tiistai 30. huhtikuuta 2013

Ööö...Klara Vappen?!


Tuolla mun toisessa blogissa käynnistyi just arvonta, että käykäähän osallistumassa jos kiinnostaa :) Huomaa, että meikäläinen tykkää näitä järjestää! :D 


Kyllä on kuulkaa lastensuojelu-asioiden täyttämiä päiviä takana! Mä oon kirjoitellut kynä sauhuten, kaikki epäkohdat ja miten mä oon kokenut, että on kohdeltu huonosti, eikä toimita lakien mukaan...

Soitettiin asianajajalle ja sanottiin, että NYT pitää asioihin tarttua, liian kauan ollaan nyt jouduttu hänen yhteydenottoa odottelemaan. Sanottiin myös, että meillä on toinen asianajaja tiedossa, että jos hän ei kerkeä meidän juttuun nyt perehtyä, niin lähettäisi meidän paperit takaisin, jotta ne saadaan uudelle asianajajalle.
Oli juuri lomalla Levillä ja palaa ensi maanantaina. Lupasi, että sitten nähdään välittömästi! Huhhuh! VIHDOIN :)

Ei vaan meinaa uskaltaa enää tehdä mitään ilman, että on joku asiantuntija mukana. Mulle tuli nyt kutsu pikkulapsipsykiatrialle. Siellä on vastassa mielenkiintoinen armeija: kolme sosiaalityöntekijää, kätilö ja erikoislääkäri. Jep, arvatkaapa vaan oonko menossa yksin? En todellakaan! Äiti on tulossa mukaan ja mummukin lupasi lähteä jos on tarvetta. 


Kaikki tämä neuvolatädin lausuntojen takia. Ja hermostuin viimeksi, kun siellä Hal-polilla mulla sitten vaihtui mukava sosiaalityöntekijä uudeksi. Oh my God, mikä tapaaminen se oli! Se luki niitä papereita ja kyseli, että kuinka paljon mulla on mennyt alkoholia nyt ja blaablaa. Mä tuskastuin samantien! Sanoin, että ensinnäkään mun ei kuuluis olla koko Hal-polilla, mulla ei ole ollut, eikä ole mitään hemmetin alkoholiongelmaa. Kerroin syyn lähetteelle (eli se, kun neuvolatäti oli mut kaksi vuotta sitten muka nähnyt humalassa...Mua oikeesti jo melkein naurattaa tämä syy. Ei niin kuin yhtään VÄKISIN keksitty) ja se ei reagoinut siihen mitenkään. Kyseli mun kaveripiiristä ja heidän päihteidenkäytöstä. Sanoin, että mulla ei ensinnäkään ole mitään kaveriPIIRIÄ. Miks kohdellaan, kuin jotain teini-ikäistä? Sitten, kun sanoin, että perheellisiä ja perheettömiä ystäviä löytyy ja he käyvät silloin tällöin baarissa, niin kuin kaikki muutkin. Tämä sosiaalityöntekijä siihen: "Pystytkö sinä sitten olla ottamatta heidän seurassaan, vaikka he ottavat?" Sitten mä jo melkein huusin: "En kai mä nyt helvetti niiden kanssa sinne baariin mene tai ole heidän mukanaan illanvietoissa!" Mä olin kyllä todella vihainen tuolloin ja sanoin suoraan, että mä oon tykännyt aiemmin täällä käydä, koska mua on KUUNNELTU! Mutta nyt ei tunnu miltään muulta, kuin että istuisi piinapenkissä. 
Sanoin suoraan, että mua ahdistaa tällä hetkellä niin lujaa nää syytökset ja se, että mua ei kuunnella tai uskota ollenkaan. "Pitäisiköhän sinun sitten hakea apua tuohon ahdistukseen?" Hah, ai juttelemaan taas jollekin uudelle sosiaalityöntekijälle vai?? Mä en jaksa puhua enää yhtään missään mitään, se vaan on osoittautunut niin turhaksi! Ja kun sanoin, että ollaan suunniteltu miehen kanssa, että mentäisiin vauvan syntymän jälkeen perhekotiin, että mä voin TODISTAA väitteet vääriksi! Lopuksi se vielä lätkäisi mulle uuden "Alkoholi ja raskaus"-esitteen: "Lue tämä jos se sitten vähän myös hillitsisi sinua." Ei jumaliste. Niin muuten, sanoin siellä etten mene sinne pikkulapsipsykiatrille, koska mun on ihan turha läpistä jos ei uskota. Että järjestäkää nyt vaan mulle mahdollisuus, että mä saan jotakin näyttöä ja todistusta! Kahden päivän päästä tuli kutsu pikkulapsipsykiatrialle...ja tollasella kokoonpanolla. Että näin paljon mua kuunnellaan. Turhauttaa ja ärsyttää niin lujaa, ettei koskaan. Nyt mä meen sitten tonne kuuntelemaan, kuinka huolissaan he ovat mun mielenterveydestä, koska niin kiihdyin tuolla keskustelussa, Voi luoja, eihän se oo normaalia jos ihminen hermostuu siihen, että jatkuvasti syytellään jostain, mikä ei alkuunsakaan pidä paikkaansa!


Nyt tulee postissa kaavakkeet mulle, joilla haen kaikki lapsia ja mua koskevat sairaskertomukset vuodesta 2008 tähän päivään asti. Ne pitää käydä huolella läpi asianajajan kanssa ja korjata ne virheet. 

Perhekotiasiaa ei olla saatu eteenpäin, kysyttiin sitä mahdollisuutta meidän sosiaalityöntekijältä, mutta hän ei kuulemma päätä näistä. Ja tämä joka päättää on taas jälleen yllättäen lomalla...Että yli viikko taas menee, ennen kuin saadaan mitään vastauksia tohon. Odottelua ja odottelua. Ihanaa touhua, kun ei meinaa housuissa pysyä, kun on miljoona asiaa mitkä pitäisi hoitaa ja korjata! 

Älkää ihmetelkö jos täällä blogissa on nyt vähän hiljaisempaa. Johtuu tasan siitä, että nyt on kädet täynnä tekemistä ja miettimistä!

Kylläpä taas masentavaa tekstiä! Mutta hei, ihan kivasti muuten menee :) Onpahan ainakin voimia hoitaa perinpohjaisesti näitä asioita. Vaikka nää on ihan kauheita juttuja, niin tuntuu uskomattoman hyvältä, kun tietää että apua on tulossa! :)

Hauskaa vappua kaikille! Me ei tehdä yhtään mitään :D Ensin ajateltiin, että mentäisiin keilaamaan, mutta musta tuntuu, että ei oo enää hyvä idea tämän mahan kanssa! On se sen verran painava jo! Tytteli liikkuu kovasti, että masussa kaikki hyvin <3

Sain eilen puhelimeeni kuvan Idasta ja Aleksista vappuasuissa :) Aivan ihana (sijais)mumma, kun mua noin ajatteli! Mä en edes käytä tota sijaissanaa muualla, kuin täällä ettei menis isovanhemmat sekasin muilla. Mutta ne on mumma ja paappa aina lapsille! <3 Ja arvostan heitä niin paljon, kuin ihminen vaan jotain voi arvostaa. Mekin lähetettiin kuva takaisin, jossa Artun kanssa poseerattiin. Tuli viesti takaisin: " Ne halas siinä" tuumasivat lapset :) Ja sen jälkeen äiti pillitti täällä <3


8 kommenttia:

  1. Ei hyvää päivää mitä toimintaa! Laita luu kurkkuun niille!

    VastaaPoista
  2. Ymmärrän kyllä että sulla menee hermot, se on ihan inhimillistä. Mutta yllättäen siitäkin varmaan vaan on haittaa. Jostain pitäis löytyä joku ihminen, jolle voisit kertoa koko tarinasi ja joka uskois ja puolustais sua. Mutta ymmärrän, että kun lapset on huostaanotettu niin se on monille terveysviranomaisille niin pahasti punainen vaate ja heti ajatellaan, että tuo kyllä valehtelee. En muista oletko tosta aikaisemmin kertonut, mutta siis missä tämä neuvolantäti on sut nähnyt humalassa??? Mikä juttu tää on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on se asianajaja joka mua tottakai uskoo ja tulee puolustamaan:) Kaiken muun keskustelun mä koen tässä vaiheessa enää ihan turhaksi. Se on vaan jo niin nähty, eikä siitä oo ollut mitään hyötyä, päinvastoin!
      OOn kertonut tosta neuvolatädistä aiemmin. Se sano ton meille sillon, kun mentiin äitin kanssa yhdessä siltä tivaamaan, miksi ylipäätään on mun Hal-polille laittanut. Ei se mitään paikkaa tai tarkempaa aikaa (kuin, että yli kaksi vuotta sitten) edes sanonut. Tossakin jutussa vaan mättää muutama asia, mitkä oon jo aiemmin maininnut, ensinnäkään en oo teinivuosien jälkeen hillunut missään muualla, kuin baarissa hiprakoissa. Toisekseen, mä en oo tuolloin edes asunut tällä kyseisellä paikkakunnalla. Että jooh! Ja VAIKKA olisikin nähnyt, niin onko tollanen joku peruste pistää juoppona Hal-polille? Oikeesti! :D Äitikin sanonut monesti jälkikäteen, että osoitti vain neuvolatäti täysin ennakkoasenteensa ja oikeastaan "mokasi" ittensä pahemman kerran. Onneksi äiti oli paikalla kuulemassa ja todistamassa ton, huh!

      Poista
  3. Joo ok. Muistan kyllä, että olet kertonut tuosta neuvolatädistä, mutta itse sitten kait sotkenut että olet vastannut niihin neuvolan lomakkeisiin jotenkin "väärin" ja sen perusteella leimannut sut juopoksi. Eli mennyt jostain syystä ohi, että onkin mukamas _nähnyt_ sut humalassa. Ja ilmeisesti siis raskaana humalassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei raskaana, kun ihan muuten vaan...Se on katos näköjään kiellettyä täällä :D

      Poista
    2. Siis sehän mua jo aivan naurattaa täs asiassa...Mieti miltä tämä kuulostaa oikeudessa? :D Ne sais passittaa psykiatrialle vähän muita ihmisiä tällä perusteella...

      Poista
  4. Varmaan ahdistavia asioita, joiden kanssa painiskelet, mutta iloakin löydät pienistä asioista, kuten vappukuvat, ois kiva nähä, millaisis peruukeis/vappunenis lapset oli? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, mä en saa kuvia siirrettyä puhelimesta koneelle :/ Ja kuvan laatukin oli mitä oli, mummalla (eikä kyllä mullakaan) ole mitään uusinta uutta puhelinmallia :D Mutta Aleksi oli puettu päästä varpaisiin Autot-teemaan, oli lippistä, paitaa ja kaiken kruunasi vielä coolit aurinkolasit ;) Idalla taas oli keijukaismekko, siivet ja kaunis kruunu :) <3 Oikein hienoina olivat!

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)