maanantai 1. huhtikuuta 2013

Muistelua ja kevätsiivousta

Enhän mä nyt herran jestas mitään videopostausta saa tehtyä, kun toi herra on kotona! Mä olin vissiin laittamassa sitä illalla jo töihin aamuksi :D En siis tosiaan kehtaa höpistä itekseni kameralle, kun toinen kuuntelee vieressä. 

No sen kerkeää tehä ens viikon aikana, mennään nyt eteenpäin tällä perinteisemmällä tyylillä. Kuinkas teidän pääsiäinen vierähti? Me vaan OLTIIN ja nautittiin pyhistä. Artullahan oli viime viikko kokonaan vapaata, että me ollaan saatu ainakin kunnolla viettää yhdessä aikaa! Eikä olla edes riidelty yhtään, vaikka ollaan toljotettu toisiamme 24/7 :D Me ollaan tässä puolen vuoden sisällä opittu entistä enemmän tätä yhteiseloa. Tottakai ne ensimmäiset vuodet yhdessä on sitä toiseen tutustumista vielä ja mun mielestä ainakin pienet riidat kuuluukin asiaan. Kyllä nekin aika paljon vaan siitä toisesta opettaa! Tää pääsiaäisen aika ollaan kyllä oltu niin ku vastarakastuneet ;) Hihhii! Monia varmaan jo ällöttäis tää meidän imelyys :D No mutta pitäähän sitä välillä, eikö vaan?


 Mehän muutettiin Artun kanssa aika nopeastikin yhteen. Se vaan alkoi heräillä pikku hiljaa aamuisin aina mun luota ja pian se ei omalla kämpällään ollut enää ollenkaan. Meidän juttu alkoi helmikuussa 2011 ja virallisesti alettiin seurustella toukokuussa. Joulukuussa sitten hommattiinkin jo tämä yhteinen koti :) Mutta kaikki on sujunut tosi luontevasti ja tuntuu, että näin asioiden on kuulunutkin mennä! Siinä vaiheessa, kun Arttu halusi (äitienpäivänä muuten) tulla mun mukaan katsomaan lapsia, niin meidän seurustelu muuttui vakavaksi. Ja lapsethan rakastui Arttuun heti! Ja samoin myös Arttu niihin. Ei kuulunut sen jälkeen enää miehen suusta, että meidän juttu loppuisi sitten, kun lapset palaa kotiin :) Mä oon tästä jo varmaan aikaisemmin kertonutkin, mutta tuli tässä vain itselle ne alkuajat mieleen, kun eletään suurinpiirtein niitä aikoja, kaksi vuotta myöhemmin vaan!

Mutta takaisin nykypäivään...

Auringonpaisteessa on ihana siivota! Vaikkakin se paljastaa armottomasti kaikki mahdolliset pölyt ja likatahrat, mutta tuleepahan ainakin putsattua paikat kunnolla :) Mä oon edennyt kevätsiivousta kyllä niin pikku hiljaa kerrallaan, kun vain voi, mutta mikäs kiire tässä on? Mukava, kun saa ottaa yhden "osa-alueen" kerralla hoidettavaksi ja tehdä se sitten kunnolla. Nyt oon siivonnut keittiön laatikot, kaapit oon jo hoitanut alta pois. Ja sohva...huhhuh mikä shokki, kun otin sohvatyynyt pois :O Miten herranjumala sinne voikaan kertyä niin tuhottomasti kaikkea pikku sälää ja hiekkaa yms. Löytyi sieltä 5 euroa rahaakin kolikkoina :D Ja nyt mä tiedän myös mihin kaikki mun pampulat ja pinnit katoaa! Imuroin siis sohvan ja heitin päälliset pesukoneeseen. Harmittaa vaan, kun tyynyjen päällisiä ei saanut irti ollenkaan , typerää :/ Pitää vaan heittää ne tonne pihalle tuulettumaan. 

Äiti oli ihana ja toi meille kaks kivaa juttua yks päivä:



Keittiöön uusi matto. Jee! Mulla ei oo ollut siinä hetkeen mattoa ollenkaan, kun hermostuin siihen lian-ja hiustenkerääjään mikä mulla tossa aikaisemmin oli. Hiuksia ainakaan siitä ei meinannut saada millään irti, käsin niitä sai nyppiä. Se oli sitten aina niin likaisen näkönen, että päätin sen heittää varastoon. Kai sille joskus jotain käyttöä löytyy, mutta ei keittiössä!

Sitten toi juliste minkä äiti toi töistä, mä aion tehdä siitä kaks taulua ja laitan ne vierekkäin olohuoneeseen, koska sinne kaipaan jotain vaaleaa sävyä. Aluksi mä ajattelin, että ostaisin noihin jotkut kehykset, mutta sitten mietin, että liimaan ne vaan yksinkertaisesti harmaalle kartongille ja that's it!

Nyt kahvin keittoon ja jatkamaan kevätsiivousta :) Leppoisaa maanantain jatkoa teillekin! <3


6 kommenttia:

  1. Ihana on tuo juliste! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykästyin siihen kans kovasti :) Ihanan yksinkertainen ja värit sopii täydellisesti tänne meille! Hyvin se äiti tietää tyttärensä maun ;) Toi on tosiaan tosi pitkä juliste ja siitä saa kaks samanlaista taulua. Pitää ottaa sitten kuvaa, kun oon saanut ne askarreltua!

      Poista
  2. Ihanan valoisa ja raikkaan näköinen keittiö teillä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Toi matto kyllä vaalensi yleisilmettä mukavasti! Vielä pitää ostaa jotain kauniita tuoreita kukkia tonne maljakkoon, niin sitten on hyvä! :) Ja tää on just se kuvakulma, missä ei näy mitään ylimääräsiä romuja pöydillä :D

      Poista
  3. Teillä on samanlainen ruokapöytä+tuolit kuin meillä! :D Ihanan iso ikkuna keittiössä, tuo varmasti mukavasti valoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin :) Onko teillä tuolit yhtä huterassa kunnossa, kun meillä? :D Mun äitin luona odottaa mun "oikea" ruokapöytä, kun se ei mahtunut mun edelliseen asuntoon. Tänne se mahtuisi ja kauan aikaa sitä oon meinannut tänne raahatakin, mutta kun se pitäisi ensin maalata valkoiseksi. Ähh, ehkä mä joku päivä saan sen aikaiseksi :) Meillä on kyllä tosi kivat noi ikkunat <3 Ja ne jatkuu yhtä isoina olkkarinkin puolelle, että valoa riittää! Ja se onkin mulle tärkeä asia asuntoa etsiessä...valoa kansalle, kiitos!!

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)