sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

Voi huhhuh!

Ei hyvänen aika minkälaisiin väittelyihin sitä voikaan joutua! Meillä oli kaverin ja hänen kaverinsa kanssa Facebookissa aika "mielenkiintoinen" keskustelu liittyen huoraamiseen. 
Kaikki alkoi siitä, kun tämä mun kaveri linkitti yhden uutisen, missä käsiteltiin tätä kyseistä aihetta. Molemmat sitten kommentoi siihen jotain vastaan. Ja mun mielipide asiasta on, että huoraaminen nyt vaan on iljettävää ja väärin, varsinkin jos ajattelee niin, että oma mies jäisi kiinni huorissa käymisestä. Ja huom. Tämä on MUN mielipide asiasta, tästähän asiasta saa jokainen olla mitä mieltä tahansa. No tässä vaiheessa, sitten tältä mun kaverin kaverilta tuli kommentti (laitan tähän nyt meidän keskustelua, kaverin kommentit vihreällä, mun violetilla ja kaverin kaverin punaisella):

Mun mielestä tää on aika tekopyhää, mutta jos sillä saa oman surkeuden tuntumaan paremmalta että voi asettua toisen yläpuolelle moraalisesti paremmaksi ihmiseksi niin kait se sitten auttaa tuntemaan itsensä paremmaksi ihmiseksi..
 En mä itseäni parempana pidä, maksulliset vaan saa mut näkemään punaista. Tekeekö se sitten musta huonomman?
 Mun mielestä se on ihan sama myykö persettä vai kädentaitojaan/osaamistaan. kaikki jotka tekee töitä muille myy itseään!Loppu on pelkkää moralismia
 Tossahan se kiteytyy meiän ajatusmaailman ero. Mä en esim. näe pettämisenä sitä että käy kampaajalla, tai vaikka kahdella. Huorissa käymistä en mitenkään pysty vertaamaan siihen.
 Noh, kyllä mä jotain eroa siinä ainakin näen oonko mä kahvilanmyyjänä vai oman perseeni myyjänä..mutta mielipideasioista ei voi kiistellä.
Työn laadussa on ero siinä kohtaa että sä arvotat oman työsi "oikeaksi työksi" ja seksin myymisen "ei oikeaksi työksi" ajatus on kuitenkin vain sun oma tapasi saada oma itsesi myyminen tuntumaan paremmalta ja oikealta tavalta ansaita rahaa. Tosiasiassa prostituutio on vain yksi tapa tarjota kaupallista palvelua, toinen myy kahvia toinen seksiä. Kuten sanoin loppu on moralismia, tai oikeammin kaksinaismoralismia;)
Kyllä mun miehellä vois olla ihmettelemistä, ku sanoisin et nyt kahvilatyöt vaihtuu perseen jakamiseen. Mitäs väliä sillä. Työ kuin työ! 
  Mun pointti olikin siinä että miksi on sopimatonta myydä yhtä tavaraa mutta ei toista? Se on kristilliseen ajatteluun pohjaavaa moralismia. Emmä puolustele ketään mutta en ymmärrä mikä se mystinen ero tässä työn laadussa on muuta kuin "kyllä mä näen sen eri asiana"?Jo mun ukko haluaa mennä huoriin niin menkööt. Omahan on asiansa:)
 No mä ajattelenkin asiat kristillisesti, siinä se ero :)
 Mun mielestä taas kristillinen moraali on tekopyhää, koska se asettaa mystisen henkisyyden lihallisen olemnassaolon edelle kielktäen sen tosiseikan että ihminen on vain eläin ja eläimet syö, nukkuu ja nai..
 Eikä siinä mun mielestä tarvita edes kristillistä ajattelua...Toiset hyväksyy, toiset ei.
No mä oon sitten onnellisesti tekopyhä. Nytkö sulla on sitten varaa asettaa ittes paremmaksi ja haukkua toisen ajattelutapaa?
 Emmä hauku ajattelutapaa vaan pyydän objektiivisuutta. Jos on jotain mieltä pitää pystyä perustelemaan miksi asia on näin!

Ei vitsi, mä en jaksa, noita viestejä olis vaikka kuinka monta!! Mut siis kyllä tosta nyt tulee jo se pointti esille. Miks tolle asialle pitäis löytyä joku oikea, sivistynyt vastaus? Eiköhän toikin oo mielipidekysymys. Sitten se alkoi haukkua kristinuskoa ja blaablaablaa.
Ei mun mielestä kyllä vaan kahvin ja seksin myymistä voi verrata toisiinsa. Vai voiko?  

7 kommenttia:

  1. Siis ei mun mielestä esim. just kahvinmyyjää voi millään tasolla verrata toisiinsa! Siis kahvilatyössä sä oot sivistyneesti vaatteet päällä ja näin. Ja mä veikkaan et esim. mun mies tykkäis 100 kertaa enemmän et mä oisin kahvilassa töissä ku jakaisin persettä tuolla tuntemattomille...

    VastaaPoista
  2. no johas nyt...aika huvittavaa luettavaa, ei tollasten kan oikestaan ees kannata kirjotella ja haaskata aikaansa...:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei kannattais ei, mutta mä oon sitten niin helposti tulistuva luonne, että lähen helposti väittelyyn mukaan :D

      Poista
  3. "mielipideasioista ei voi kiistellä." Niistähän nimeonomaan voi kiistellä, faktoista ei ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanotaan sitten niin, että niistä ei kannata kiistellä :)

      Poista
  4. Ymmärrän ton prostituution jossai jenkeissä ku siellä yhteiskunnan huolto nyt on mitä on..
    esim täällä saat sen 300-500ekuussa tekemättä yhtään mittää ja kaikenlisäksi sulle etitään koko ajan töitä työkkäriltä jos oot "viisas" työtön ja kuulut heidän piiriin. Siellä ei. Siks "ymmärrän" sen,että äiti tekee kaikkensa elättääkseen lapsensa jenkeissä, jopa myy itseään.
    Mutta ymmärrys ei riitä niihin lutkiin jotka tekkee sitä ihan omasta tahostaan jossai suomalaisessa hotellissa (oon siis kuullu,että täällä on semmonen hotelli joka tarjoo seksiä miehille) tai jossai baarissa hinkuttamassa ittiään tankoissa ku ne saa sen saman massin sossun luukulta jos ei inhimillisempi duuni kiinnosta. Ne tykkää siitä että saa esitellä ittiään ja värkkejään ympäri kaupunkia ja saa siitä jotai sairasta mielihyvää ja itsetunnon kohotusta. Hyi helvetti sanon minä. Itse en koskaan alentuis moiseen! Yleensä ne onkin niitä joiden äö liikkuu jossai 80 nurkilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Ja kaikista typerin juttu tässä väittelyssä on, että muka voidaan verrata kahvin myymistä seksin myymiseen. No, ei sitä nyt vaan voi :D Ei vaikka mä kuinka pienessä päässäni yrittäisin saada huoraamisen kuulostamaan yhtä huolettomalta, niin ei onnistu! Tossakin uutisessa miehet puolusteli (siis ihan suomalaiset) huorissa käymistä, koska kotona saa niin harvoin ja hätäistä seksiä. No huhhuh! Kannattaisko avata se saakelin turpavärkki sitten ennemmin, kuin housun napit?? Onko maksullisissa käyminen jotenkin lievempää pettämistä?

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)