keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Kuvia kaikenmaailman ostoksista

 Mehän ei Artun kanssa joululahjoja vaihdettu ollenkaan, kun kummallakaan ei ollut oikein mitään erikoisia toiveita ja sovittiin sitten, että kumpikin saa ostaa sitten itselle jotain, kun tulee tarvetta. Mullahan tietysti oli siinä vähän alennusmyyntien kiilto silmissä :D

Eilen äiti soitti yhtäkkiä mulle ja kertoi olevansa Seppälässä katsomassa mulle talvitakkia. Oli kuulemma huolissaan, kun mun nykyinen takki on liian lyhyt! Siellä olikin sopivasti kaikki takit 50%-60% alennuksessa. Mulle löytyi kaksi hyvää vaihtoehtoa: perus musta toppatakki tai aivan ihana duffelitakki. Kuitenkin päädyin siihen toppatakkiin, vaikka se toinen olikin niiiin hieno ja tyylikäs. Mutta kerrankin ajattelin käytännöllisyyttä enemmän :) Olisin sitäpaitsi joutunut ostamaan uudet kengätkin, koska nykyiset ei olisi sen tyylisen takin kanssa sopineet. Ja onhan toi toppatakki lämpöisempi ja siinä on enemmän kasvuvaraa mahallekin!

Ja kuten arvata saattaa, kun on keskellä alennusmyyntiä, niin eihän sieltä tyhjin käsin lähdetä ;) Äiti oli kultainen ja osti takin lisäksi mulle vielä lapaset ja t-paidan. Mä nyt kuvasin teille ostokset pitkästä aikaa:

Korvikset 3.95e
Yöasu 6.50e
Toppatakki 35e
Tennarit 13.50e
Lapaset 3e
Rintsikat 4.50e, alushousut 3e
Paita 5e
Eipä mulla mennyt ostoksiin rahaa kuitenkaan, kuin vain 32e. Että ei paha ollenkaan :)
Facebookin kirppariltakin oon pitkästä aikaa muutaman jutun ostanut:


Kahdet mammafarkut :) Nää oli kyllä just niin hyvän kokoset reisistä yms. Nää on molemmat samalta myyjältä ja hintaa tuli yhteensä 20e.
Wassermaxx 25e.
Mä oon tosta "limsakoneesta" haaveillu iät ja ajat. Ja me ollaankin molemmat limsan suurkuluttajia, että kyllä tälle käyttöä tässä huushollissa on :) En oo sitä vaan koskaan malttanut ostaa, kun hinnat pyörii siinä 60e tienoilla ja ilmankin kuitenkin on pärjännyt. Nyt kun kaveri myi tätä niin halvalla, niin oli aiiiivan pakko tarttua tarjoukseen. Laitoin Gigantille tilaukseen niitä makuja ja tällä viikolla ne sitten jo tulevat. Ekana kokeiluun pääsee Cokis, greippi ja punaiset marjat. Onko kellään kokemusta tästä laitteesta tai vastaavasta Sodastreamista? Mitä ootte ollut mieltä?

Pikkuveli ja sen tyttöystäväkin menivät kihloihin 10. päivä <3 Ihanaa! Ne ei pitäneet juhlia, mutta ostin niille lahjaksi tälläiset söötit setit, molemmille omat:


Oiii, meille tuli kyllä niin ihana ilouutinen toissapäivänä :) Appiukon ihanuus oli korjannut mun/meidän auton!! Mehän oltiin jo ihan varmoja, että sen korjaus tulisi niin kalliiksi, ettei sitä olisi mitään järkeä edes korjauttaa. Ja itseasiassa tällä viikolla oli tarkoituskin sitten lampsia pankkiin hakemaan pientä lainaa autoa varten. Mutta nytpä ei tarvitsekkaan, ainakaan ihan vielä! Siis mä oon ollut niin onneni kukkuloilla tosta asiasta ja kulkenut typerä hymy kasvoilla nämä pari päivää. Tässä kun hetken aikaa ollaan oltu ilman autoa, niin voi kuulkaa, kuinka sitä osaa taas arvostaa. Sitä tuntui olevan aivan vankina täällä, kun mihinkään vähänkään pidemmälle ei päässyt, muuta kuin lainaamalla esim. äitin autoa. Ja kyllä se kaupassa käyminenkin kävellen, pakkasessa on aikas rasittavaa hommaa! Turha toivo ainakaan, että sieltä saisi raahattua useamman päivän ostokset samalla kertaa. Meiltäkin kuitenkin jokunen kilsa lähimpään kauppaan on. 300e se auton korjaus oli tullut maksamaan! Ja miten suuri säästökin toi summa meille oli :) Ja halusivat sen maksaa, kun on kuulemma tulossa niin iso ja hyvä syy auttaa, vauva siis <3 Tottakai sitä appiukkoa piti edes jotenkin muistaa, joten mä kävin eilen Alkossa


ja ostin elämäni ensimmäisen kerran viskiä. Eikä multa kysytty edes papereita :D Tosi usein Alkossa on joutunut henkkarit näyttämään. Kai se heti vaikutti, kun myyjä tuli multa kyselemään, että voiko se auttaa ja kerroin, että oon ostamassa appiukolle kiitospulloa. Ja heti, kun ostaa jotain vähänkin kalliimpaa, ettei niitä halppisviinejä :D

Siinä oli oikein kunnon kuvapläjäys kaikesta mahdollisesta! :) Voi pitää vielä lopuksi hehkuttaa niitä kaupoissa myytäviä Ihmesieni-siivousjuttuja. Silloin, kun mä värjäsin punaiseksi hiuksiani, niin onnistuin jollain ihmeen ilveellä saamaan meidän parkettilattiaan sitä väriä :/ Mä oon sen jälkeen yrittänyt saada sitä vaikka ja millä pois ja näin jo sieluni silmin vuokraisännän raivoamassa mulle :D Eikä siihen oo sitten mikään tehonnut. Eilen sitten muistin ostaa noita sieniä ja testasin heti ensimmäisenä sitä, kun kotiin pääsin...Ja tadaa: punaiset värijäljet ovat vain muisto enää :) On noi kyllä tehokkaita, pitää muistaa pitää huoli, että niitä löytyy aina kaapista!

Nyt mä meen syömään ISON lautasellisen eilistä makkarakeittoa ja en tiedä jos sitä sitten vaikka lähtis testailemaan korjattua autoa ;)



5 kommenttia:

  1. Mulla samanlainen yöasu mut sinisenä ;) Toi takki on tosi kivannäkönen, harmittaa kun itse ostin sellasen josta en sitten kauheesti pidäkkään. Mutta ehkä siihen tottuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No noista noi Sophie Jeansit on aikalailla matalavyötäröiset, toiset tulee taas huomattavasti korkeammalle. Mä en oikein osaa määrittää onko joku lantionmallinen vai ei :) Ei ne nyt kuitenkaan napaan asti kummatkaan nouse :D Ja onhan se vähän kropan rakenteestakin kiinni varmaan!

      Poista
    2. Oho, tuli väärään postaukseen vastaus, nyt vasta huomasin. Nooo, kai sä täältäkin vastauksen löydät :) Toi yöasu on kyllä kiva, ihanan pehmoset noi pöksyt <3 Ja kyllä tykkään itekkin tosta takista, vaikka se aavistuksen on ehkä muuten liian suuri, mutta kun pakko oli huomioida tota mahaakin ;)

      Poista
  2. Ootpas tehny hyviä löytöjä! :) Tosi kivoja ostoksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkäsin kans kovasti :) Ja lompakko myös! Alennusmyynnit rules ;)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)