tiistai 24. huhtikuuta 2012

Kevätuudistusta ja kuulumisia

Huhheijjaa mikä päivä! 300 kilometriä ajoa takana. Oon käynyt kaks kertaa Seinäjoella, kaks kertaa toisessa suunnassa ja vielä pitäis hakea Arttu kymmeneltä töistä!
Mun vanhemmalla pikkuveljellä on jalka murtunut kahdesta kohtaa ja kuskasin sitä ja sen tyttöystävää ensin terveyskeskukseen. Sieltä se se lähetettiin sitten Seinäjoelle sairaalaan. Sinne se jäi nukutettuna leikkaussaliin, kun hain sen tyttöystävän sieltä kotiin. Voi toista :( Toivottavasti se jalka nyt paranis nopeesti. Tosi inhottavaan aikaan vielä, kun kevät alkaa vihdoin ja viimein oikein kunnolla puhjeta. Ja muistan kuinka hemmetin vaikeeta sen kipsin kans oli elää, silloin kun mun käsi murtui. Jalan kanssa se nyt on vielä vaikeempaa! Kiva käydä varmaan suihkussa, kun se kipsi ei saa kastua. Saa paketoida 20 muovipussia ympärille ja SILTI sinne pääsee jostain vettä. Murr. (Puhun kokemuksesta.)

Never again...Please!
Eilen mä en sitten postannutkaan ollenkaan. Olin nimittäin kymmenen jälkeen jo zombi! Tein kunnon kevätsiivouksen. Ja uudistin vähän olohuonettakin. Sehän oli talvella aika tumman sävyinen, niin nyt piti saada kesää kohti vähän jotain piristävämpää:) Ei nyt mitään ihmeellisiä muutoksia, mutta jotain kumminkin. Ja tottakai mun piti kuvata sitä teillekin:


 Puu pääsi varastosta suihkun kautta nurkkaan.




Oli pakko ostaa kauppareissulla, kun maksoi vaan 1.99e!




Ja kyllä kuulkaa tuli pirtsakan näkönen huusholli. Ei se paljon vaadi, kun saa vähän vaihtelua kotiin. Kyllähän ne samat verhot ja taulut alkaa ajan kanssa tympiä, vaikka ne olis kuinka ihanat!
Seuraava projekti onkin sitten toi kylppäri...Koskahan mä sen saisin valmiiksi? No sillä nyt ei onneksi oo niin kiire, kun ei siellä vieraatkaan käy, kun vessa on erikseen :)

Oon muuten huomannut positiivisia muutoksia siitä uudesta lääkkeestä. Mun on nyt jo paljon helpompi lähteä kotoa ja ennenkaikkea HUVITTAA lähteä! :) JESSS! Kyllä tämä kuulkaa tästä vielä (toivottavasti) iloksi muuttuu!
Vähän se kyllä pistää väsyttämään ja nukun kyllä tosi huonosti yöt. Pyörin ja näen painajaisia. Hyi hemmetti, yks yö näin unta, että yks Artun kaveri ajo tahallaan auton metsään ja Arttu kuoli siinä :( Heräsin siihen, kun itkin ääneen ja Arttukin oli aivan paniikissa: "Kulta ei oo mitään hätää, se  oli unta vaan!" Oli kyllä oikeesti aivan järkyttävä uni ja PITKÄ! Tuntu,että näin koko yön sitä samaa painajaista.
Sitten toinen sivuoire mikä on tullut, on hikoilu!Yhtäkkiä tulee tosi kuuma ja menee koko kroppa ihan hikiseksi. Sit se loppuu ja sen jälkeen tulee vilu...Mutta mä tiesin kyllä, että näitä sivuvaikutuksia voi tulla. Kyllä mä ne kestän, jos mun olo on muuten hyvä. Ja mä uskon, että noikin saattaa mennä ohi ajan kanssa. Ainahan ne oireet on pahimmillaan parin ekan viikon aikana. Ja mä oon nyt syönyt niitä vähän vajaa sen kaks viikkoa. 
Sunnuntaina tosiaan kävin taas siellä akuuttipsykiatrianlääkärillä ja se kirjoitti mulle kuukauden sairasloman. Ja sanoi, että kun oon syönyt kaksi viikkoa tota lääkettä, niin jos ei tunnu kunnolla muutokset, niin se nostetaan heti 150mg, eli kaks kapselia päivässä. Tosi nopeesti ne sitä nostaa ja mikä määrä!!Mun vanha lääke oli 20 mg, eikä sen nostamisesta puhuttu yhtään mitään. Kai ne sitten vasta nyt ottaa mun masennukseni tosissaan. Hah! No jo oli helvetti aikakin!

Mulla on myös mennyt hermot totaalisesti Kelaan ja työkkäriin. Toisessa laitoksessa sanotaan toista ja toisessa toista. Mä oon ihan pyörällä päästäni, enkä enää tiedä mihin rahaan oon oikeutettu. Mä olisin saanut sairaspäivärahaa nyt, mutta en oo hakenut, koska Kelassa sanottiin, etten muka saa sitä, kun on karenssi!Tsissus mitä touhua. Ja on ne kämmäillyt muutakin, mutta en jaksa siitä kirjottaa...Katkee pian verisuoni päästä, kun ottaa niin koteloon! No onneks kaikki rahat saa takautuvasti. 3000e tähän käteen ja heissulivei, hiekkaranta kutsuu! :)

Nyt mä jatkan taas siivoamista. Mulla on vielä keittiön kaapit jonkinmoisen räjähdyksen jäljiltä. Ne on nyt saatava järjestykseen. Kunnon siivousinto ollut nyt kaks päivää päällä ja sehän pitää käyttää hyödyksi:)

Leppoisaa tiistai-iltaa teille ihanille! <3

1 kommentti:

Kommenttisi ilahduttaa :)