maanantai 18. kesäkuuta 2012

Kysymykset&vastaukset osa 1

Nyt sitten vastailen teidän laittamiin kysymyksiin :) Taitaa jäädä huomisaamulle vielä tehtäväksi tehdä toinen postaus tästä, sen verran paljon kysymyksiä oli! Kiitos tosi paljon kaikille kysyjille, todella kivoja kysymyksiä ootte keksinyt :)

Miten sinut on kasvatettu?
- kunnioittamaan muita ihmisiä, olemaan kohtelias ja ystävällinen. Ihan "normaali" kasvatus :)
 
Millainen suhde sulla on omaan äitiin?
- Ihan hyvä suhde, äiti on ollut kuitenkin hyvin tukena tässä lapsiasiassa. Pientä katkeruutta tunnen kuitenkin vielä äitiäni kohtaan.

 Isään?
- en kauheesti iskän kanssa oo tekemisissä. Viina vei sen meidän elämästä. Nyt sillä alkaa kuitenkin olla asiat vähän paremmin. Muutti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan puusepäksi.
 
Sisaruksiin?
- todella hyvät! Ollaan aina oltu myös toistemme hyviä ystäviä. Rankka lapsuus on varmasti lähentänyt meitä.
 
Kannustaako läheiset elämän suhteen?
- kyllä. Varsinkin mun mummu on jaksanut kannustaa mua aina.
 
Onko uskonnolla ollut vaikutusta sun lapsuuteen/elämään?
- eipä oikeastaan. Meidän mummu meille on aina puhunut Jumalasta yms. ja oon kyllä jo lapsenakin rukoillut ja uskonut Jumalaan.


 Kuinka paljon työ merkitsee?
- kyllähän se aika paljon merkitsee. Mulle on myös todella tärkeää, että viihdyn työssäni ja saan tehdä työtä mistä tykkään.
 
Elämän unelma/unelmia?
- saada lapset kotiin ja ikioma talo :)

 Mistä haaveilet?
- omasta talosta ja onnellisesta perhe-elämästä. Rahakin ois ihan jeees :D

 Minkälaisena näet tulevaisuuden?
- mä näen meidät, Artun, mut, Idan, Aleksin ja vielä kolmannen lapsen siellä oman talon pihassa :)

 Miltä susta tuntuu mennä taas koulun penkille tai työelämään?
- Ihan sairaaaan mahtavaaaa!!! :)
 
Miten käytät rahaa? ootko tuhlari vai säästäjä?
- tuhlari!!Mä oon surkee rahan käyttäjä. Arttu on onneks taas pihi, niin se tasapainottaa hyvin :)


 Päivän rutiinit? (Olis kiva saada päiväkuvina-postaus)
- tällä hetkellä aika huonosti rutiineja ja mun päivät on tolkuttoman tylsiä, kun vaan oon kotona. Mut aamukahvilla lähtee käyntiin, koneella istumista, siivoamista, saatan käydä jossain, Artun kanssa telkkarin ääressä köllöttelyä, ruuan laittoa yms. Aika normielämää, paitsi nyt ei oo sitä työtä.
 
Jos sanot, ettet oo tehny yhtään mitään viime aikoina, mitä se tarkoittaa?
- no sitten en oo kyllä varmaan noussu ees sängystä :D
 
Millaisessa parisuhteessa haluat elää?
- tasavertaisessa, kunnioittavassa ja luotettavassa. Onnellisessa.
 
Haaveiletko omasta asunnosta? Millaisesta?
- omakotitalosta. Ihan perustalosta, ei tarvii olla mikään upouusi, kunhan on omaan makuun ja kaikille tarpeeksi tilaa :)
 
Onko se toteutettavissa? Jos ei, miksi?
- eiköhän se sitten ole, kun molemmat on töissä!

 Tykkäätkö asua nykyisessä paikassa?
- no joooo, onhan tää ihan ok paikka. Osan ihmisistä vois kyllä lähettää kuuhun.
 
Miten kämpän pyöritys toimii? Kuka tekee mitäkin perheessä, kuka kantaa vastuun?
- nyt, kun mä en oo ollut töissä, oon vastannut yksin kotitöistä. Arttu tekee sitten "miesten työt", eli esim. autoon liittyvät jutut. 
 
Millaisista kotitöistä pidät? 
- pyykkääminen, vessan peseminen :D Imurointikin on ihan kivaa!


 Vaikuttaako suhun se, miltä koti näyttää?
- vaikuttaa todellakin. Mä inhoan sotkua, enkä pysty oikein tekemään mitään, ennen kuin sotku on saatu alta pois :)
 
Millainen asema sulla on perheessä?
- pirttihirmu :D Hehhee...en tiiä, mä oon vaan nainen talossa :)
 
Ootko paljon yhteydessä lapsiin päivinä jolloin et näe heitä?
- en juurikaan, koska tulis liian ikävä ja lasten kanssa puhelimessa puhuminen on hieman vaikeaa vielä.
 
Miten luonnehtisit ideaalista, toimivaa parisuhdetta?
- tärkeää on mun mielestä, että suhteessa ollaan tasavertaisia. Ja, että kumpikin kokee tulevansa kuulluksi ja ymmärretyksi. Ja, että alussa sovitaan jo "pelisäännöt", joista pidetään kiinni.
 
Miltä ajatus erosta tai parisuhteen päättymisestä tuntuisi? 
- hyi, aivan kamalalta :( En pysty edes ajatella.

 Miten elämä ja luonne on muuttunu elämän edetessä?
- elämä ei ainakaan oo mennyt niin, kuin on kuvitellut. Luonne on muuttunut paljon vuosien varrella. En oo niin hyväuskoinen ja sinisilmäinen ja pidän puoleni paremmin!
 
Miten tärkeää on elää yhdessä jonkun kanssa? 
- mun mielestä se on todella tärkeää. Ei ihmistä oo luotu elämään yksin. Tai kyllähän se voi joillekin sopia, mutta ei mulle.

Millainen kuva sulla on itsestäs?
- välillä inhoan itseäni ja välillä en niin paljon:) No oon mä ihan kiva ihminen!


 Vastaako sisäinen minäkuva paljon ulkoista?
- mitähän mun ulkoinen kertoo?Riippuu siitä :D
 
Mitä mieltä oot omasta nimestäsi?
- yli tavallinen. Mutta silti ihan kiva :)

 Heikkoudet/vauhvuudet?
- huono itsetunto, ujous, en osaa sanoa ei/ vahvuus, empatiakyky, ystävällisyys
 
Onko parisuhde muuttanut sua?
- mun itsetunto on parantunut nykyisessä suhteessa:)
 
Vaikuttaako kumppanin ammatti, työpaikka tai palkka suhun?
- ei vaikuta, kunhan on töissä tai edes yrittää sellaista saada jos ei ole.
 
Millaisia velvollisuuksia sulla on? 
- tilittää koko elämäni lastensuojelulle
 
Mitä epäonnistuminen merkitsee? Sallitko itsesi epäonnistua?
- jokainen epäonnistuu joskus ja sallin sen myös itselleni. Epäonnistuminen merkkaa mulle sitä, että on tehnyt jotain sellaista, mistä tuntee huonoa omaatuntoa tai häpeää.


 Miten annat ja vastaanotat kritiikkiä/palautetta?
- mulla ei oo tapana antaa kritiikkiä ihmisille..no on Artulle kyllä joskus :D En varmaan oo maailman paras ottamaan vastaan kritiikkiä. Riippuu ihan aiheesta.
 
Miten toimit päivänä jolloin tuntuu että tylsyys painaa päälle?
- lähen käymään jossain tai siivoan meidän kaappeja, jotka on kaaoksessa aina!
 
Miten käyttäydyn pelottavassa tilanteessa?
- yritän päästä pois siitä.

Minkälainen on "kaunis ihminen"?
- ystävällinen ja kiltti ihminen on kaunis!
 
Meikkaatko joka päivä?
- kyllä mä jokapäivä käytän meikkivoidetta, ripsaria ja kulmakynää. 
 
Miten vaatteet vaikuttavat sun elämään?(käytännölliset, mukavat vaatteet vs. koristeelliset, hienot vaatteet)
- kotona on kiva pitää ihan oloasuja, mutta tykkään tosi paljon hienoista vaatteista. Kyllä ne vaatteet kuitenkin vaikuttaa paljon ulkonäköön.
 
Mitä ruoka merkitsee? Syöminen, ostaminen, ruoanlaitto, tarjoilu, paastoaminen)
- hyvä ruoka on nautinto. Inhoan kokata vaan itselleni, mutta esim. juhliin on aivan ihana tehdä tarjottavia :)


 Mitä urheilu ja liikunta merkitsevät? Osallistujana, katsojana?
- mä oon aina rakastanut pelata joukkuepelejä. Jalkapallo ja pesis on ihan ykkösiä :) Ja telkkarista seuraan jääkiekon MM-kisat, muuten ei urheilu juurikaan kiinnosta.

Tykkäätkö jorata jos lähdet baariin? vai istuskeletko mielummin jutellen muiden kanssa?
- sekä että. Tällä hetkellä haluaisin nimenomaan vaan joraamaan :)
 
Käytkö usein ulkona (bilettämässä)?
- nykyään tosi harvoin! Liiankin harvoin mun mielestä... 
 
Miltä vanheneminen tuntuu? (itseä ahdistaa se ihan pirusti :D)
- KAMALAA!

Kerroit olevas mustasukkasta tyyppiä? Mitä ajattelet muista naisísta? Ystävystytkö niiden kanssa?
- Riippuu ihan naisesta. Kanoja ja bimboja mä en kestä. Mä oon itse aika jätkämäinen, joten sellaisten kanssa ystävystynkin helpoiten :)

Minkälainen on hyvä ystävä?
- luotettava, huumorintajuinen, ymmärtäväinen. 
 
Millainen on hyvä/"ihana" anoppi? Millainen olisit itse anoppina?
- ottaa hyvin perheeseen vastaan ja kohtelee vähän kuin omaa tytärtään. Ja luultavasti mä olisin tollanen anoppi. Ainakin haluaisin olla:)


 Kilpailetko toisten kanssa? Jos, niin keiden kanssa, mistä asioista ja miksi?
- en kilpaile. Ei kannata, ku häviäisin kumminkin :D
 
Miten reagoit ihmisiin, jotka ovat erilaisia kuin sinä? Perhe, ystävät, vieraat ihmiset, joiden arvot ja arvostukset ovat aivan erilaisia kuin sun?
- mua ei haittaa ollenkaan! Jokainen saa arvostaa ja ajatella miten haluaa. Mua vaan ärsyttää, että usein mun kanssa ruvetaan väittelemään uskonasioista, joka on mun mielestä maailman typerintä.
 
Millaisena kokemuksena pidät odotus aikaa ja synnytystä?
- odotusaika meni loppujen lopuksi aika nopeaa ja oli helpompaa mtä luulin. Ensimmäinen synnytys taas oli aivan kamala kokemus!

Miten raskaudet muutti kroppaa?(jos muutti)
- mahasta ja rinnoista huomaa, että venyneet on :D
 
Odotukset vs todellisuus äitiydestä?
- rankempaa mitä ikinä osasi kuvitella, mutta äidinrakkauskin ylitti kyllä odotukset <3
 
Jollei sulla olisi lapsia, olisitko hankkinut niitä?
- kyllä, mutta aivan eri ihmisen kanssa.

 Haluaisitko vielä lisää lapsia?
- haluan, yhden vielä :) 


 Miten lapset ovat vaikuttaneet elämään?
- ei ole enää niin itsekäs ja kyllä lapset vaan laittaa ihmisen muutenkin aikuistumaan. Tietää myös mitä todellinen rakastaminen on.
 
Miten/ mitä opetat omille lapsille rakkaudesta ja tunteista? Sukupuolirooleista?
- tunteista pitää aina puhua ja haluan, että lapset oppisivat tuntemaan aidon rakkauden, etteivät joudu kokemaan samaa, kuin minä.
 
Miten suhtaudut siihen, että toiset huolehtivat lapsistasi?
- alussa se oli ihan kauheaa. Nyt kun siihen on tottunut, osaan olla kiitollinen siitä, kuinka hyvän kodin ovat lapsille antaneet.
 
Näkeekö lapset ikinä isäänsä? Tai puhuuko ne ikinä siitä?
- näkee, mutta todella harvoin. Eivät ole puhuneet siitä.
 
Olisitko valmis tekemään abortin? Millaisessa tilanteessa?
- jossain kamalassa tilanteessa kyllä ehkä...Vaikee sanoa.

Pituus?
- 170,5cm

Pahe?
- tupakka 


Pahin moka?
- edellinen suhde 

Kesän suunnitelmat?
- ei oo oikein mitään erikoista :) Lasten kanssa ainakin huvipuistoon!

Hartain toive?
- saada lapset kotiin ja muutenkin elämä raiteilleen.

Miks olit yhes sen miehen kaa joka hakkas sua?
- siks, koska olin helvetin tyhmä ja masentunut. Ja se on ihan todistettu asia, että väkivaltaisesta suhteesta voi olla todella vaikeaa päästä pois.
 
Onks se ja arttu nähny/puhunu?
- on. Tää on niin pieni tuppukylä, että "kaikki tietää" toisensa.
 
Tietääks Sun lapset miks ne ei asu sun luona?
- ei ne sitä oikein ymmärrä, ovat niin pieniä vielä.
 
Pitääkö ne Arttua isänään?
- lapset ovat vielä iässä, jossa äiti ja isä ovat vasta sanoja, eivätkä sillä lailla niiden merkitystä ymmärrä.

Jos oisit eläin, mikä eläin olisit?
- varmaan koira :)

Lempijäätelö?
- mansikka-vaniljapehmis <3


Kaunein kieli?
- apua...öö...nyt en kyllä osaa sanoa. Suomi :D

Motto?
- Se mikä ei tapa vahvistaa ja kohtele muita, niin kuin tahtoisit itseäsi kohdeltavan. 

mitä odotat tulevalta koulultas? :)
- uusia tuttavuuksia ja mielenkiintoisia tehtäviä. Kaikke mukavaa, oon siitä niin iloinen :)

aiotko omalla autollasi kulkea sinne, vai julkisilla? :)
- omalla autolla

minkä järkkärin ostit? koska se tulee sulle?:)
- Canon EOS 1100D ja tulee luultavasti jo ensi viikon aikana tai sitte seuraavan viikon...

mitä olette psykologin kanssa jutelleet?
- mun nykyisestä tilanteesta oikeastaan. Nyt aletaan enemmän keskittyä menneisyyteen:)

kauanko käynnit vielä jatkuvat? :)
- ei ole mitään tarkkaa aikaa. Niin kauan, kuin sille tuntuu olevan tarvetta.

millainen olisi unelma työsi? :)
- sisustussuunnittelija tai sitten olla töissä jossain sisustusliikkeessä :)
mulla kiinnostaa että jos lapsesi olisivat sinulla vielä olisivatko päivähoidossa vai kotona? 
- kotona haluaisin lasten kanssa olla niin kauan, että tottuvat tilanteeseen, mutta sitten päiväkoti on hyvä paikka lapsille, koska tarvitsevat myös muiden lasten seuraa.

oliko sinulla itsellä mitään sanottavaa viedäänkö lapset päivähoitoon sijaisperheessä? 
- nöyp. Eipä multa kysytty mitään, mutta mun mielestä se oli parempi, kuin hyvä juttu :)
Kumpi....
Päiväkoti vai perhepäivähoito?
- perhepäivähoito


Tv vai tietokone?
- tietokone


Pesäpallo vai lentopallo?
- pesäpallo :)


Kävely vai pyöräily?
- pyöräily


Yökerho vai kotibileet?
- riippuu tilanteesta :) Kyllähän hyvät kotibileet on aina jees, mutta taitaa yökerho silti viedä voiton!


Dodiiiiih ja loppuihin kysymyksiin vastailen sitten huomenissa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa :)