torstai 11. huhtikuuta 2013

Kiitos vain!

Kiva, kun on jonkun (tai siis tiedän kyllä kuka) pitänyt mennä kertomaan neuvolassa, että olen blogissa tätä erästä työntekijää moittinut. Ei muuten mitään, mutta pitikö oikein mun nimikin mennä kertomaan?

Noh, enpähän ole kyseisen neuvolatädin nimeä maininnut täällä. Eiköhän mulla ole oikeus sanoa jos jossain mua kohdellaan väärin. Tuskin se laitonta on.

Ähh, rasittavaa.

Ja tämä kyseinen neuvolatäti oli vielä kertonut asiasta mun mummulle, joka oli soittanut ja nostanut metelin mun kohtelusta...Kuulemma niin loukkaantunut mun haukkumisesta täällä blogissa. Juu, mun mielestä mun asioita ei kyllä ulkopuolisille saisi kertoa. Vaikka sukulainen kyseessä olisikin.

25 kommenttia:

  1. Mun mielestä et oo tehny väärin :) asioista saa puhua. Varsinkin kun et ole nimiä erikseen maininnut.

    VastaaPoista
  2. No cmoon, sulla on julkinen blogi niin onko tuo nyt mikään ihme, että neuvolatädin haukkumiset menee tälläisessä pikkukylässä varmasti hänen korviinsa?!? Ja mielipiteensä saa toki ilmaista, mutta riippuu miten sen aikuisena ihmisenä tekee.. Tuota en ymmärrä, että hän on puhunut asioistasi läheisellesi, vaitiolovelvollisuus kuitenkin sitoo häntä työn puolesta..
    -Mio

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinno ihmisiä on erilaisia. Ei mulla tulis mieleenkään ensin kysellä nimeä, kun on itsekin sukset ristissä samaisen työntekijän kanssa ja mennä sitten kertomaan tästä. Ihan sama se mulle on, kunhan ilmaisin mitä mieltä tälläisestä juoruilusta oon.
      Mun mielestä en pahemmin ole haukkunut tätä neuvolatätiä, vaan kertonut mitä hän on sanonut ja ilmaissut sen, ettei ole kauhean lämpöiset ajatukset häntä kohtaan.
      Nooo...Exähän sieltä löytyi kavereista, että voiko muuta odottaa.

      Poista
  3. Ei voi kyllä muuta sanoa ku että huhhuh! Ethän sä oo todellakaan tehnyt MITÄÄN väärää, ku et oo nimeäkään maininnut. Siis suahan tässä on kohdeltu väärin ja sulla on siitä oikeus puhua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä tää taas alkaa mennä yli ymmärryksen. Tän kaupungin sais oikeesti räjäyttää maailman kartalta!!!

      Poista
  4. Voi taivas! et oo tehny mitään väärin! sulle jos jollekki on tehty!!!

    VastaaPoista
  5. Haluaisin niin pahasti, että teet nyt mahdollisimman äkkiä siitä neuvolamuijasta vaikka potilasasiamiehen kautta jonkun virallisen valituksen. Joku tutkinta pitäis saada aikaseks noin törkeän epäammattimaisen käytöksen jälkeen (esim. Ne kirjoituksen sun alkoholismista ja ties mistä muista mielenterveysongelmista). Ja sen jälkeen kun se on kuullut/lukenut sen hölmöilyistä täältä blogista, niin kehtaa/uskaltaa vielä huudella sun asioita eteenpäin ( ja kyllä rikkoa vaitiolovelvollisuuden).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitto kun oon niin nössö, että rupeen sitten jotenkin säälimäänkin. Mutta kyllä tää alkaa nyt mennä taas sellaseksikin touhuksi, että ei tiedä enää mitä ajatella?!
      Mutta ei tällästä kohtelua pitäisi vaan sormien läpi katsoa. Kyllä viranomaistenkin pitää joutua vastuuseen teoistaan. Joudunhan minäkin jatkuvasti puolustella itteäni törkeiltä syytöksiltä!

      Poista
    2. Olen samaa mieltä, vie asiaa vaan rohkeasti eteenpäin! Kyllä pikkuhiljaa alkaisi neuvolantätikin ymmärtää miten asiakkaita kohdellaan ja miten käyttäydytään ammattimaisesti. Joskus asiat näköjään vaan pitää kokea kantapään kautta että niistä oppii ja ymmärtää. Sinä et ole tehnyt mitään väärää, nimeä et ole maininnut kuitenkaan, niin kukaan ei voi tietää kenestä puhutaan. (esim. jos nimi OLISI mainittu niin kai voitaisiin puhua kunnianloukkauksesta?)

      Poista
  6. Ettei vaan sun exä olis just sille neuvolatädille puhunu susta roskaa. Esim. kusettanu että käytät alkoholia raskaana ym valheita, että joudut vaikeuksiin? Jos se neuvolatäti on sen takia tehnyt noita oletuksiaan? Voi hemmetti, kauhee tilanne jos se sun exä vieläkin sotkee sun elämääsi?! Onko muuten sen sun exän ja lapsien tapaamiset valvottuja jos hän kerran on väkivaltanen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se varmaan neuvolatädille oo sellasta puhunut, mutta juu sellasta se on juoruillu kyllä ympäriinsä, että olis saanut syyn väkivallan käytölleen! Ja se neuvolatätihän on mut leimannut jo sillon Idaa odottaessa ja ei mitään hajua miksi?!Kehitysvammalle ilmeisesti piti keksiä joku muu syy, kuin synnytyksessä tapahtunut happivaje!Minkälainen juoppo muuten käy joka päivä töissä raskauden loppuun saakka?
      Ja on valvotut tapaamiset...

      Poista
  7. Voi huhhuh!! Ei oo kyllä ihan tervettä toimintaa tollanen et pitää sun asioista juoruilla! Ja saathan sä oman mielipiteesi kertoa ihan missä vaan, et kuitenkaan oo nimiä maininnut. Niin kurjaa, kun jatkuvasti joku/jotkut yrittää ihan tahalteen tehdä sun elämästä hankalaa. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä kyllä ymmärrä miks on pitänyt tosiaan sille kertoa. Mutta eipä siinä nyt sinänsä kuinkaan oo käynyt. En vaan tykkää juoruilijoista. Se mua kyllä nyt ottaa päähän, että jos toi menee lastensuojelun korviin, niin ne on taas kyttäämässä tätä blogia, mikä mua ärsyttää suunnattomasti. Tämä blogihan oli hetken aikaa suljettu ja ovat siinä uskossa varmaan olleet,että on edelleen.

      Poista
  8. Siis ymmärsinkö mä nyt oikein? neuvola-täti soitti SUN mummolle? miks ihmeessä? tunteeko ne jotenkin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisinpäin :)Mummu vaan halusi kertoa oman näkemyksensä mun "ongelmasta".

      Poista
  9. Tee vain se ilmoitus, koska luultavasti et oo ainut jota se kiusaa. Ja jos kaikki kuittaa kintaalla niin hommahan jatkuu edelleen yhtä inhottavana...

    VastaaPoista
  10. Miks sun mummos oli neuvolaan soittanut, eiks ne oo sun ja terkkarin välisii asioita? Ymmärrän kyll terkkariiki, jos on saanu tietää sun avautumisest tääl netis ja viel mummo soittelee aikusen ihmisen asioista, niin ymmärrettävää, ett on jotenkin puolustautunu, mutt silti ihme ett on puhunu sun jutuist! Kuis vanha 'höppänä' sun mummos on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mummoni hoitaa vielä työkseen vanhuksia, ettei se nyt kovin höppänä ole. Ja ihan asiallisen puhelun soitti ja kertoi vain, että on tiiviisti ollut aina mun elämässä ja tietää ettei mulla mitään alkoholiongelmaa ole. Tottakai mun sukulaisiin sattuu myös tälläiset perättömät luulot.
      Pitää ottaa huomioon, että koko jutussa on aika tärkeät panokset: mun omat lapset ja niiden kotiin saaminen. Jos tälläistä ei olisi taustalla, niin tuskin mun mummuni olisi mihinkään soitellut. Pakko tässä on itseänsä puolustaa jos ne meinaa kotiin joskus saada, eikä vaan ottaa kaikkea paskaa niskaansa hymyillen. Ja tottakai mä otan myös sukulaisiltani avun vastaan, kun asia koskee myös heitä.

      Poista
  11. Siltä pohjaltahan lähdetään, että ko. neuvolatädin olis pitäny tarkastaa faktat ennen kuin alkaa kirjoitella perättömiä diagnooseja alkoholismista tms.
    Ja kyllä sulla on ihan täysi oikeus kirjoittaa, miltä itsestä tuntuu.
    Ihmiset ei nykypäivänä tunnu kestävän pätkääkään kritiikkiä itsestään/tekemisistään. Ja mun mielestä sun tekstit tästä neuvolatädistä on ollu ihan asiallisia, niissä ei oo haukuttu ketään rumasti vaan todettu asia aikuismaisesti. Toiset olis saattanu jopa äityä käyttämään alatyylisiä ilmauksia, mutta sä vaan totesit teksteissä tullees väärin kohdelluksi, joten mitä väärää siinä on? Musta ihmiset on aivan liian usein hiljaa kohdatessaan vääryyttä. Mikään ei muutu, jos joku avaa suutaan. Tottahan tämä neuvolantäti närkästyy, kukapa ei? Mokaaminen, kun on lähes tabu.
    Ja musta on hienoa, että sun mummo otti asiaan kantaa. Omiaan täytyy puolustaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos asiallisesta ja hyvästä kommentista :) Ja oon ihan samaa mieltä tosta, että omiaan pitää puolustaa. Vaikka aikuinen ihminen olenkin ja tottakai itse asiani hoidan, niin tottakai mun läheiset haluaa olla tukena ja puolustaa mua. Sehän on ihan normaali reaktio jos toista rakastaa!

      Viranomaiset ainakaan ei näköjään kestä yhtään kritiikkiä tai sitä, että heidän sanomisensa tulee julki. Justiin Artulle eilen sanoin, että täällä noi viranomaiset menee aivan paniikkiin näköjään. Niin kuin sosiaaliviranomaisetkin silloin, kun saivat tästä mun blogista tietää. Niin huono asia tämä oli heidän mielestään ja Idaa ja Aleksia voidaan koulussakin kiusata tämän takia yms. Ettei vaan kuitenkin päällimäinen ajatus ollut, että häiritsee kun joku kertoo suoraan heidän toiminnastaan? Tekiväthän ne silloin sellasen tempun, että kertoivat sijaisvanhemmille, että muka olin heitä haukkunut täällä. Yrittivät siis tosissaan saada mut poistamaan koko blogin tai edes harmia mulle siitä. Vielä kun tiesivät, että tämä on ollut mulle suuri apu ja rakas harrastus, niin toki sitä piti päästä sabotoimaan.

      Poista
  12. Eikö mummo ja tuffa voineet olla oheishuoltajia lapsillesi, olisi pysynyt perhe eheänä? Mummos on ilmeisesti nuorena tullut äidiksi, kuten myös vanhempasi, kun mummo on vielä työelämässä? Ihanaa, että on tuollainen mummo sinulla rinnallakulkijana, joka välittää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meille ei ole KOSKAAN edes puhuttu mistään oheishuoltajista, eli siis ei ole annettu mitään mahdollisuuksiakaan sellaisiin :( Ja mummu asuu Helsingissä, joten se olisi ollut hieman vaikeaakin. Pitkästä välimatkasta huolimatta mummu on aina ollut tukena mun elämässä ja pitänyt puolia. Ja ollaan niin tiiviisti tekemisissä, että kyllä se tietää mun elämäntilanteen ja käänteet siinä aina täysin.
      Mummu on ollut 17 vuotias, kun se on saanut mun isän ja isä taas oli 19, kun mä synnyin, että aika nuoria ovat molemmat olleet :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)