keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Stressi alkaa helpottaa onneksi

Onneksi alkaa sen HIRMUISEN stressin suhteen jo hieman helpottaa! Nyt sitä tajuaa miten kauhea olotila se oli...En kyllä oo vastaavanlaista ennen kokenut. Siis tottakai siitä hetkestä asti, kun lapset vietiin suoraan perhepäivähoidosta ja mä jäin yksin itkemään pihalle autooni, on ollut stressiä, murhetta ja kaikkia mahdollisia negatiivisia mielialoja laidasta laitaan. Mutta kun syyllistetään jostain niin kamalasta, mistä mua on nyt syytetty, niin se on vaan jotain...ei sitä osaa kuvailla. Tänkin asian olisi tietysti ehkä "kevyemmin" jos kaikki muut asiat olisi hyvin ja perhe kasassa, mutta kun kaiken tämän päälle tulee vielä tollasta, niin kyllä siinä on hermoromahdus t-o-d-e-l-l-a lähellä! On tässä muutaman vuoden sisällä saanut kyllä kuulla itsestään muutenkin niin typeriä analyyseja, että huhhuijaa. Se on tosi mukava tunne kuulkaa, kun jotkut sosiaalitantat kuvittelee tuntevansa sut paremmin, kuin sä itse tai sun läheiset. 


 Mä en todellakaan ole millään lailla ilkeä ihminen ja yritän aina parhaani mukaan ajatella muidenkin parasta, mutta nyt voin kyllä sanoa, että tuun nauttimaan suuresti, kun se neuvolantäti saa kuulla, että oon siitä tehnyt valituksen. Se tulee sille varmaan niiiin suurena yllätyksenä. Mutta voi voi. Olis kannattanut vähän miettiä mitä papereihinsa kirjoittaa. Niin kuin esimerkiksi tämän nykyisen raskauden kohdalla epäily alkoholinkäytöstä. Eikö sen pienessä mielessäkään käynyt, että oliskohan tämä nainen jo saanut kärsiä tarpeeksi? Ja jos meillä kerran on jo valmiiksi lastensuojelun asiakkuus päällä, niin kyllä varmasti mun "ryyppääminen" olisi tullut ilmi sitä kautta. Mähän elän tässä jo valmiiksi niin suurennuslasin alla, kuin vain voi. Enhän mä voi hyvänen aika pierastakaan ilman, että lastensuojelu ei tietäisi siijo samana päivänä!

Mutta unohdetaan taas hetkeksi toi aihe. Me käytiin tänään hakemassa Idalle synttärilahja :) Ostettiin sellanen Minni Hiiri piirustustaulu. Siis sellanen mihin on se oma kynänsä ja sen piirustuksen saa pyyhittyä sellasia nappuloita kääntämällä. Mikäs ihme sen virallinen nimi on? No, tässä oli sitten vielä jotain koru-muottejakin mukana,että oli vähän erikoisempi. Sitten (tottakai) prinsessan kruunu ja siihen kuuluvat korvikset. Molemmille lapsille ostin vielä pienet pääsiäisaiheiset pussukat, joihin tuli PEZ-puput ja karkit sekä suklaamunat.


Jossain aiemmassa postauksessa mainitsin stressin vaikutuksesta parisuhteeseen. Meillä oli tosiaan sellanen aika tossa, ettei kauheasti oltu lähekkäin ja riitaakin tuli pienimmistäkin asioista. Mutta nyt meillä on ollut viime lauantaista asti niin herkkää ja hellää ;) Arttu ei oo pystynyt pitämään näppejään erossa musta pienen hiljaiselon jälkeen :D  Eli loppujen lopuksi tekee vaan ihan hyvää välillä olla vähän etäämmällä toisistaan, kun sitten sen jälkeen sitä toisen läheisyyttä osaa arvostaa ihan toisella tapaa :) Kyllähän siihen parisuhteeseen väistämättä kuuluu ylä-ja alamäkiä. Ja mä en kuitenkaan oo sen suurempaa stressiä SIITÄ ottanut, kun tiesin, että se on ohimenevää, eikä se sitä tarkoita, että rakkaus olisi mihinkään kadonnut. 

Huiii, täällä mä vaan kukun, vaikka mun pitää herätä 6.15. Äitillä on auto korjattavana ja oon sitä tänään kuskaillut kaupoilla ja lupasin sen viedä töihin aamulla. Saapahan välillä olla sille jotenkin avuksi, kun se on ollut niin paljon tukena näinä aikoina.

Nyt on pakko painua sänkyyn. Puhtaat lakanat odottaa, aaaah <3 

4 kommenttia:

  1. voin kyllä niin yhtyä tuohon että haluat toisille vaan hyvää. !!! kiitos hiuksista!!!! jq vielä lisäpaketista. ihanaa keskiviikkoa ja onnittelut tytölle <3

    VastaaPoista
  2. Meillä kans ollut tässä vähän kylmä kausi meneillään, toivotaan että samanlaista käytöstä odotettavissa mun mieheltä.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se siitä kuule taas iloksi muuttuu, mä oon ihan varma :) Ei ne määräänsä enempää jaksa ilman hellyyttä olla ;D Tsemppiä!

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)