torstai 20. syyskuuta 2012

Vuodatus!

Nonni, nyt Helsingissä litimäräksi kastuminen kostautui. Kipeänä täällä ollaan oltu :( Siksi en eilen jaksanut kirjoittaa tännekkään. Oli outo tunne jo koulussa viimesillä tunneilla, silmät tuli kipeeksi ja tuntui, ettei niitä jaksanut pitää auki...Kotiin kun pääsin, niin suoraan peiton alle sohvalle ja siitä en noussut, kun vessaan ja makkariin nukkumaan. Yöllä hikoilin, ku sika! Aamulla, kun Arttu herätti, niin ensin ajattelin, että ehkä mä Buranan voimin jaksaisin lähteä kouluun. Mutta kylmyys ja päänsärky vei voiton. Laitoin kaverille viestin, että jää koulupäivä väliin. Äkkiä Artunkin peitto päälle ja jatkamaan unta!


Tänään sitten sain onneksi tossa kolmen aikoihin vähän syötyä ja sitten nukuinkin neljän tunnin päikkärit ja olo on huomattavasti parempi :) Kello on jo vaikka ja mitä ja aamulla on aikainen herätys, mutta ei kyllä uni taida ihan vielä tulla, kun just vasta heräsin!
Huomenna meillä on kaikkien ykkösluokkalaisten kesken joku ulkoilupäivä. Lähetään paistamaan lettuja ja juoksemaan tehtävärasteja. Opettaja painotti, että on tosi tärkeä päivä ja kaikkien pitäis olla paikalla, että kyllä mun mentävä on. Keräsin jo vaatteet eteiseen, mitkä aion laittaa päälleni. Aikamoinen kasa :D Mahtuukohan noi edes takin alle? Mä oon niiiin vilukissa ja meen ihan toimintakyvyttömäksi, jos mulla on kylmä. Hytisen vaan paikallani ja keskityn siihen, että mulla on kylmä! Vaikka pitäis liikkua! Kyllä ihminen (tai siis minä)voi kans välillä olla tyhmä!
Mulla on jäänyt traumat kylmyydestä: ala-asteella tehtiin tosi kylmässä säässä hiihtolenkki ja mentiin johonkin laavulle, jossa keitettiin hernekeittoa. Mä olin niin jäässä, ettei lusikka pysynyt kädessä. Luokkakaveri joutu syöttämään mua! :D Hahhahah! Ja yks asia mikä on ärsyttäny aina suunnattomasti kaikenmaailman hiihtoreissuilla yms. että tarjotaan aina kuumaa mehua. Helvetti vieköön, mulla ainakin on JANO! Onhan se mukava saada lämmikettä, mutta pitäis myös saada jotain kylmää juotavaa. Urheiluahan se hiihto on ja yleensä urheillessa tulee jano. Tyhmät opet, ku ei ne ymmärrä :D


Nyt päästiinkin sopivasti aiheeseen, mistä jo edellisessä postauksessa mainitsin. Elikkä ne ihmiset, jotka sais mun puolesta lennättää vaikka kuuhun pelkällä menolipulla!
Se mun exähän tosiaan änki ittensä tonne kouluun ja kuten arvata saattaa, en ollut kauheen iloinen asiasta. Huomennakin mun pitäis sen naamaa kattella siellä ulkoilutapahtumassa :/ Noh, mulla oli tossa joku aika sitten koulukuraattorin kanssa tapaaminen, kun se juttelee henkilökohtaisesti kaikkien uusien oppilaiden kanssa. Aluksi ajattelin etten kerro mun "tarinaani "sen kummemmin, mutta keskustelun päättyessä olin kertonut suurinpiirtein kaiken mun elämästä. En mä vaan enää pysty olla puhumatta asiasta, en mä jaksa salailla ja hävetä sitä, että olin niin paska, enkä päässyt suhteesta irti, jonka vuoksi menetin lapseni. Joka tapauksessa tämä kuraattori oli kyllä suorastaan järkyttynyt, että tämä ex tuli samaan kouluun. Sen mielestä se vaan oli huono juttu. Se kysyi multa saako se keskustella opon kanssa asiasta ja annoin tietysti luvan. Kerroin myös mun psykologilla käymisestä ja siitä, ettn pysty pitkien koulupäivien takia käydä siellä tällä hetkellä ollenkaan. Kuraattori lupasi puhua terveydenhoitajan kanssa, että mulle hommattaisiin Ilmajoelta psykologi. Vitsi, että tuntu ihanalta, että joku ymmärsi mua ja todellakin näytti sen, että musta pidetään huolta!
Sossujen kanssa kun sitä oloa ei tuu, ei todellakaan! Helvetti vieköön miten ne saakaan olon niin huonoksi. Aivan, kuin mä oisin TÄYSIN epäonnistunut ihminen. Hemmetinmoista kyttäämistä, epäilyä, olettamuksia. On se varmaan kiva saada toista alistamalla tuntemaan itsensä paremmaksi ihmiseksi. Yäk.
No sitten, opo haki mut seuraavana päivänä juttusiin. Se on sellanen aivan ihana mies, joka on ollut mun käsittääkseni vanginvartijana joskus ja nähnyt siis myös elämän nurjaa puolta. Voi kuulkaa miten ihanasti se asian otti! Se harmitteli ihan kauheesti, kun en ollut kertonut asiasta sille aiemmin, niin exää ei olis edes otettu tonne kouluun. Paska! Se sanoi,että juttelee mun exän kanssa ja sanoo sille, ettei se saa ottaa mitään kontaktia muhun koulussa. Mä oon ollut aivan ällikällä lyöty koulun henkilökunnan toiminnasta. Aivan uskomattoman hyvälle tuntuu. Herranjumala, jotkut oikeesti välittää musta ja YMMÄRTÄÄ mua. On tullut tässä lähiaikoina inhottavia tunteita, kun jotkut kaverit (ei koulussa siis kukaan uusi jolle olen kertonut) ei tunnu ymmärtävän miten paljon se exä mua oikeesti on satuttanut ja rikkonut. Niin henkisesti, kuin fyysisestikin. Jos mulle sanotaan, että ehkä te tuutte olemaan paremmissa väleissä, kun lapset alkaa haluta tapaamaan isäänsä. Asiat pitäis vaan unohtaa ja antaa olla. Muutenkin sellainen olo, että muka liioittelen vihani kanssa. Jumaliste! Munko pitäis unohtaa asiat mitä se teki mulle? Anteeksi nyt vaan, mutta aika vaikeeta!!!Lapsien poissaolo muistuttaa mua kyllä siitä ihan koko ajan. Mun henkinen paha olo ja huono itsetunto muistuttaa siitä koko ajan. Tämä henkilö on itse eronnut ja on väleissä exänsä kanssa. No okei, sille ei varmaankaan kaadettu ja hierottu kuumaa puurolautasta päähän ja mitenköhän monta muuta juttua. Ja kaiken kukkuraksi jätkä kehtaa valehdella ja puhua aivan täyttä paskaa asioista! Tuntuu TODELLA pahalta, kun välillä ihmiset ei tunnu yhtään ymmärtävän mua. Siksi toi, että koulussa on suhtauduttu noin ihanasti, on mulle niin ihana ja tärkeä asia! <3

 
Ja paras asia oli vasta edessä. Meillä vaihtui luokanvalvojaksi tosi rento ja rempseä, aivan ihana nainen ja kun hänelle kerroin yksityisessä keskutelussa tilanteeni, niin arvatkaapa mitä? Se on itse kokenut aika samanlaisen tilanteen. Se on taistellut lastensa huoltajuudesta ex-miehensä kanssa ja ovat olleet oikeudessa jo 7 kertaa. Ylläri, tämän miehen isä on jonkin sortin tuomari ja tottakai sillä saa omat edut. Mies on saanut huoltajuuden ja tämä ope näkee vissiin muistaakseni joka toinen viikonloppu lapsiaan. Niin, että nämä ovat koko viikonlopun siis äidillään. Tältä ihmiseltä sitä ymmärrystä tuli jos joltain. Se sanoi mulle: Mä ymmärrän niin täysin sun tilanteen, koska tämä systeemi on täysin mätä!
Ajatelkaa mikä säkä?! Mun luokanvalvojaksi tulee tällainen ihminen, joka joutuu myös taistella omista lapsistaan! Se sanoi mulle, että hän vaikka henkilökohtaisesti treenaa mut läpi tästä koulusta, eikä anna exän mitenkään vaikuttaa negatiivisella tavalla. Mun pitää välittömästi kertoa jos exän läsnäolo alkaa liikaa ahdistaa. Ja sitten se sanoi hyvin, että se, että joudut elämään sen surun ja häpeän kanssa on jo yksistään mitä vaikein asia, mutta sen lisäksi joudut kulkemaan ihmisten parissa, joista osa miettii, että mikä tossa ihmisessä on vialla, kun ei se saa omia lapsiaan?!
Kun kerroin äitille puhelimessa luokanvalvojasta, oposta ja kuraattorista, niin se oli kuulemma itkenyt puhelun jälkeen. Sanoi, että siitäkin tuntui niin hyvälle, kun mua puolustetaan noin ihanasti. Ei sitä oo oikein aiemmin tajunnutkaan miten rankka juttu tämä äitillekkin on. Joutuu kaipaamaan lapsenlapsiaan ja seuraamaan vierestä, kuinka omaa tytärtä kohdellaan sossujen taholta ihan kauheella tavalla. Silloin, kun äiti luki kaikki sossujen raportit, niin se oli ihan järkyttynyt. Se kuitenkin tuntee mut ja tiesi tasan tarkkaan mikä se meidän tilanne silloin oli, niin ei varmaan tuntunut hyvältä lukea sellaista. Sitten niiden raporttien perusteella viisi ihmistä päättää otetaanko multa lapset pois vai ei. Näkemättä tai kuulematta mua koskaan. Jos ihmisestä kerätään ainoastaan huonot puolet ja vielä silloin, kun elämässä on menossa helvetinmoinen kriisi, niin kai se nyt näyttää paljon pahemmalta, kuin mitä se on. Ne vielä höystettynä suoranaisilla valheilla ja olettamuksilla, niin se on siinä. 
Masennus ei ole missään nimessä riittävä syy huostaanottoon, mutta sellaisena sitä on kyllä tässä tapauksessa eron jälkeen käytetty. Koska unohtamiset ja pitkäjännitteisyyden puuttuminen ovat masennuksen oireita. Taas verenpaine kohoaa pilviin, kun alkaa näitä asioita käydä läpi. Perkele! Mutta kyllä se on hyvä muistaa koko ajan se vääryys, mitä tässä on kohdannut, koska se antaa myös voimaa näyttää niille idiooteille mistä kana kusee! :D


Nyt mun pitää kyllä mennä jo yrittämään saada unen päästä kiinni tai mä oon zombi huomenna! Mulla oli kyllä tarkoitus kertoa vielä siitä toisesta lapsensa menettäneestä äitistä, johon tutustuin tässä joku aika sitten ja oon täällä kertonutkin siitä. Mutta tästä tuli jo niin pitkä höpötys, ettei kukaan varmaan tätäkään jaksa lukea loppuun, saatika että tähän tulee toinen yhtä pitkä liirumlaarum vielä perään :D Mutta sen verran "paljastan", että aikamoinen tapaus se kyllä on, ei voi muuta sanoa. Enkä siis puhu nyt mitenkään sen lapseen tai sossuihin liittyvistä jutuista, vaan ihan meidän välisistä asioista...

Nyt pää tyynyyn, moikka :)

31 kommenttia:

  1. Voi vitsi kuulostaa tosi hyvälle tuo koulun toiminta! :)

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti paranet pian!

    Vertaistuki on varmasti todella tärkeää noin vaikeassa tilanteessa, joten ihanaa, että sitä löytyy noinkin läheltä! Kyllä sä vielä sun lapset saat takaisin, mä oon niin varma siitä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei sitä aiemmin taajunnutkaan miten tärkeää se vertaistuki todellakin on :) Ja se, että sua ylipäätään ymmärretään ja kuunnellaan!
      Kyllä mäkin oon varma, että saan vielä lapseni kotiin <3

      Poista
  3. Harmi et oo ollu kipiänä :( mutta onneksi oot jo alkamassa parantumaan!

    ja tosi ihanaa et sua vihdoin tajutaan ja susta piedetään huolta! :) ja sun etua ajatellaa! ja sulla kävi kyllä hyvä tuuri tuon luokanvalvojan kanssa :) onneksi sun koulun henkilökunta on nuin huippu tyyppejä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänäänkään en sitten päässyt vielä kouluun, oli sen verran heikko olo vielä aamulla. Meillä ois ollu se ulkoilupäivä tänään ja pihalla sato vettä, niin laitoin opettajalle viestiä ja kysyin, että kannattaako mun lähtee tonne kastelemaan itteni...Se sitten kielsi mua tulemasta :)
      On ne ihan huippu tyyppejä kyllä <3

      Poista
  4. Heii ihana kuulla että koulussa sua ymmärretään! Mulle vaan tuli mieleen sellainen että jos joku siellä puhuu sen sun exän kanssa niin entä jos se valehtelee niille kaikenlaista? En halua maalata piruja seinille tai mitään mutta mietitytti vain... Mut jokatapauksessa ihana juttu et sua on kuunneltu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon miettiny itekin samaa...Mutta jos se haluaa niille sen luokkalaisille paskaa musta jauhaa ja se kantautuu mun korviin, niin mä voin kyllä sitten pitää vaikka koko koulun kesken tiedotustilaisuuden, johon tuon kaiken todistusaineiston!

      Poista
  5. Ihania opettajia sun koulussa! Varmaan tosi helpottavaa et saat tukea sieltä, eikä sua ja sun kokemuksia vähätellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin onkin :) On siis niin helpottavaa, ettet uskokaan :) Enpä olis voinu ikinä kuvitella, että noin hyvin koulussa voitaisiin suhtautua!

      Poista
  6. Voi että miten ihanaa tukea olet koulussasi saanut! Ihanaa että sulle annetaan mahdollisuus opiskella rauhassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä ne piti todella tärkeenä, kun kerroin sossujen motkottaneen mulle pitkäjännitteisyyden puutteesta. Että on mulla kovat tukijoukot takana koulussa :)

      Poista
  7. Mä tulin niin hyvälle mielelle tästä, kun sua puolustetaan ja kuunnellaan... :) Jee, juuri näin sen pitääkin mennä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin pitääkin, oon ihan samaa mieltä! :) Sossujen kohtelun jälkeen tällainen tuntuu taivaalliselta!

      Poista
  8. Ihanaa lukea kerranki että saat OIKEUTTA!! Aivan mahtavaa et on olemas opettajia/ihmisiä jokka oikeesti välittää ja auttaa. Mut tos luin aiemman kommentin et jos se ex alkaa puhua susta paskaa siellä niin mun mielestä kannattaa jättää se omaan arvoon. Siis tottakai kertoa siitä näille kuraattoreille ja muille mut muuten yrittää antaa olla. Omasta kokemuksesta voin kertoa että noita paskanjauhajia riittää ja ne ei koskaan lopu. Ymmärrän toki et oot niin rikki ja herkillä tästä kaikesta mitä joudut kokemaan ja sen takiakki kaikki pienetki haukut loukkaa ja niihi kaikkiin haluaas puuttua ja tyyliin lehteen kirjottaa miten asiat oikeesti on. Mulla oli ihan sama vaihe sillo ku olin herkimmilläni ja olin valmis tekemää mitä vaa et paskanjauhanta musta loppuus. Mut sit aikaa kulu ja musta tuli vahvempi ja aloin tajuamaa että puhukoot perkele, kaikki tietää miten asiat oikeesti on. En todellakaan tarkota tällä sitä et "joo älä ruikuta" :D vaan haluan vaan kertoa että kaikki helpottaa. Mä uskon et viimestään sit ku saat lapset kotiin niin susta tulee niiiiiin vanha mimmi että sua ei kaada mikää! Mä odotan sitä päivää ku kuuta nousevaa :) Kunnon avautuminen :D Mut koitahan parantua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä aiokkaan välittää vaikka se musta paskaa puhuis, vitsillä heitin ton tiedotejutun :D En mä ny ikinä kuitenkaan kehtais, kiva vaan välillä uhota :D Kuraattorille ja näille kyllä kertoisin, se on varma. Se on vaan ajateltava niin, että jos joku haluaa uskoa sen ihmisen puheita, tuntematta mua/kysymättä multa miten asiat on, niin siinäpähän uskoo. Jonain kauniina päivänä valheen on kuitenkin tapana paljastua ja mahtaa sitten niitä ihmisiä hävettää. Varsinkin niitä, jotka ovat alkaneet mua arvostella ihmisenä ja äitinä sen puheiden perusteella. Tai sen äidin, joka sekin kehtaa valehdella asioista. Vielä säälittävämpää! Mä tiedän, että sä ymmärrät sen, kun ihmiset jauhaa paskaa, sehän täällä hemmetin tuppukylässä kyllä osataan paremmin, kuin mikään muu! Kumma homma, että ihmiset, jotka ei sua koskaan ole nähneetkään, voi tulla arvostelemaan rankalla kädellä kuulopuheiden perusteella :D Mutta nokka pystyyn vaan :) <3

      Poista
  9. Komppaan muita ja sanon, et aivan loisto juttu tuolla koululla! :) Mä en voi ymmärtää miten se sun exä oikeesti voi tulla sun kanssa samaan kouluun!!! Siis oikeesti... En osaa ees kuvitella kuinka vaikeeta sulla voi siellä olla :/ Onko muuten siitä lakimiehestä kuullu vielä uutta? Tai silloin joskus siitä postailit.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun ei se osaa hävetä tai katua mitään, niin siks tekee tollasia tempauksia sitten! Ollaan juteltu puhelimes sen lakimiehen kanssa. Jonkin verran on kerinnyt jo meidän juttuun paneutua, mutta sillä on joku aika iso juttu kesken, että kohta kun saa sen pois alta, niin pystyy paremmin perehtyä tähän. Ens palaveriin saa sitten jo senkin mukaan :)

      Poista
  10. Hienoa todellakin että koulun henkilökunta on tietoisia asioista ja vieläpä ymmärtäväisiäkin! Ja on täällä käpylässä onneksi ainakin pari kovaäänistä sun puolesta puhujaa, jotka on ottanut hyvin tosissaan tämän asian. =) Ämmät(myös miespuoliset)toki jaksaa jauhaa, syljetään päälle vaan. Niin, ja luin jutun loppuun eikä edes tehnyt tiukkaa. :D

    VastaaPoista
  11. Voii, oon ilonen ihan siun puolesta, että koulussa otettiin asia noin hyvin vastaan ja on valmiita auttamaan! Huippua. Sie jos kuka on kaiken tuen,avun ja ymmärryksen ansainnu.
    Mutta huh aika suoraan sanottunu perseestä ja syvältä, että tää siun ex on ilmestyny samaan kouluun. Toivottavasti ei tuu koskaanikinämillonkaaaan mitään häslinkejä tai muuta mistä olis jotain häiriötä siulle!

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä luulen, että opo on pitänyt sellasen puheen, ettei se exä siellä uskalla muhun mitään kontaktia ottaa! Toivon vaan ettei se jauhais omia juttujaan muille siellä koulussa, koska en yhtään jaksa sitä, että jotkut alkaa jauhaa paskaa sen puheiden perusteella. Oon vaan jo niin täynnä sitä!

      Poista
  12. Tosi kiva kun sait vertaistukea ja vielä luokanvalvojalta!:) Mäkin niin toivon että saisit omat lapsesi takaisin!<3
    Toi vähä kyllä mietityttää jos äiti masentunu niin kenelle siitä uskaltaa oikeasti mennä sanomaan ettei heti ruveta ajattelemaan että ei toi pärjää ja jaksa, vaikka oikeasti jaksais huolehta lapsista.. Itellä tää meijän tilanne jonkin verran masentaa, mutta kun ei oikein tiedä just et kenelle uskaltaa puhua ja parempihan se olis ajoissa hoitaa ennenkuin on liian myöhäistä..:/ Yks asia kyllä auttais varmasti, eroon pääseminen. Se ei ookkaan niin helppoa..

    Paranemisia sinne!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistaakseni jossain lehdessä oli joskus, että äidit ei enää uskalla pyytää apua masennukseen ja väsymykseen huostaanoton pelossa. Aivan kauheeta! Masennus ei koskaan saisi olla syy huostaanotolle. Mene rohkeasti vaan ihan lääkäriin, vaikka yksityiselle ja kerrot asioistas. Ei kannata todellakaan jättää sitä pahaa oloa hoitamatta, jos vähänkään tuntuu että sellanen olo on. Pahenee vaan niin nopeesti :/ Varsinkaan jos asiat ei muutu. Paljon tsemppiä ja jaksamista sulle :) <3 Ja kerrohan kuinka asiat etenee!

      Poista
  13. Joo uhota pitää välis ;) se on ihan totta että kaikki paljastuu ja paha saa palkkansa! Ja jollain säälittävältä tasolla ymmärrän sen äitiä! Kukapa ei haluaisi omaa poikaansa puolustaa... Mutta jättäisi sut rauhaa ja alkais jo kattelemaa totuutta silmiin! Mutta sekin aikanaan. Siihe asti vaa juuri sitä nokkaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän kyllä vaan ihmettelen, että miltä se sitä puolustaa? En mä tietääkseni sille mitään pahaa oo tehnyt. Jos tää blogi on sitä loukannut, niin miettis kuinka paljon sen valheet on loukannu mua. Kaikki mitä täällä oon kertonut, on totta. Sen äiti on loukannut mua niin pahasti järkyttävän rumasti haukkumalla, haukkunu jopa Idaa, omaa lapsenlastaan vammaseksi, niin mä en tuu sitä akkaa ymmärtämään koskaan. Toki ymmärrän, että lastaan haluaa puolustaa jos sille on syytä, mutta pitää lapselle mun mielestä myös opettaa mikä on oikein ja väärin. Jos Aleksi joskus hakkaisi tulevaisuudessa omaa vaimoaan, se poika kuulis kunniansa ja kunnolla!! Ja jos nämä tyypit olisi osanneet hoitaa eron jälkeen asiat hyvin ja olla levittelemättä paskaa, niin asiat vois olla ihan eri mallilla. Mutta, kun mä kuulen jatkuvasti luotettavilta tahoilta toinen toistaan naurettavampia juttuja, niin pinna vaan on katkennut. Eronkin jälkeen pitäs paskaa vielä kestää. Ei kiitos. Eikä tämänkään blogin tarkoitus ollut puhua pääasiassa väkivaltaisesta suhteesta, vaan ylipäätään kaikesta mitä oon kokenut. Pääasiassa kuitenkin lasten menetyksestä, mikä on tietenkin ollut rankin asia :(

      Poista
  14. Tosi hyvä juttu että sulla on noin ymmärtäväiset opo, kuraattori ja luokanvalvoja. Ne auttaa sua varmasti jaksamaan koulussa <3

    VastaaPoista
  15. voi mä oon niiiiiin onnellinen sun puolesta että sulla on siellä koulussa tuollasia ihmisiä jotka ymmärtää ja tukee sua!!! <3 aivan ihana kuulla :) sinä oot kyllä niin vahva nainen että vahvempaa saa ettiä vaikka maailman ääristä! ja toi kuva teistä tossa lopussa, niin ihana että kyyneleet valuu ku näin sen <3

    VastaaPoista
  16. Hitsi kun mä löysin vasta nyt mukaan, kokoajan näytti tää sivu vain ettet olisi päivittänyt pariin kuukauteen, tänään vasta tajusin että juma, tuolla sivussahan on uutta päivitystä vaikka kuinka!

    Mutta Kuraattorista ja oposta; Ne on mahtavia. Mä en jaksaisi varmaan käydä koulua ilman tuota opoa. Kuraattori tais vissiin vaihtua....? :(

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)