keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

Terkkuja psykologilta!

Terveisiä psykologilta! Kuulostaapa ihanan terveeltä :D Joo, tosiaan kävin siellä nyt ekaa kertaa ja oon kyllä tosi tyytyväinen. Psykologi oli oikein mukavan oloinen ja sille oli helppo puhua kaikesta. Nyt käytiin nopeasti läpi mun nykytilanne ja vointi ja mitä mä toivon tältä hoidolta. Mä esitin toiveeksi, että keskityttäisiin erityisesti mun huonoon itsetuntoon ja niihin jo lapsuudessa syntyneisiin traumoihin.
Mulla on aika sinne siis tästä lähtien joka toinen viikko ja tunnin kestää yksi "istunto". 
Voin sanoa, että nyt on otettu kyllä oikein tosissaan tämä mun masennus ja uupuminen, sillä mulle tuli aika myös akuuttipsykiatrilääkärille. Mä olin täällä aivan kauhuissani eilen, kun toi kutsu tuli postissa, että nytkö mut heitetään jonnekin suljetulle osastolle! :D Kuulostaa oikeesti ihan kauheelta "akuuttipsykiatrinen" hoito. Mutta tänään selvisi, että siellä tosiaan katotaan, onko tämänhetkinen masennuslääke hyvä, määrä oikea ja onko ylipäätään yksistään masennuslääke riittävä. Jotenkin niin ihanaa, kun saa tollasta huolenpitoa ja kerrankin tuntuu toiveikkaalta, että ehkä mä joku päivä pääsen tästä masennuksesta eroon. 
Vaikka mun tapauksessa masennus ei näy päällepäin, moni on jopa epäillyt oonko mä muka ollenkaan masentunut, kun kuitenkin laitan hiuksiani ja meikkaan ja oon kiinnostunut muutenkin ulkonäöstäni. Mutta eihän se nyt hyvänen aika sitä kerro! Oikeestaan mulla ainakin yksi masennuksen oireista on toi enempi keskittyminen omaan ulkonäköön. Koska sisältä tuntee olevansa täys paska, niin sitä yrittää jotenkin ulkokuorensa avulla parantaa omaa mieltään. 
Ja on ihan tutkittu juttu, että masentunut ihminen voi saada shoppailusta hetkellisesti todella suurta helpotusta. Sulla on vähän aikaa mukava olla, kun on jotain uutta päälle pantavaa tms. Mutta se on aika nopeesti ohi menevää, eikä kyllä mitenkään sua paranna. Kyllä olis konkurssi päällä, jos meikäläisen masennusta alettais sillä parantaa!
Shoppailusta puheen ollen, mä sain luvan tilata yhdet ihanat korkkarit :) Näytän ne teille sitten vasta, kun ne tulee postissa! Tossa vaatekaappia tyhjentäessä ja siivotessa huomasin, että mulla on huutava pula farkuista ja topeista! Oikein kateeksi kävi, kun vertas Artun kaappiin, sillä on housuja vaikka muille jakaa. Vaikka ne onkin varmaan iän kaiken vanhoja, mutta silti!! Hienoja ne kuitenkin on.
Housujen ostaminen on vaan niin raivostuttavaa. Mulla on ihan vääränlainen kroppa farkuille...Tai oikeestaan mä oon vaan niin idiootti, että ostan liian suuria kokoja. Aina pitäis huomioida kaupassa se, että vaikka ne siellä päälle laitettaessa tuntuu napakoilta, niin kyllä ne siitä kuitenkin venähtää. 


Tänään mä oikein taas repäsen ja poistun kotoa, vau! Mennään yhdelle tuttavapariskunnalle iltaa istumaan. Mä nään ne nyt ihan ekaa kertaa. Jänskättää, mutta silti tosi kivaa:) Oon sen naisen kanssa jutellut Facebookissa ja ainakin sen perusteella meistä vois tulla hyvätkin ystävät! Niitä tarvitaan, eikä mulla ole niitä liikaa todellakaan. Vanhojen kavereiden kanssa ei tuu pidettyä yhteyttä enää...Tuntuu, että ei vaan oo enää mitään yhteistä ja mä oon kyllä muuttunutkin viimeisen parin vuoden aikana tosi paljon...
Mutta nyt mä alan valmistautua, eli meikit nassuun ja tukka suoraksi :D Ajattelinpa hakea oikein muutaman siiderinkin ;) Ja huomenna tulee vissiin kylään nuorempi veli morsmaikkuineen!


Oikein mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille 

8 kommenttia:

  1. Mielenkiintonen postaus :D
    Mullaki on väärä kroppa farkuille, ne on aina reisistä isot...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, negatiivisella vai positiivisella tavalla? :D
      Sama juttu, reisistä liian isot ja pyllystä...ja sit jos on muuten ok, nii sit liian lyhyet...leggingsit rules:)

      Poista
    2. Positiivisella! :D On hienoa että voit kertoa avoimesti asioista :)

      Poista
    3. Pakko kertoa, että pysyy pää kondiksessa :)

      Poista
  2. heiii, sä joskus aiemmin puhuit että kirjoittaisit postauksen sun raskauksista ja synnytyksistä! Tee sellanen, ois tosi kiva lukea. T: Lukija maha pystyssä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa pystymahalle! :) Voi, mun on monta kertaa pitänyt sellanen postaus tehdäkin, mutta en tiiä sitten miksi se on jäänyt vaan meinaamisen tasolle. Tottahan toki teen sellasen, onhan se itsellekin tärkeä aihe! Voisin tässä pääsiäisen aikana niistä kirjoittaa:) Mukavaa raskausaikaa sulle <3

      Poista
  3. olet rohkea ja arvostan sinua! :) <3

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)