torstai 18. lokakuuta 2012

Päiväkodista haku

Yllättäen Heidi the homespää on unohtanut postata päiväkodista hakemisesta...Mutta tässä se tulee...

Tosiaan koulun jälkeen kurvasin päiväkodille, johon on meidän koululta matkaa vaan noin pari kilometriä. Miettikää, mä oon joka arkipäivä noin lähellä lapsia ja silti en nää niitä! Jumalauta täs tuntee ittensä joksikin rikolliseksi!!!
 
Tarhatädit ottivat mut hymyssä suin vastaan ja arvasivat tottakai, kun uusi ihminen tulee hakemaan, että oon Idan ja Aleksin äiti. Sanoivat heti, että äitiä on odotettu niin kovasti. "Äiti tulee hakemaan punasella autolla!"
Molemmat leikkivät hiekkalaatikolla ja Aleksi huomas mut ensin ja juoksi täysiä äitiä huutaen mun syliin ja Ida kipitti heti perässä. Olivat ihanat niin innoissaan, molemmat taas höpöttivät yhtäaikaa, oli niin paljon asiaa :)


 Lähdettiin sitten kohti Seinäjokea ja meillä oli taas tutut hassutteluhetket autossa :D Aina ylämäissä mä leikin, että on kova työ päästä mäen päällä ja jännitetään sitä! Sitten, kun ollaan huipulla niin kova hurraus ja päästään laskemaan mäkeä alas :) Lapset tykkää ihan hirveesti, kun mä hassuttelen ja usein ne sanovatkin mua Hassu-äidiksi! Mä oon kyllä luonteeltani sellanen pelleilijä, että se tulee luonnostaan :D


Mentiin ensin Prismaan, koska olin luvannut ostaa lapsille jotain pientä. Leluosastolla lapset olivat ihan täpinöissään ja tottakai osoittelivat yli sadan euron juttuja: "Mä haluan tän!" Joku mies mulle sano siinä, että eikö ookkin vaarallinen osasto :D Sanoin sitten lapsille, että joulupukki tuo isommat lahjat, että nyt otetaan vaan jotain pientä. Aikansa kierreltyämme molemmat päätyivät Fisher Pricen Salama McQueen-autoihin. Sitten haettiin vielä karkkiaskit ja kukka emännälle, jonka luokse oltiin menossa kahvikutsuille :) Lapset istuivat kiltisti sellasessa autokärryssä. Luojan kiitos, että siellä oli sellasia mihin mahtui kaksi vierekkäin, muuten olis syttyny sota :D

 
 Noh, arvatkaapa kuinka nopeesti se kakstuntinen meni? Aivan naurettava aika!! Onneksi jonkin aikaa kerittiin istuskella kutsuilla ja syödä herkkuja ;) Lapset oli ihan hulluina sipsien perään! Aleksilla oli oma kippo, jota se kävi varmaan minuutin välein täyttämässä :D Huomaa kyllä, että päiväkoti on tehnyt lapsille tosi hyvää, koska eivät yhtään arastelleet vieraita ihmisiä. Niin ja tämä emäntä, joka on siis Aleksin kummitäti oli ostanut värityskirjat, joista tykättiin kovasti (ylläri Hello-Kitty ja Salama McQueen). Lapset esittelivät niitä ja uusia autoja kaikille ja vuorottelivat mun sylissä istumista. Aleksia taas kummastutti, että miksi mulla on tissit, kun se istu mun sylissä ja nojas muhun :D

Hyvin mä sain sitten lapset lähtemään sieltä. Tuli PIKKUSEN kiire ja myöhästyttiin 10 minuuttia :/ No mut pitää tollanen ymmärtää mun mielestä...Ei oo kyse pitkästä ajasta. Eikä sijaisvanhemmat mitään sanoneetkaan, iloisena ottivat meidät vastaan :)

Oli muuten sydäntäraastavaa, kun laset kysyivät voiko ne tulla perille (sanovat siis meidän kotia siksi) tai voisinko mä jäädä leikkimään vielä niiden kanssa...Kiva sanoa omille lapsilleen, ettei äiti vaan voi...Loppuis jo tää helvetti. Mutta kylläpä mä veikkaan, että ei tämä kovin kauaa enää kestä :)


3 kommenttia:

  1. Ihanan kuulonen päivä teillä ollu! :) Kyllä saat vielä lapset lopullisesti sun tykö, ihan varmasti!<3

    VastaaPoista
  2. Sun blogia lukiessa tulee aina hyvä muistutus itselle että miten ilonen täytyy olla omasta lapsesta ja siitä että saa viettää sen kanssa 24/7 aikaa eikä paranis valitella pienistä.. Kun ei se kaikilla olekkaan niin itsestään selvää. Toivon mukaan saat pian lapset kotiin <3 :)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)