perjantai 14. syyskuuta 2012

Habitare 2012

Eilen siis lähdettiin koulun kanssa Helsinkiin Habitare-messuille. Mun piti nousta jo kolmelta laittamaan itteäni valmiiksi, koska 4.30 piti suunnistaa jo kohti Seinäjokea!

Vallattiin kaverin kanssa tietenkin takapenkki, että saa rauhassa nukkua :) Mä otin viltinkin mukaan. Ajattelin etten kuitenkaan saa nukuttua, mutta väärässä olin :D Mä nukuin KOKO matkan. Kaverit herätti, kun pysähdyttiin kahville ja olin aivan tokkurassa siellä. Hain kahvia, suklaata ja karkkia. Hetken aikaa mässytin niitä ja sitten olinkin taas unten mailla Helsinkiin asti.



Ensin meillä oli opastettu kierros Ateneumissa Helene Scherjfbeckin-näyttelyssä. Mä en tiedä taiteesta yms. yhtään mitään ja oon varmaan maailman huonoin kulttuuri-ihminen, mutta tämä oli kyllä mielenkiintoinen esittely. Siellä ei saanut kuvata ollenkaan, harmitti vähän :/






Esittelyn jälkeen meidän piti suunnata bussille ja kohti messuhallia. Noh, tottakai meidän säkällä alko satamaan kaatamalla vettä. Siellä me juostiin hullun lailla, eikä edes löydetty sitä saakelin bussia! Mulla kastu kangaskengät ihan litimäriksi, yhyyy! Meidän ihana luokanvalvoja anto mulle kuitenkin ihanan lämpöisen villapaidan kassistaan ja sanoi, että tuo maanantaina takasin :) Käytiin kaverin kanssa siistiytymässä Helsingin sanoma-talossa.



No, kun päästiin messuhalliin, märät kengät unohtui nopeasti. MITÄ, IHANIA, MAHTAVIA juttuja siellä oli. Mä varmaan juoksin kieli poskella siellä :) Jälkeenpäin kameraa selatessa huomasin, että mulla on järkyttävä määrä kuvia erilaisista lampuista. Mä oon kyllä ollut aina "lamppuhullu" ja onhan valaistus tosi tärkee asia sisustuksessa! Nyt sitten kuvia messuilta:








































Siellä oli vaikka ja mitä ja ihan varmasti jotain jokaiseen makuun! Lopuksi mä karkasin tuolta kahvittelemaan mun tädin ja serkun kanssa Pasilan asemalle. Oli kyllä niin ihana nähdä ja rupatella pitkästä aikaa:) Sieltä sitten hyppäsin bussiin, vedin viltin korviin ja krooh pyyh! Ilkeät kaverit oli ottanut musta kuvan, kun nukun suu auki :D Sain mä onneksi komennettua niitä poistamaan tollasen muiston musta :D
Kotona oltiin yhentoista maissa ja raahasin peiton sohvalle ja menin köllimään Artun viereen. Arttu meni nukkumaan siitä aika pian ja mä sanoin kattovani telkkaria vielä vähän aikaa ja tulevani perässä. Hah, nukahdin saman tien ja nukuin seuraavaan aamuun kahteentoista asti! :) Pieni univelka vissiin kertynyt? No oikeestaan on kyllä koko viikon jäänyt yöunet aika lyhyiksi. Tulipahan nyt sitten sekin velka hoidettua ;)

Onkos teillä jotain suunnitelmia viikonlopuksi? Mä ajattelin ottaa vaan ihan rennosti ja hoitaa koulutehtävän, jossa pitää valita jokin väri ja etsiä siitä tietoa. Miten sitä käytetään sisustuksessa yms. Ylläri, ylläri mun väri on vaaleanpunainen :)

5 kommenttia:

  1. voi ei mitä kaikkia ihania juttuja tuolla on!!! mäki haluuuuuuun :( miksihän mulla ei muuten näy tossa ku tuun bloggerii, niin nää sun postaukset? :O siis tossa "lukuluettelossa" tms. höh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No äläpä! Kiva oli tuolta palata kotiin, kun kaikki näytti niiin vanhalta ja tylsältä :D Joo, mäki oon muuten törmännyt tohon samaan jonkun muun blogin yhteydessä, ettei postaukset näy siinä lukuluettelossa. Aika persiistä :( Mä yritän selvittää onko siihen jotain ratkaisua :)

      Poista
  2. Ihania sisustusjuttuja!! Voi ei en kestä :D kiva ny ku oma koti näyttää ihan tyhmältä...

    VastaaPoista
  3. Pitäs laissa kieltää tämmöset sisustusjutut... Mulla nimittäin on uusi asunto nyt hakusessa ja kovasti tekee mieli jo päästä sitä sisustamaa!! :DD Ei vaa tälläsella oiskelijan budjetilla ihmeitä tehä. ehkä vielä joskus sitte :DD

    VastaaPoista
  4. mullakaa ei näy tuas lukuluettelos tätä sun blogia! rupesin ihmettelee että ku ei oo tullu postauksia ku yleensä tullu nii sitte ku erikseen tuli kattomaa nii näky :)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)