maanantai 23. heinäkuuta 2012

Hoplaaa!!

Huhhuh...Hengissä ollaan, vaikka blogihiljaisuutta on ollut havaittavissa. Mulla on kyllä aika hyvä syykin sille: KIIRE! Tänään vein ekan satsin kirpparille, kun mulla on se pöytä siellä varattuna. Huomenna toinen satsi. Voi tsissus mikä homma! Mistä tätä krääsää ja vaatteita tulee? Ja kuka helvetti käy sotkemas meidän varaston? Voin kertoa, että sen siivoamisessa ja MONIEN vuosien tavaroiden läpi käyminen ei ollut mikään pikku juttu. Siihen päälle vielä sisältä kaikki kaapit ja blaaaaaah. Mä en halua nähdä noita vaatteita enää ikinä!

Sitten välissä oli tietysti lapsipäivä, jippii ja miljoona sydäntä! Joka kerta niitä rakastaa ja odottaa entistä enemmän kotiin. Oli niin liikuttava hetki, kun päästiin perille (mun äiti oli mukana) ja lapset juoksi aivan innoissaan syliin äitiä huutaen. Sijaisvanhemmatkin näytti niin onnellisilta lasten onnen puolesta, että meidän äiti herkistyi kyyneliin :) 


Kukkien kerääminen ojanpientareelta on uus mukava juttu:) Ja piilosen leikkiminen :D Voi hyvänen aika, ei ne malttais millään lopettaa! Ida oli niin suloinen, kun se aina laski mun kans: viisitoista, kaksitoista, seitsemän! Ihan tosissaan kultapienimurunen <3

Perjantai-iltana olin viettämässä likkojen kans iltaa Singstarin parissa. Oli kyllä huisin hauskaa :D Ja venyhän se "ilta" tonne puoli kuuteen asti! Mä olin valmista kauraa kotiin jo PAAALJON aikasemmin, mutta kaks innokasta hoilaajaa ei olis malttanu lopettaa ollenkaan!

APUA! Lastensuojelu huomio! Kaljapullo ja tölkki näkyyyy!!!
 Tänään oltiin töissä toisen tytsyn kanssa, jolla on suurinpiirtein saman verran "kokemusta" floristin hommista, kun mulla, mutta hyvin klaarattiin tilanne ;) JEE! Sama homma vielä keskiviikkona, mutta nou hätä! Oli muuten jännä, kun siellähän käy näitä kukka-autoja ja niiden kuljettajia niin tänään tuli yks mies ja kysy, et oonko mä Heidi. Mä olin sitte, et joo, mut varmaan väärä Heidi (kun siellä on ollut samanniminen vakkarityöntekijä). Se sit sano, ei ku ajattelin, että täällä oli joskus samannäkönen tyttö harjottelemas. Mä sanoin sitten, et joo oon ollut kaks vuotta sitten. Se siihen sitten: No nii muistin mä oikein! Oltiin sen toisen työntekijän kans ihan ihmeissään, et miten joku voi muistaa kahen vuoden takaa harjoittelijan, joka oli vaan kuukauden töissä :D Näköjään joillakin on hyvä nimi-ja kasvomuisti herramunjee :D

Mutta arvatkaa mitä? Mulla on vieläkin hintalappuja laittamatta vaatteisiin. Mä oon nyt vältellyt sitä hommaa pari tuntia, mut nyt on PAKKO, koska mä haluan päästä nukkumaan!

Moikka! :)
 

5 kommenttia:

  1. Voi näitä suloisia laspukaisia :) Mä taisin tänään tehdä löytöjä sun pöydästä,kiitos ylihyvistä farkkuleggareista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, että niistä on nyt jollekkin iloa :)

      Poista
  2. Sä oisit valmis ottamaan lapset kotiin? Mene ihmeessä taistelemaan heistä oikeuteen (nm. itse taistellut) alle 12 vuotiasta lasta ei kuunnella niin vakavasti ja miten ole ymmärtänyt sinulla menee nykyään PALJON paremmin niin mikä on esteenä? Tuntuu pahalle lukea äidin blogia joka ei saa lapsia kotiin. Jonain päivänä kun olet "vieraana" lapsesi rippijuhlissa tajuat että ei enään ole ns. järkeä taistella lapsi on jo iso. Lastensuojelu huijaa ihan silmittömästi asiakkaitaan ja tekee perättömiä päätöksiä ja mitäs niihin sitten sanomaan! Mutta hae lapsesi kotiin, äitinä sinulla KUULUISI olla siihen oikeus :) Hyvää loppu kesää sinulla ja siunausta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitä nimenomaan lastensuojelu tekee!! Kyllä tämä tästä alkaa rullaamaan, kun saadaan paperit uudelle asianajajalle. On ollut niin vaikea taistella sossua vastaan, kun ei sitä edes tiedä mitä ne oikeesti saisivat tehdä ja mitä ei. Käyttävät valtaansa ihan silmittömästi ja myös todella väärin!
      Hyvää loppukesää ja siunausta sulle myös :)

      Poista
    2. Miksi sossut haluaisivat huvikseen huostaanottaa lapsia, kun muutenkin lastensuojelutyö on täysin ruuhkautunut? Katso itse peiliin ja kasva aikuiseksi, äläkä etsi vikoja jatkuvasti muualta.
      Lastensuojelussa ratkaisut joudutaan tekemään tilanteesta riippuen nopeallakin aikavälillä.
      Pienten lasten kanssa toimitaan nopeasti siksi, sillä mitä nopeammin apu heidät ja sinut tavoittaa, sitä parempi on lopputulos. Kyse on ennaltaehkäisevästä työstä.
      Ja outo ajatusmaailma tuo "taistelu sossua vastaan." Kyse on kuitenkin auttavasta tahosta, jonka tehtävänä on turvata lasten kasvuympäristö ja tulevaisuus. Eikö kannattaisi mieluummin olla vastaanottavainen ja yhteistyökykyinen, eikä jatkuvalla puolustuskannalla ja aggressiivisuudella vain pahentaa asioita. Sitäpaitsi sosiaalityöntekijät käyttävät lakia kaikkeen toimintaansa, eivät he lapsia vie ihmisiltä laittomasti, usko pois.

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)