jo tämän raskauden aikana kerinnyt olla kahdesti mahataudissa ja se toinen kerta oli ihan järkyttävä. Kyllä sen jälkeen osasi taas arvostaa terveyttä! Ei oo kyllä pahemmin huvittanut suukotella suulle nyt :)

Raskaus on sujunut oikein mukavasti :) Nyt vaan alkaa iltaisin huomata pientä lihassärkyä jos on kovasti päivän aikana touhuillut. Kyllä tämä paino vaan jaloissa tuntuu. Monesti oon miettinyt, että pitäisi hommata sellainen tukiliivi. Onko jollain kokemusta niistä? Onko niistä apua?


Ja vielä kerran haluan kiitää kommenteista mitä oon saanut :) Ootte te niin ihania ja ihan kauhee ikävähän täs olisi tullut jos olisin lopettanut!

7 kommenttia:

  1. Jee jee jee!! Ihanaa että jatkat!!! <3 :)
    tyksin nii paljo tästä blogista! elä välitä inhottavista ihmisistä jolla ei oo muuta elämää ku tuottaa muille harmia! Sä oot rohkee ja tosi hyvä tyyppi!

    VastaaPoista
  2. Ja me lukijatkin ollaan myös sun tukena!<3
    t. Tyyppi jota erehdyitte sanomaan fiksuksi :D Pitäis tehdä tänne tunnus, ettei noin tyhmästi tarvitsisi selittää kuka on :D Oikein leijua tolla :D
    -Anna-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Niin oottekin!! Unohdin kokonaan mainita <3

      Poista
  3. Tuosta tukiliivistä. Mulla alkoi keskiraskauden kohdalla ihan järkyttävä selkäkipu. Jouduin sairaslomalle töistä, ja jopa lopettamaan ne.. Kävin selkäkivun takia kun joku ontuva ylipaksu pingviini. Lääkäri sit suositteli mulle tukivyön ostamista, ja aluks vähä epäröin et onkohan siit hyötyy, mut sit tietenki mun ihana äiti vielä pakotti mut ostamaan sen. Kävin sitte lastentarvikkeesta semmoisen hakemassa, ja voin nyt kokemuksella sanoa et kyllä kannatti! Vaikka hinta aluks kirpas, (ehkä osittain sen takia, kun en uskonut et se auttais..) mut kyl siitä oli paljon hyötyä ja muutama viikko ostamisen jälkee selkäkivusta ei ollu tietoakaan! :)
    Tää oli siis sellain tukivyö mikä tuki alaselkää ja masuu.. Tuossa vielä linkkinä se, mikä mulla oli, tosin valkoisena. Ainoana miinuksena pidin ehkä sitä, että siihen sai hetken tottua ja sit koska itse aloin käyttämää sitä kesällä niin hikosi hiukan.. Muuten suosittelen! :)

    http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1353/pl

    VastaaPoista
  4. Voi vitsi, kyllä varmaan pitää tollanen hommata! Onhan se vähän tyyris tosiaan, mutta ajaa varmasti asiansa :)
    Mulla kans toi selkä on kipeänä ja kävellessä maha painaa niin kauhean paljon, ettei puhettakaan että pitkiä matkoja kävelisi! Tuntuu, että vauva oikein roikkuu tuolla ihan alhaalla :D

    Kiitos vinkistä ja kokemuksen jakamisesta!Mukavampi aina ostaa jos jollain on positiivista kerrottavaa :)

    VastaaPoista
  5. Hieno päätös! Lastensuojelun suurin ongelma on se että salassapito-verhon takana voidaan kähmiä ja mokailla miten tahansa. Sen lisäksi lastensuojelun kaltoinkohtelemaksi joutuneet eivät uskalla puhua kokemuksistaan koska pelkäävät sillä hankaloittavansa omaansa ja lastensa tilannetta. Myös muiden silmissä leimaantuminen huonoksi vanhemmaksi/ihmiseksi pelottaa.
    Olet rohkea ja hienoa että uskallat tuoda kokemuksiasi esille ja ihmisten tietoon.
    Tulee mieleen toinen rohkea nainen, nimittäin ystäväni joka ei antanut periksi jouduttuaan yhden epäpätevän sosiaalityöntekijän hampaisiin vaan ajoi omaa asiaansa eikä antanut pelotella itseään. Hän muuten oli puhumassa tänä vuonna lastensuojeluseminaarissa kokemuksistaan. Näin asiat tehdään näkyviksi ja silloin ne asiat myös muuttuu parempaan suuntaan!
    Tähän lastensuojeluseminaariin oli muuten pyydetty 40 eri sosiaalityöntekijää puhumaan, mutta kukaan ei suostunut tulemaan. Poliisista, perhekodeista, ym. oli kyllä puhujia. Lastensuojelussa on liikaa epäpäteviä työntekijöitä joilla ei ole edes peruslakiasiat hallussa.

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)