sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Vetämätön olo


Mitähän mä nyt kuulkaa höpöttelisin teille, ettei mun tarttis ruveta siivoamaan :D Mä en jaksa! Ja pakko siis keksiä jotai tärkeämpää tekemistä sen tilalle. Ja mikäs hei sen tärkeämpää, kuin blogin päivittäminen ;)

Mä en oo oikein vieläkään toipunut tosta flunssasta. Nytkin oon maannut heräämisestä asti sohvalla peiton alla ja aivan veto pois! Sama homma ollut jo monta päivää. Tässä jo säikähtänyt, ettei kai masennus vaan ala salakavalasti hiipiä taka-alalta taas, mutta ei tää oo kyllä henkistä tällä kertaa. Kroppa vaan on poikki!
Tänään mulla oli suunnitelmis lähteä Seinäjoelle pienelle kirpparikierrokselle. Mutta ei. Mä en jaksa nyt edes rahaa tuhlata :D No se on kyllä vaan positiivinen asia. Sen verran kyllä eilen shoppailin, että tilasin netistä hopeashampoota ja hoitoainetta ja suoristussuihketta. Sinne upposkin yli 60 e, että ihan hyvä kun jätin kirppiksen väliin. Vaikka siellä halpaa onkin, niin kyllä sielläkin vaan yllättävän nopeesti köyhtyy!


Vitsi meillä on tuolla koulussa muuten hyvä keino saada vähän lisätuloja. Sinne on perustettu sellanen Artesaaniosuuskunta, mihin saa liittyä puolen vuoden opiskelun jälkeen halutessaan. Liittyminen ei maksa, kuin 40e. Sitten saat tehdä asiakastöitä, niin että 25% menee tälle osuuskunnalle ja loput saat pitää itse :) Meidän luokanvalvoja meinas, että niitä töitä sitten RIITTÄÄ, jos niin vaan haluaa! Mä ainakin oon ihan innoissani liittymässä tohon, rahaa kun ei koskaan voi saada (ainakaan opiskelijana) liikaa!

Meillä olis ilmeisesti syysloman jälkeen jo ensimmäinen työharjoittelu! Hui, miten nopeesti?! Tai oikeestaan toi ei oo enää niinkään varmaa, musta tuntuu, että opettajat on ihan yhtä sekasin meidän opetussuunnitelmasta, kuin mekin :D Nyt meillä olis mun käsittääkseni mahdollisuus valita kahdesta valinnaisesta tai sitten mennä 5 viikoksi harjoitteluun. Ens viikolla Opo tulee selvittämään meidän luokan kanssa asioita, kun kaikki on ihan pyörällä päästään, mitä me nyt ollaan tekemässä...Meidän luokalla suurimmalla osalla on kuitenkin hyväksilukuja, joten jokaiselle tulee ihan omanlaisensa opintosuunnitelma minkä mukaan sitten mennään. Toivottavasti nyt saadaan pian asiat selviksi, niin tietäis sitten jo ruveta kyselemään mahdollista harjoittelupaikkaa. Kuulemma noi K-raudat yms. olis ihanteellisia ekoja paikkoja, koska niissä oppis materiaaleja tosi hyvin. Mun kaveri on kuitenkin kysynyt jo tohon paikalliseen kauppaan, niin mä ajattelin kysyä yhteen sisustusliikkeeseen. Siellä nyt ei materiaalituntemus kehity, mutta kyllä se nyt kuitenkin alaan liittyy :) Ja onhan noita harjoittteluita tulossa vielä vaikka kuinka monta!


Hitsi mua harmittaa, et mun suunnitelmat salilla käymisestä on mennyt nyt ihan mönkään. Mun oma auto kun makaa tuolla pihalla moottori paskana odottamassa hetkeä, jolloin se saataisiin kuntoon. Ollaan koulussa siis kuljettu kaverin autolla ja oon sille maksanu bensat. Kaverikaan ei salille voi koulun jälkeen jäädä, kun pitää hakea lapset koulusta, joten mun ei auta nyt kuin kiltisti odottaa, että Artulla olis aikaa perehtyä tohon mun kaaraani. Kun ei yhtään osaa edes arvioida, kuinka kallis paukku siitä tulee, niin ei oo kauheesti innostusta sitä alkaa edes työstämään.  Pitää nyt ekaksi odotella kuukautta, kun on vähän ylimäärästä, josko sitten me repästäis :) Voisinhan mä tietty täällä Kauhavalla käydä, mutta ei kiitos. Seinäjoella on kuitenkin ihan ohjattua ohjelmaa. Jos mun pitää ihan omin nokin salilla jotain tehdä, niin siitä ei tuu kyllä mitään! Se on vaan niin armottoman tylsää yksin.

Blaah, ehkä mä nyt tästä kuitenkin nousen ja tyhjennän edes tiskikoneen, jospa sitä sitten pikkuhiljaa jaksaiskin vähän enemmänkin :) 

Laiskat sunnuntainjatkot :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa :)