perjantai 29. maaliskuuta 2013

Keväinen päivä kera rakkaiden

Meillä oli kyllä niin hauska päivä lasten kanssa, että :) Kun menin päiväkodille, niin yksi tädeistä oli pihalla vastassa ja heti sanoi, ettei lapset tiedä että oon tulossa. Niille ei kuulemma voi ainakaan heti aamusta kertoa, että äiti hakee, koska koko päivä on sitten vain kyselemistä, että koska se äiti nyt sitten tulee :D Se on kyllä ihanaa, kun huomaa, että nämä hoitajatkin on niin iloisia meidän puolesta ja kaikki on vaan yhtä hymyä :) Sinne on tosi ihana mennä, ei tuu yhtään sellanen tunne, että mut jotenkin tuomittaisiin tms. 

Siellä ne lapset sitten seisoivat eteisessä, haalarit jo päällä ja ilo äitin näkemisestä ei kyllä jäänyt epäselväksi! <3 Ida oli niin suloinen, kun sillä oli oikein aurinkolasit päässä, eikä se muka nähnyt niiden takaa mitään, kun piti laittaa kumppareita jalkaan! Aleksi kysyi sitten heti, että mentäiskö me Mäkkäriin. Siitä on muodostunut meille vähän jo perinne, että käydään syömässä ranskikset siellä :) Alkuun ostin aina Happy Mealin, mutta kun se hampurilainen tuppas jäädä melkein aina syömättä (tai siis mun syötäväksi,hah), niin totesin että ranskikset ja pikkunen limu riittää. Tiedetään, lapsille ei saisi sitä limsaa oikein antaa, mutta ei se silloin tällöin nyt niin vaarallista ole. Varsinkin kun nää meidän tapaamiset on muutenkin niin speasiaalijuttuja, niin juhlitaan sitten kunnolla :) 

Autossa on aina käynnissä kunnon pulputus, kun lähdetään liikkeelle. Molemmat lapset puhuu päällekkäin ja kummankin kysymyksiin pitäisi ehtiä vastata yhtäaikaa :) Aleksi kysyi multa matkalla: "Äiti, ostatko sä mulle sitä englantilaista juomaa?" Tässä tapauksessa se oli siis Cokista :D Ja mun suureksi yllätykseksi Idakin ilmoitti haluavansa mustaa limsaa. Aikasemmin se ei oo tykännyt siitä yhtään, koska on kuulemma niin väkevää. Mutta nyt neiti päästeli koko kupin tyhjäksi alta aikayksikön. Mä yritin siltä kysellä, että mistäs moinen muutos, mutta ei se oikein osannut sanoa siihen mitään! Tyttönen oli niin ihana, kun se lähti siellä vähän kiertelemään ja, kun tuli takaisin niin antoi mulle ison halin ja sanoi: "Mä rakastan sua!" <3


Aluksi ostin itelleni pelkän juoman. Jostain kumman syystä hetken päästä tarjottimella kuitenkin lepäsi myös isot ranskalaiset :D
Edellis kerralla, kun hain lapset hoidosta, niin käytiin ihan lopuksi pika pikaa Seinäjoen Joupiskalla. Se on siis sellanen pieni laskettelu/hiihto-keskus. Meillä oli niin vähän aikaa silloin, että käytiin vaan nopsaa autolla kääntymässä siellä. Lapsille paikka oli ihan uusi ja taisi olla mieluisakin, koska halusivat sinne nyt uudestaan. Nyt meillä oli onneksi aikaa vähän käveleskellä ja katsella paikkojakin siellä :)









En tiedä oliko Aleksilla liian pienet kumpparit, mutta kovasti valitteli että jalkoihin sattuu. Mä sitten lupasin sanoa mummalle, ettei enää laitettaisi noita kenkiä jalkaan. Yhdessä välissä Aleksi aivan tuskastui ja potkaisi maata: " Mä en kyllä rakasta enää ketään, kun mun varpaaseen sattuu!" mä sitten siihen, että ei kai nyt niin sentään ja Aleksi: " No rakastan mä äitiä ja mummaa, mutta en mitään rosvoja!" :D Aleksilla on kyllä aina niin hauskoja juttuja, se on tosi sanavalmis poika! Ida taas sitten nauraa kihertää mun kanssa niille letkautuksille <3 Siellä Mäkissäkin Aleksi sanoi, että Idalla on vaan pieni vauva mahassa, mutta äitillä ja sillä on isot vauvat, koska meillä on niin isot mahat. Sitten se oikein pullisteli mahaansa ja pyysi katsomaan. Aleksi on ottanut kyllä ton vauva mahassa-jutun ihan tosissaan. Se joka kerta sanoo, että silläkin on vauva mahassa ja jos Ida lyö sitä, niin sitten hän suuttuu!


Ja voi mikä naurun remakka syntyi, kun Aleksi sanoi, että sillä taitaa olla ilmaa mahassa. Mä sanoin siihen, että onneksi se helpottaa kun kakkaa tai paukauttaa pierun! Lapset nauroi ihan kippurassa ja pyysivät monta kertaa, että sano vielä :D

Lapset on oppinut isommilta lapsilta sitten jotain tiettyjä "rumia sanoja". Tämä veellä alkava kuultiin Aleksin suusta Mäkissä. Ympärillä ihmisiä nauratti, mutta voi hyvänen aika kun mua hävetti!! Heti olis tehnyt mieli sanoa, etten mä oo tollasia opettanut :D Autossa kyllä sitten keskusteltiin näistä rumista sanoista ja kuinka typerää sellasia on puhua. Sanoin ettei Taivaan Iskäkään tykkää yhtään, kun sellaisia puhuu. Kyllä lapset tosi hyvin kuunteli ja lupasivat olla puhumatta sellaisia. Vaikka mä itse kiroilenkin, myönnetään, ruma tapa, mutta oon mä siihen pyrkinyt ettei lasten aikana kuitenkaan. Ja jotenkin sitä automaattisesti jättääkin ne sanat lasten aikana ja tilalle tulee jotain tyyliin: kökkö, vaikka muuten ne mukamas tulee vaan itestään!


Matkalla sitten mumman ja paapan luo puhuttiin jotain musiikista, niin Aleksi sanoi: "Arttu ei tykkää mistään muista lauluista, se tykkää vaan rrrrokista!" mä oikein ihmettelin, että mistä se sen tietää, kun ei muistaakseni koskaan olla puhuttu Artun musiikkimausta. Kysyinkin sitä, niin vastauksena oli: "No kun mä tiedän kaiken." No niin näköjään näyttää tietävän :D

Kivaa oli ja aika meni tietysti taas aivan liian nopeesti, niin mun, kuin lastenkin mielestä. Toisaalta taas ei tuota päivää voisi kovin pitkästi jatkaakaan, koska lapsilla kuitenkin on hoitopäivä takana ja varmasti väsykin alkaa jo painaa. 


13 kommenttia:

  1. Teillä kuulostaa olleen oikein ihana päivä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä tosi ihana päivä :) Jäi niin lämmin ja hyvä mieli, että se kantaa taas pitkälle!

      Poista
  2. Voi kuullostaa ihanalta. :) ihanaa pääsiäistä sinne :)

    VastaaPoista
  3. Kuinka usein näät aleksia ja idaa? Millon saat tietää että saat heidät takaisin, kuukauden, vuoden, vuosien..päästä? Toivottavasti mahdollisimman pian!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joka toinen viikko! Torstaisin ja sunnuntaisin :)

      Voi kuule, kun mä sun kysymykseesi osaisinkin vastata :( Olis ihana itsekin tietää. Mennään oikeuteen tämän asian kanssa, kunhan vauva on syntynyt ja ollaan siihen vauva-arkeen päästy mukaan. Sitten sitä ollaan taas vähän viisaampia :)

      Poista
  4. Ihania kuvia! Mä laitoin sulle spostia otsikolla "paljastus" :----D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kääääk! :D Mä vastailen myöhemmin sun sähköpostiin, oli aikamoinen ylläri :)

      Poista
  5. tulipas mulle hyvä mieli kun luin tämän :)
    minun puolitoista vuotiaanikin saa välillä kokista, maistuu limu lapsillekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että muillekin tulee hyvä mieli :)

      Maistuu, maistuu :D Eikä sitä tarvitse aina niin tiukkapipo ollakaan ;)

      Poista
  6. Siun lapset on kyllä ihania! :-)<3
    Ja Ida on ihan kopio äidistään. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti :) <3
      Ja Ida on vielä enemmän mun äitin näköinen :)

      Poista
  7. Voi miten ihanalta kuulostaa tuo teidän päivä. Tuli tosi hyvä mieli sun puolesta <3

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)