tiistai 19. helmikuuta 2013

Are u fu****g kidding me?!

Mä nyt kirjottelenkin ennen tota torstaita, kun tuli tälläinen "sopiva rako". Arttu oli kävelevä ihmisraunio ja se painui jo ennen yheksää nukkumaan, onhan sillä taas jo viideltä herätys. Ja mua ei nyt huvita telkkariakaan vahdata, joten nyt on täydellinen hetki käyttää aikaa tälle blogille pitkästä aikaa :) Tähän kirjottamiseen välillä vaan tarvii tietyn fiiliksen, koska tulee kerrottua myös niitä raskaita asioita. Jos on hirveen väsynyt tai alakuloinen mieli jo valmiiksi, niin ei sitä vaan millään saa itteensä ängettyä tänne olohuoneen nurkkaan kirjoittamaan! :/ Luojan kiiiiitooos, tällä viikolla mä saan ihan ikioman, UUDEN kannettavan tietokoneen <3 
Tää Artun tietokoneella oleva tuoli on jotain ihan kauheeta! Tässä on nytkin kaks tyynyä persustan alla ja silti joutuu tässä venkslaamaan eestaas, kun perse puutuu :D Ja jos ei puudu perse, niin sitten selkä. Mä oon vaivainen akka :D Kyllä sen vaan tuntee, että sitä painoa tosiaan on tullut lisää ja maha alkaa JO NYT olla mukavasti tiellä. Aapuva.

No mutta, sitten asiaan...

Huhheijjaa, on täs taas ollut yhtä sun toista. Tai no oikeastaan yks asia, mutta todella iso sellainen. Mähän tosiaan oon kertonut täällä aiemmin siitä "ihanasta" neuvolatädistäni, joka oli laittanut huostaanoton syyksi alkoholin. Nyt alkaa selvitä todellakin, että miksi se on sellaista laittanut. Sain siis sen Idan diagnoosin, tai siis ne paperit kotiin ja niistä sitten selvisi, että vamma syynä on asfyksia, eli happivaje. No, se ei ollut mikään yllätys, se oli selvä juttu jo silloin heti synnytyksen aikana ja sen jälkeenkin. Mullahan siis kotona repesi istukka osittain, josta seurasi kova verenvuoto ja sitten, kun olisi pitänyt ruveta ponnistamaan, niin ei mulla ollut voimia siihen. Tossa kun oon lueskellut nyt paljon tästä asiasta, niin todella monella on tehty hätäsektio tuossa vaiheessa, juuri sen vauvan hapensaannin ja ihan äitinkin terveyden takia. Minkähän ihmeen takia mä odottelin vaikka kuinka kauan, ennen kuin päästiin edes synnytyssaliin? Ja kuitenkin verta tuli joka ikisellä supistuksella paljon! No, tästä ei ollut minkäänlaista mainintaa noissa papereissa, mutta arvatkaapa mitä siellä luki ennen tätä? Taustalla äidin raskauden aikainen alkoholinkäyttö!!!! MITÄ?!?! Ja keltähän muulta tuollaista tietoa voi mennä synnytyssairaalaan, kuin neuvolasta? Ja kas kummaa, että kyseessä on tämä samainen ämmä. Ja mähän aloin heti melkein samantien odottamaan Aleksia ja silloin oli taas eri neuvolatäti, niin ei ole olemassa mitään papereita missä olisi mitään HUOLTA edes äidin alkoholinkäytöstä yms. Kumma homma, että jos mä kerran oon ollut noin paha alkoholisti, niin mä oon päässyt siitä sairaudesta eroon n. kuukaudessa. 


Te ette tiedä miten RAIVONA mä oon ton asian takia ollut. Voin sanoa, että MIKÄÄN asia, ei oo mua vaivannut/ottanut päähän niin lujaa, kuin nämä syytökset! Tossahan siis täysin melkein syytetään Idan vamman johtuvan mun alkoholinkäytöstä. Millä perusteella, saanko kysyä? Jos mun juomiseni on loppunut tasan tarkkaan siihen, kun ensimmäiset merkit raskaudesta tuli ja tasan tarkkaan olen näin myös neuvolassa kertonut, niin miten helvetissä papereissa voi lukea tälläistä?! Saatana suoraan sanottuna!! Tosi kiva saada tällästä paskaa niskaansa ja samaan syssyyn sanotaan, että nauti odotusajasta, että vauvakin voi sitten hyvin. Joo.

Äitihän on ollut kanssa aivan raivon partaalla ja menettänyt yhtälailla yöuniansa, kuin mäkin. Me paineltiin yhdessä sen neuvolan akan luokse ja vaadittiin selitystä. Äiti soitti ensin sille, että sopiiko että hänkin tulisi tapaamaan sitä ja onnistui samalle päivälle. Kerrottiin asia ja tää akka ensimmäisenä töksäytti: "Mä luulin aivan, että raskaus on mennyt kesken tai jotain muuta kauheaa, kun äitisi kuulosti niin hätääntyneeltä puhelimessa." Äiti sanoi siihen, että se on vihainen, että siksi se kuulosti siltä. Ja kuinka se voi aliarvioida tuolla lailla tämän asian? Onko jotenkin pikku asia, että mua syyllistetään noin törkeästä asiasta? Siis sanokaa nyt liioittelenko mä tätä asiaa, vai onko tää niin törkeetä, kuin mitä mä ajattelenkin?! Ei ole ensimmäistäkään syytä epäillä, että mä olisin käyttänyt alkoholia raskauden aikana. Mä oon käynyt töissä siihen asti, kunnes jouduin influenssan takia sairaalaan, kävin neuvolassa ihan niin kuin pitikin yms. Ihan niin kuin muutkin äidit. Sitähän se neuvolantäti sanoi, että kun se aina ihmetteli, kun näin nuori odottava, oli niin väsyneen näköinen ja mustat silmänaluset. Ai, sekö tarkoittaa sitä, että mä ryyppäsin? Saatanan akka, mulla oli ihan helvetin raskas työ ja ihan helvetin hullu mies! Eikö se riitä syyksi väsymykseen?  


Sitten, kun kysyttiin tosta papereissa lukevasta jutusta, niin se meni yli vaikeeksi ja mumisi, ettei hän pelkkänä terveydenhoitajana osaa sanoa tuohon mitään. Ja, että siitä täytyy olla mustaa valkoisella. Niin täytyisi joo, mutta missä?! Ja ei muka tiedä asiasta mitään, eiköhän se  ole ne lähetteet sinne synnytyssairaalaan kirjoittanut? Kun yritin saada jotain järkevää selitystä sille, miksi olen nykyisessäkin odotusajassa epäiltynä samasta asiasta, niin sitten tuli kaiken huippu: Hän oli kuulemma kerran nähnyt mut aivan kamalassa kunnossa ja tuoreelta viinalta haisevana tuolla kylillä. Mä meinasin tippua penkiltä sillon ja kysyin, että anteeksi nyt vaan, mutta koskahan? Ei se oikein tarkasti muistanut, mutta noin kolme vuotta sitten. Mä kysyin, että oliko mulla lapset siinä? Se siihen: Oli...eikun ei ollut, sä olit jonkun toisen naisen kanssa siinä. Me katottiin äitin kans suut auki toisiamme. Äiti tietää tasan tarkkaan, että mä en olisi ikipäivänä sitten teinivuosien kehdannut pyöriä kylillä humalassa!!Ja toisen naisen kanssa? Hmm..Mulla ei oo ainakaan tuolloin pahemmin edes ollut naiskavereita, koska exähän mut silloin sai erotettua kaikista kavereista. Eikä mulla ainakaan ole ainuttakaan naiskaveria, jonka kanssa olisi vedetty päivälärvit ja hilluttu kaupungilla. Voi jessus mitä paskaa! Ja kaikenlisäksi tuolloin, mä en oo edes asunut täällä, kun muutin lasten huostaanoton jälkeen toiseen kaupunkiin ihan vaan eroon vähäksi aikaa näistä maisemista. 


Tämä juttu on oikeesti jo aivan naurettavuuden huippu. Mä oon nyt kirjoittanut kirjallisen hakemuksen, että saan jokaikisen paperin Idan raskausajasta ja synnytyksestä. Kun mä oon saanut ne käsiini, niin tämä juttu viedään eteenpäin. Mä meen hitto vieköön vaikka käräjille, mutta tästä se akka joutuu vielä vastuuseen. Nyt meni todellakin asia mun sietokyvyn yli! Mä oon saanut kohdata jos jonkinlaista syyttelyä ja ties mitä muuta lastensuojelun taholta, niin mä en saakeli vie rupea kuuntelemaan enää mistään muualta näin tolkuttomia juttuja. Mä oon oikeesti miettinyt, että onko tässä oikeus jo vaatia korvauksia henkisestä kivusta ja fyysisistä vaivoista? Nimittäin, siinä oon ollut tähän mennessä onnekas, että vaikka oon elänyt kovan stressin ja murheen alla jo monta vuotta, niin oon silti aina saanut nukuttua suht koht hyvin. No, en nuku enää! Kun mä lasken pään tyynyyn, niin nämä asiat alkaa jylläämään päässä oikein kunnolla. Sitten mä mietin ja hermoilen ja mietin ja hermoilen tunti kausia. Huomaa, että mä oon  aivan vihaa täynnä! Mutta joo, selvisi miksi se laittoi huostaanoton syyksi alkoholin. Koska mä olen hänen mielestään juoppo! Olis kyllä oikein mukava saada KUNNON selityskin näinkin suurelle epäilylle. No, jospa sitten käräjillä vaikka saisi. Enpähän ainakaan sano enää koskaan missään, että oma isä on alkoholisti, koska ilmeisesti lapsetkin saa saman leiman otsaansa ihan automaattisesti. Vai, että rehellisyys maan perii? Hah, mulle ei oo rehellisyys tuonu tässä rupusessa kaupungissa, kuin paskaa niskaan! Ei olisi ikinä saanut sanoa, että on nuorempana ollut aikakausi, että on juonut ehkä joka viikonloppukin, koska se näköjään näiden kusipäiden mielestä jatkuu tottakai myös raskaana ollessa ja vanhempana ja viisaampana..AAARGHH!!

Että tällästä tänne...Noissa superpikakuulumisissa, kun kerroin että kaikki on hyvin, niin tarkoitin nimenomaan raskautta. Mutta tämän asian takia, ei muuten niin hyvin oo pyyhkinyt. On tää ollut niin iso asia mulle, että se on vaikuttanut myös parisuhteeseenkin. Mä oon toisaalta kai aika vahvakin ihminen, kun oon suht järjissäni pysynyt hakkaavan miehen ja huostaanoton ja sen tuoman ikävän ja murheen jäljiltä. Mutta kyllä mullakin raja kestämisessä tulee vastaan. Ja se tuli nyt. Tämä asia on äkkiä saatava korjattua ja toi nainen vastuuseen sanoistaan, että mä saan mielenrauhan ja rauhoittua ja keskittyä tähän nykyiseen raskauteen. Olis voinut toi akkakin vähän miettiä minkälaisia asioita heittää raskaana olevan ihmisen niskaan. Ei mikään ihmekkään jos on hieman verenpaineet korkella!

Äiti laittoi mulle eilen Facebookissa viestin: Tuli itselle sellainen olo tässä viimepäivinä, että Herran huomaan ne asiat on jätettävä. Rauhallisuus ja järkevä suhtautuminen asioihin takaa mielenrauhan.

Totta! Mun on vaan ajateltava vauvan parasta nyt ja yrittää olla miettimättä jatkuvasti tota asiaa, koska se saa mut niin tuohduksiin. Mä en nyt voi tehdä asialle mitään, ennen kuin saan ne paperit. Eiköhän tämä asia järjesty, pakkohan se on.


PS. Anteeksi paikoittain ruma kielen käyttöni, ottaa vaan sen verran lujaa pattiin!

Mun on pakko tähän loppuun laittaa teksti, joka osui silmiin tänään. Tämä pätkä on täältä blogista:

Huostaanotot tuhoavat äitejä,, lapsen riisto äidiltään loukkaa äidin naiseuden perusrakenteita syvimmällä ja raaimmalla tavalla,, ne vauriot jotka tästä äidille syntyvät ovat ratkaisevalla tavalla samansuuntaiset kuin esim. lapsen äkillinen, arvaamaton ja tapaturmainen kuolema…mutta lapsen riisto äidiltään on sikäli moninverroin traumaattisempi tapahtumasarja että siinä äiti syyllistetään ja hänen perusoikeutensa ja ihmisarvonsa sekä ihmisoikeutensa kumotaan ja hänet asetetaan julkisen häpeän kohteeksi. Lapsensa tapaturmaisesti menettänyt äiti saa kaikkien myötätunnon ja tuen osakseen,, lapsen riiston kohteeksi joutunut asetetaan julkisen häpeän kohteeksi viranomaisen toimesta!

11 kommenttia:

  1. No johan on aikamoinen neuvola eukko. Ja tuot takia jos oot kaiken joutunut kestämään ja hyväksymään.
    Vie rohkeasti vain asia eteenpäin ja vaikka sinne "isoille jehuille" saakka.
    Kannattaa myös yrittää ottaa neuvola eukon pomoon yhteyttä ja vaatia kirjallista selvitystä alaisensa toiminnasta kera kunnon selitysten ja todistein, mikäli heillä sellaisia on.

    Kun et kerta ole syyllistynyt mihinkään syytöksistä, niin eipä niillä mitään todisteitakaan ole sua vastaan.

    Lisäksi haet ihmeessä korvauksia tuosta! Ja muutenkin, mä voin vaan kuvitella kuinka paljon kiukuttaa tuollainen!

    Kaikkea hyvää teille kuitenkin ja voimia! :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siihenhän nämä sen sanomiset/epäilyt kaatuukin, koska ei ole olemassa minkään sortin todisteita! Kyllä mun mielestä noin vakavissa syytöksissä pitäisi olla myös aika pätevät todisteet. Mä suorastaan odotan innolla, että saan vietyä tän asian eteenpäin. Tietää, että saa sitten tämän kaiken pois harteilta ja saa sitä OIKEUTTA mikä mulle kuuluu. Aivan järkyttävää millasta tuhoa yhden ihmisen typerät ennakkoluulot voi saada aikaan. Pitäis mun mielestä pikkusen miettiä mitä niihin lähetteisiin kirjottelee. Se varmaan luulee, että tää on mulle joku ihan pikku juttu, enkä aio asialle mitään tehdä. Hah. Saapa nähdä tämän akan raivon :D
      Ja kiitos sulle <3

      Poista
  2. Siis huhhuh. Nyt vaadit oikeutta! Ja sä et voi koskaan saada takasin menetettyjä hetkiä lastes kanssa! Siitä korvauksia ja PALJON! Vaikkei raha sitä korvaakkaan. Mutta pelkkien mustien silmien takia ei todellakaan voi sanoa että on alkkis!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin vaadin! Mä oon niin monesti miettinyt lastensuojelun työntekijöiden sanomisistakin, että ne pitäisi oikeasti viedä eteenpäin. Vaikka olis minkä sortin viranomainen, niin kyllä asiakasta pitää kunnioittaa sen verran, että puhutaan asiallisesti ja FAKTAT FAKTOINA!Mä oon kurkkuani myöten täynnä tätä EPÄILYÄ! Ja kuinka pienestä asiasta kaikki kuitenkin lähtenyt...Nyt viimeksi se neuvolanakka sanoi, että mä oon kalpea. Siis aina jotain pitää mun ulkonäöstäkin ettiä, mikä vois vähäänkään viitata vaikka nyt just tohon alkoholiin. Mä sille töksäytin siihen, että justiinhan sä viimeksi mua kielsit käyttämästä itseruskettavaa, mä nyt vaan oon valkonen :D

      Poista
  3. Voi ei, sulla on kyllä ollut tosi paljon epäonnea noiden akkojen kanssa... Ja mun mielestä kannattaa myös viedä asiaa eteenpäin! Tollanen ei todellakaan ole siltä neukkutädiltä mitenkään puolin ammattimaista, potkut tollaselle! Tsemppiä paljon noiden asioiden kanssa, vähemmästäkin varmasti menee yöunet! Mutta älä stressaa liikaa ettei masuasukki stressaannu :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä muuta sano! Ja kun ei siihen tarvita, kun se yks ainut viranomainen, joka kirjottelee mitä sattuu, niin siitähän se soppa syntyy. Tottakai kaikki muut viranomaiset uskoo ennemmin kollegojaan, kuin matti meikäläisiä. Sitä se mun edellinen asianajaja sanoi, että nää tälläset on just, kun tuulimyllyjä vastaan taistelis...No, mutta mä taistelen joka tapauksessa, meni syteen tai saveen!
      Mä kovasti yritän olla vauvan takia stressaamatta, mutta hiton vaikeeta se on :/

      Poista
  4. Oon ihan sanaton tosta toiminnasta. Ensinnäkin, ei ole perusteltua sanoa jo on joskus nähnyt jonkun humalassa, että tämä on alkoholisti?? Mullakin on melkein aina tummat silmänaluset ihan luonnostaan, mikähän mä olisin tuollaisen naisen mielestä.... Huoh.. Jos tämä ois asiallisesti asiat hoitanut, niin ei siinä mitään, mutta jos ei ole edes perusteluita tuollaisilla väitteille, niin se on ihan väärin. Vitsi oon vihanen sun puolesta :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se! Vaikka se olis oikeesti nähnyt mut kerran ihan minkälaisessa kunnossa tahansa, niin siitä yhestä ainoasta kerrastako voi saada alkoholistin maineen niskaan? En tajua tätä tän kaupungin touhua. Ei tällänen voi olla normaalia!
      Eikä sillä ole mitään perusteluja tai todisteita, toi typerä ikivanha tarina, joka kyllä kuulostaa taas niin uskomattomalta, että jooooh! Miksi musta ei oteta sitten vaikka jotain kokeita? Kai jotain sellasia on,mistä näkee onko alkoholia käytetty tms. Luulis ainakin. Mutta kun ei haluta totuuksia, vaan halutaan pysyä kiinni niissä omissa luuloissa!

      Poista
  5. Tsemppiä sulle ja voimahaleja paljon!!!<3
    Mua rupee ärsyttämään sun puolesta niin paljon..
    Ja ehdottomasti viet asiaa eteenpäin niin pitkälle kuin saat! ja vaadit korvaukset, koska kyllä toi syytös on paljon huolta sulle aiheuttanut.

    TSEMPPIÄ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon <3

      Jep, tää viedään äitin kanssa yhteistuumin eteenpäin ja varmasti niitä korvauksiakin vaadin.On täs nyt vaan saanu kärsiä jo fyysisestikin liikaa. Henkisestä pahoinvoinnista puhumattakaan.
      Eikö tämä tästä taas :)

      Poista
  6. Toi on tosi jännä, että kaiken maailman epäammattilaiset kyl voi tuulesta temmata keittiöpsykologialla diagnooseja, mutta kun niitä vaaditaan kumoamaan tai vaaditaan terveen papereita niin ei semmosia voi kirjoittaa, sehän olis epäammattimaista. Ja se on ihan sama, onko diagnoosi oikea vai väärä, kun se lukee siellä kuitenkin. vaikka se olisi toteennäytetty ja se sitten myöhemmin samassa paperissa lukisi pienellä präntillä että yllämainittua diagnoosia ei ole tutkittu millään lailla ja koko juttu on pelkkä olettamus eikä ole esittää todisteita tukemaan sitä, niin kuitenkin se paperi on olemassa missä se lukee. ja se kulkee mukana. ja siitä nousee huoli. kun se on sanottu tai vielä pahempi mustaa valkoisella niin sitä ei muuta mikään.

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)