keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Höpinää ja löpinää!

Mitäköhän mä nyt kuulkaas teille höpöttelisin tänne, kun en oikein jaksais mistään kunnon aiheestakaan alkaa kirjoittaa, kun on jotenkin niin BLAAH olo. Mä pönttöpää unohdin tänään mun psykologin. En tajua miten se noin unohtu. Aivan täysin. No, ei siihen nyt maailma kaadu, mutta hävettää, kun en oo sitten sinne ilmaantunut. Pitää soittaa sille huomenna ja kertoa pahoittelut. Pääasia, että mä nyt kuitenkin muistan mennä sinne lääkärille sunnuntaina, että saisin sitä sairaslomaa vielä lisää. Eihän sitä tiedä minkälainen olo noista lääkkeistä tulee...Nyt syön niitä kolmatta päivää ja noissa mielialalääkkeissähän on se, että olo voi pahentua parin ensimmäisen viikon aikana. 
Meitä pikkusen huvitti, kun nähtiin noi lääkkeet ekan kerran, heti molemmat: "Noista ei voi, kuin tulla iloiseksi!" :D Toinen puoli kapselista on neonkeltainen ja toinen läpinäkyvä, jossa on pieniä rakeita sisällä. Mä jo varottelin Arttua, että tunnin päästä lääkkeen ottamisesta mä voin jo tanssia pihalla kädet ilmassa! :) No, leikinlasku sikseen vakavasta asiasta...Mutta en oo kyllä tollasiin mielialalääkkeisiin vielä ikinä törmännyt, yleensä ne on vaan sellasia normaaleja valkosia pillereitä. Tämä mun lääke on siis nimeltään Venlafaxin, jos jotain kiinnostaa:) Ja löysinpäs siitä kuvankin, niin lätkästään sekin nyt vielä tähän, niin näätte mistä puhuin.

Kuvä täältä

Välillä täs miettii, et puhunkohan mä vähän liianki henkilökohtaisista asioista ja pikkusen liian suoraan. Mutta kun mä alan miettimään, niin onpa kamalaa, jos joku tietää, että mä syön masennukseeni mielialalääkkeitä. Ei mua ainakaan hävetä se paskan vertaa! Miks pitäis? Joillekin masennus ja lääkkeet on hirvee tabu, jota salaillaan viimeseen asti. Ok, that's fine. Mutta en mä koe, että mun pitäis sitä peitellä. Tai peitellä elämääni muutenkaan.
Meitä ihmisiä on vaan niin erilaisia. Toiset ei halua puhua yksityiselämästään juuri mitään, ei ainakaan ventovieraille ihmisille ja jotkut taas haluaa ja pystyy. Musta on vanhemmiten tullu sellanen, että mä puhun asioistani ja yleensäkin sanon asiat aika suoraan. En siis muita loukaten, vaan tarkoitan omia asioitani. Monta kertaa Arttukin on sanonut mulle, että kannattaako ny sitä ja kannattaako nyt tätä. No kannattaa! Ei mua haittaa...Ja mä ainakin toivon, että jollekin olisi hyötyä siitä, että joku kertoo näistä asioista suoraan. Ei ainakaan vielä yksikään oo tullut sanomaan mulle, että ootko sä ihan hullu, kun levittelet asioitas kaikille. Kai mä sit vähän oon, sen takia sainki ilopillereitä ;) Hehheh, älkää sitten ottako oikeesti liian vakavasti näitä, kun en mäkään ota!

Hei muuten, kamera toimii! Mä löysin siihen toisen akun ja johan alkoi pelittämään, jess :) Onneks säästyttiin kalliilta korjauksilta...Tai no. Ehkä mä salaa sisimmässäni toivoin, et sitä ei saatais enää kuntoon, et saisin uuden kameran, mutta pirskeles vie se toimii :D Ihan hyvä kumminkin, kyllä mä nyt sitä uutta kameraa vielä maltan oottaa, kun kerran ihan hyvä toi vanhakin vielä on. Ei makeaa mahan täydeltä!


Onko teillä mitään hyviä vinkkejä kivoista lomakohteista? Me ollaan paljon mietitty Azoreita. Jotenkin mua on aina viehättänyt sellainen viidakkomaisema. Kuinka paljon siellä oliskaan kaikkia ihania kukkia, kasveja, vesiputouksia ja kuumia lähteitä. Ahh. Ennemmin mä sellaseen paikkaan lähen tällä hetkellä, ku hirveeseen turistirysään. Tottakai mä haluaisin sellaseenkin paikkaan joskus, mut nyt kaipaa enemmän just tota rauhaa. Artun vanhemmat ja sisko ja sen mies oli tuolla viime kesänä (me saatiin olla viikko niillä koiravahtina, oli aivan ihanaa) ja tykkäsivät kyllä kovasti. Mutta mitään ei olla siis lyöty lukkoon, katotaan nyt ihan rauhassa. Suhtkoht edullinen paketti sen kuitenkin pitäis tottakai olla, että jäis rahaa myös sinne. Tympeetä se on sitten siellä lojua viikko rahattomana! Arttu on kyllä niin ketterä, että se sais varmaan ruokittua meidät palmuista hakemilla kookoksillaan :D Teltta vielä mukaan, niin hienosti pärjää!


Ehkä mun on parempi nyt lopettaa, tulee kyllä niin väsynyttä juttua :) 

Hauskat illanjatkot kaikille <3

7 kommenttia:

  1. Mun mielestä se on vaan hyvä että kerrot täällä myös ikävemmistä asioista, siis esim. toi masennus jne :) Ei se kenenkään elämä ruusuilla tanssimista pelkästään oo ja se on hyvä että joku edes uskaltaa siitä puhua ääneen eikä peitellä ja esittää positiivista all day all night :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä, ettei kaikki oo säikähtäny :D

      Poista
  2. Hei! Ihana blogi! :) Milloin lapsesi huostaanotettiin? Eiö heillä ole mahdollisuutta käydä äitisi (isovanhemman) luona yötäkin "lomilla"? Mikseivät lapset muuten ole kotona yötä? Jatka samaan malliin, mukavalta vaikutat! -H

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Siitä on nyt melkein kuule kaks vuotta...Eikä oo mitään tollasia yöpymismahdollisuuksia annettu. Vasta viime syksynä aloitettiin ylipäätään kotikäynnit, ensin muutama tunti kerrallaan ja nyt ovat sitten koko päivän. Luultavasti seuraavan palaverin jälkeen lapset ovat joko yötä kotona tai sitten käyntejä tihennetään. Ymmärrän toki sen, että hitaasti tämä pitää tapahtua, ettei ole lapsille liian kova paikka, koska ovat tottuneet tuolla olemaan. Mutta kyllä mä sen sanon, ettei tällänen pitkittäminenkään kyllä hyväksi ole. Mä en oikein tiedä mitä ne odottaa?Välillä miettii, että kattoko ne pahalla ton, että aloitin melkein heti uuden suhteen?! Silloin, kun erosin exästäni ja kysyin, että voitaisko mä ja lapset mennä perhekotiin, jossa katottaisiin, että kaikki menee ok, niin eivät suostuneet siihenkään. Yhtäkkiä musta tehtiinkin syyllinen kaikkeen. On tässä saanut mennä hammasta purren eteenpäin!

      Poista
  3. Azoreita ollaan mekin mietitty muutamaan otteeseen, mutta ei olla vielä siellä käyty. Paikka näyttää kyllä ihanalta ja ei ole varmaankaan ihan vielä turismilla pilattu. Me ollaan yleensä kerran vuodessä käyty jossain reisussa, saa nähdä miten nyt käy kun meillä onkin pikkunen mukana kuvioissa=) Kreeta on aina varma matkakohde, vaikka siellä paljon turismia onkin. Siellä on niin hyvää ruokaa ja upeat maisemat ja säät aina hyvät, ei voi kun suositella=) Sitten ollaan käyty: Itävallassa, Saksassa, Slovakiassa, Kyproksella, Italiassa, Turkissa, Thaimaassa, Kiinassa ja sitten tässä lähempänä naapurimaissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tehän ootte kerinny kierrellä :D Minkälainen paikka Kiina oli näin lomakohteena? Toi Kreeta on kyllä kans aika houkutteleva...Kyllähän noihin turistirysiin vaan saa paljon halvemmat matkat, kun esim. Azoreille. Onko Kreetalla minkä hintasta eläminen siellä? Mulle on kuitenkin pääasia, että siellä on lämmin, ei sillä paikalla niin suurta merkitystä ole!:)

      Poista
    2. Kreetalla syöminen on suht edullista, ostokset vähän halvempia kuin suomessa. Kiina oli aivan ihana, ylitti kaikki odotukset! Tykkäsin siitä vielä enemmän kuin Thaimaasta. Matkakohteena todella edullinen, ostokset ja syömiset näinä suomessa asuvan näkökulmasta ERITTÄIN halpaa. Maisemat myös mitä upeimmat. Oltiin ensiksi Kantonin suurkapungissa ja sen jälkeen lennettiin Kiinan sisäisellä lennoilla Hainanin saarelle. Tosin näissä kohteissa ei puhuttu englantia kuin hyvin harvoissa paikoissa, joten ruuan tilaaminen oli aina oma haasteensa=)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)