perjantai 23. maaliskuuta 2012

Kysymykset & Vastaukset

Nyt on tullut aika vastata teidän esittämiin kysymyksiin. Joten pidemmittä puheitta:


1.  Sä olet asunut Helsingissä? Jos näin on, niin kuinka kauan asuit sielä?


 - Juu, mä olen syntynyt Helsingissä ja asunut siellä viisivuotiaaksi asti. Ja noin viiteentoista ikävuoteen asti siellä tuli myös vietettyä kaikki kesälomat:)
Me ei asuttu todellakaan missään ydinkeskustassa vaan Pihlajamäessä ja Tapulikaupungissa:)
Nuorempana ajattelin aina, että isona muutan varmasti takasin Helsinkiin, mutta tänne käpykylään sitä jäätiin. Enkä mä enää haluaisikaan muuttaa sinne. Se on aivan upea kaupunki kesällä ja siellä on ihana käydä lomailemassa, mutta kyllä tämä maaseudun rauha on se mun juttu, varsinkin lasten kanssa:)


2. Missä asut? Siis paikkakunta? 


- Uskaltaiskohan ton paljastaa ;) No kaippa ton voi kertoa, asun Kauhavalla. Täällä on aika monta elokuvaakin kuvattu, esim. Häjyt. Että siitä voi paikka olla joillekin tuttu. Tällänen tuppukylähän tämä on, mutta eipä mulla mitään suurempia hinkuja oo vielä ollut täältä poiskaan päästä :) Onhan meillä täällä peräti oma huvipuisto (Powerpark) ja lentosotakoulu, whippii!


3. Poltatko tupakkaa?


- Jep! Ikävä kyllä. Ja voin sanoa suoraan, että mä oon sellanenkin srtessierkki, että siitä eroon pääseminen tulee olemaan tuskan ja hien takana. Tavoitteeksi oon kuitenkin ottanut, että jos Luoja suo vielä lapsen, niin sitten lopetan! Siinä on tarpeeksi hyvä syy ja muutenkin, säilyisi ihokin paljon paljon paremmassa kunnossa!


4. Kuinka usein juot alkoholia?


- Nykyään tulee juotua aika harvoin. Ennen lapsia join siis joka ikinen viikonloppu ja molempina päivinä. Nyt sitä vaan ei meinaa oikein jaksaa. Välillä se on tosi kivaa, kun vaan on kunnon porukka ja hyvä fiilis :) Mitähän mä nyt sanoisin...Keskimäärin juon ehkä 1-2 kertaa 2kk:ssa. Sekin vähän vaihtelee tilanteiden mukaan:) Joskus kotona saatan illalla juoda vaikka kaks kaljaa ihan vaan rentoutuakseni.


5. Lempiväri?


- Tää on vaikee kysymys, kun niitä on niin monia ja riippuu puhutaanko vaatteista vai esim. sisustuksesta, mutta sanotaan nyt, että neonvärit, vaaleanpunainen, musta, valkoinen, lime ja turkoosi. Niin ja koralli on kans ruvennut miellyttämään silmää nykyään:)


6. Onko sulla sisaruksia?


- Kyllä vain. Mulla on kaks pikkuveljeä. Toinen on justiin armeijassa eli 19 vuotias ja toinen on 24 vuotias. Meillä on ollut aina tosi hyvät välit ja varsinkin tämän vanhemman veljen kanssa ollaan vietetty paljon aikaa yhdessä ja meillä on aika paljon samoja kavereitakin :)

Tää on yli 10 vuotta vanha kuva :)

7. Miten tapasit nykyisen miehesi? Minkä ikäinen miehesi on? Kauanko olette seurustelleet?


- Täällä tuppukylässähän kaikki tietää toisensa ja mekin ollaan jollain asteella tiedetty toistemme olemassa olosta nuorempina, mutta ollaan pyöritty kuitenkin ihan eri porukoissa. Mä olin hiljanen hiirulainen ja Arttu oli taas vähä sellanen yläasteen kovis. Mä teen joskus erillisen postauksen musta ja Artusta, niin kerron siinä sitten tarkemmin miten me sitten päädyttiin yhteen yms.:) Ja Arttu 26 vuotias, 10 kk mua nuorempi. Me ollaan seurusteltu virallisesti nyt 10kk, mutta kyllä meidän juttu alkoi jo aiemmin.


8. Meinaatko hankkia lisää lapsia?


- Voi, kyllä se kolmas lapsukainen olis ihana asia. Ja toki haluan Artun kanssa yhteisen lapsen, sitten kun on sopiva aika. Asiaan vaikuttaa paljon myös se, että mulla on mennyt todella tärkeitä vaiheita lasten oppimisista yms. sen huostaanoton takia :(


9. Onko eläimiä? 


- Meillä ei oo eläimiä. Eikä tässä asunnossa niitä saisi edes pitääkään. Mutta tulevaisuudessa olisi tarkoitus ottaa koira. Meillä vaan on hieman erimielisyyksiä millanen koira meille tulis. Mun lemppareita on saksanpaimenkoira, boxeri ja labris :) Toisaalta koira voi olla ihan sekarotuinenkin, sillä ei ole väliä, mutta iso sen koiran pitää olla! Mä en niin kauheesti pikkukoirista piittaa...


10. Lempi herkku?


- Voi apua, nyt on paha, kun niitä on niin paljon :D Sanotaan nyt vaikka rahka ja erilaiset vanukkaat.


11. Paras tv-sarja?


- Nykyään seuraan telkkaria aivan älyttömän vähän. Tästä menee syyt internetin niskoille :D
Mutta Pasila on sellanen mitä me yhes seurataan ja Satuhäät aina sillon, kun muistan! Dokumentit on sellasia mitä tykkään katsoa tosi paljon. Varsinkin kaikki murhajutut, mä OLEN jännitysfriikki! :)


12. Oletko vielä lastesi isän kanssa tekemisissä?


- Lapsia koskevissa palavereissa meidän täytyy olla vielä tekemisissä, mutta muuten en ole. Osa mun tavaroista siellä kyllä vieläkin on ja on pyytänyt palauttamaan, mutta eipä ole näkynynnä.


13. Lempi biisi?


- Mulla ei oo nykyään ikinä enää mitään lempi biisiä. Mä kuuntelen musiikkia niin laidasta laitaan, etten osaa yhtä biisiä nimetä lemppariksi mitenkään. Mutta sanotaan nyt edes yks hyvä: Haloo Helsingin Kuule minua on ihana <3 Ja tietyt System of a downin biisit tulee kolahtamaan aina!


14. Miksi rupesit kirjoittamaan blogia?


- Koska mä oon aina rakastanut kirjottamista sydämeni pohjasta. Yläasteikäisenä mä kirjottelin moni monia ruutupaperillisia erilaisia novelleja, joita kaverit sitten halusivat lukea:) Ja tätä kautta tutustuu uusiin ihaniin bloggaajiin ja tämä vaan on ihan älyttömän mukavaa puuhaa <3 Kauan mä kuitenkin pähkäilin asiaa, koska ajattelin, etten keksi aiheita, eikä mun elämästä oo mitään sellasta kerrottavaa, että se joitakin muita voisi kiinnostaa! Mutta ihan hyvin tämä on lähtenyt liikkeelle:)Kai?!


15. Kuinka pitkä oot?


Mä oon 170,5 cm. Mun veli sanoo mua kirahviksi. Moni on kehunut mun superpitkiä jalkoja, mutta on niistä haittaakin; ne on aina mustelmilla, koska kolhin niitä jatkuvasti. On sitten tosi kauniit ruskeensävyiset jalat mustilla pilkuilla. Ja jos en käyttäis itseruskettavaa, niin sitten menisin jo dalmatialaisesta!


16. Mitä muutoksia raskaudet/synnytykset aiheutti sun kehoon?


- Mulle tuli hieman raskausarpia mahaan ja reisiin, mutta nyt ovat vaalentuneet jo niin, ettei niitä juurikaan huomaa. Maha on ehkä aavistuksen sellanen ryppynen, mutta uskon, että treenaamisella sen saa kuntoon. Rinnat on pienemmät, mutta en nyt sanoisi, että ne roikkuu. Oon mä kuitenkin 15 kg laihempikin, kuin ennen raskauksia, niin tottakai ne rinnatkin pienenee. Voisin melkein sanoa, että oon tyytyväisempi nyt kroppaani, kuin ennen raskauksia ja synnytyksiä :)


17. Lempi karkki?


- Irtokarkit! Salmiakkeja ja hedelmiä sekasin:) Ja suklaa tietenkin.


18. Mikä on lempparein/inhokein kotityö?


- Pyykinpesu on lempparein ja vain siksi syystä, että mä rakastan niin paljon puhtaan pyykin tuoksua.Ja on imuroinenkin aika kivaa, varsinkin sillon, kun on oikein paskasta, niin sen työn jäljen oikein näkee :D Ahh. Inhokein on varmaankin pölyjen pyyhkiminen. Se tavaroiden siirtely on vaan niin raivostuttavaa. Mä oon kyllä aika taitava pyyhkimään vaan kaikkien tavaroiden ympäriltä;) Lakanoiden vaihto on myös ärsyttävää puuhaa, vaikka puhtaissa lakanoissa on maailman ihaninta nukkua <3


19. Mikä on mukavinta bloggaamisessa?


- Kirjoittaminen, ihanat kuvat, uudet blogiystävät, itsensä ilmaiseminen. Tää blogi on ollut mun yksinäisyyteen aivan mahtavan ihana juttu! En osais varmaan enää edes elää ilan tätä ;) Ja kaikenlisäksi tää on vielä todella terapeuttista hommaa!


20. Lempi blogit?


- Mun lemppariblogeihin kuuluu mm. Dreams and reality, Myö ja mie, My life be like, Vaatetellen, Faus Pax ja kuntokuuri ja on niitä vielä muitakin. Noi tuli nyt ekana´mieleen, koska noiden blogien kirjoittajien kanssa tulee eniten kommunikoitua:)... Ja koko ajan yritän ettiä uusia mielenkiintosia blogeja! Niitä oikein hyviä blogeja vaan on vaikee löytää...Niissä vaan pitää olla just sitä jotain ;)


21. Kuvaile itseäsi viidellä adjektiivilla


-  Nää on aina vaikeita! :) Noh, huumorintajuinen, huono itsetuntoinen, ystävällinen, temperamenttinen, ujo.


22. Mikä on parasta miehessäsi ja mikä ärsyttää hänessä?


- Arttu saa mut tuntemaan itteni prinsessaksi, se puhuu musta tosi kauniisti. Se on tosi hyvä isäpuoli lapsille ja rakastaa niitä kovasti. Se on vaan niin kultainen pakkaus <3
Mikä siinä ärsyttää kaikista eniten se, että se on ihan kauhee sotkemaan ja jättää kaapinovet auki. ARGH!


23. Mitä sanoisit ihmiselle, joka on samassa elämäntilanteessa kuin sinä, eli lapset huostaanotettu?


- Mä sanoisin, että älä luovu toivosta ja tappele loppuun asti vastaan. Ja tottakai halaisin lujasti ja haluaisin olla tukena aina. Näin rankoissa tilanteissa vertaistuki olis ihan ehdoton!


24. Oletko tyytyväinen itseesi?


- Nooo...Kyllä mä ihan tyytyväinen oon. Ainakin aina välillä :) Aina on parantamisen varaa joka saralla. Miksei ihmisiä oo voitu vaan olemaan tyytyväisiä ittensä? Minkä helvetin takia on pitänyt luoda tällänen niin typerä ja vaikee, ylimääränen stressi. MÄ HALUAN SILIKONIT :D


24. Kuka on elämäsi esikuva/idoli?


- Mulla ei oo ketään tiettyä idolia. Mä ihailen ihmisiä, jotka ovat hyväsydämisiä ja ajattelevat muitakin, kuin itseään! Ja ihmiset, jotka ovat ottaneet Jumalan kokonaan elämäänsä.


25. Minkälainen suhde sinulla on vanhempiisi?


- Äitin kanssa mulla on oikein hyvät välit ja ollaan tekemisissä aika paljonkin. Iskän alkoholismin takia, en oikein sitä näe, vaikka välillä  haluaisinkin. Se on kuitenkin niin erakoitunut, eikä kehtaa olla edes oman perheensä kanssa yhteydessä.


26. Mitä kuskaat käsilaukussasi?


- Heh, mua huvitti tämä kysymys, kun kaikki aina vittuilee mulle, kun mun laukusta löytyy vaikka mitä. Arttuki on kysyny useesti et, löytyykö sieltä vasaraa tai moottorisahaa? :D
Mutta joo, mun käsilaukusta yleensä löytyy kännykkä, meikkejä, harja, lakkapullo, lompakko, avaimet ja sitten kaikkea turhaa roskaa :)


27. Minkälaista musiikkia kuuntelet?


- Laidasta laitaan. Rockia, rappia, kotimaista. Rap on sellasta, jota kuuntelen yleensä yksin ollessa. Ill Bill uppoo aika hyvin ja suomalaisista Julma-Henri. Jotenkin vaan tulee nykyään kuunneltua harvemmin musiikkiakaan. Jos mua vähääkään ahdistaa, niin en pysty kuunnella musiikkia ollenkaan. Artun tullessa kuvioihin on toi rock-musiikkikin alkanut kuulostaa oikeinkin hyvältä:) Kappaleesta tietenkin riippuen! System of a down on muuten yks lemppareista ollu jo monta vuotta!


28. Tykkäätkö käydä festareilla?


- Musta tuntuu, että mä oon liian vanha nykyään sinne! Ainaki viime Provinssi meni päin helvettiä. Tilasin liput viime tinkaan, että näkisin System of a downin, mutta liput ei kerinny tulla, saatana! Oli mukava hakea Provinssin jälkeen liput maanantaina postilaatikosta...äärmuur!


29. Mikä olis sun unelmatyöpaikka?


- Hmmm...Mallitoimisto?!Hah, ei vaan. Ehkäpä joku oma sisustusfirma ja vaatekaupassa mä oon aina halunnu olla töissä:)



Huh. Siinä oli hommaa, kun piti noi kuvatkin ettiä :) Mutta kivaa oli ja kiitos kysymyksistä kaikille oikein paljon! :)
Mä lupailin eilen, että kirjottaisin tänään huonosta itsetunnosta, mutta nyt se on aivan pakko siirtää huomiselle, tässä kun meni niin kauan aikaa, etten millään enää jaksa!

Nyt tuli mun veli ja sen tyttöystävä käymäs, pitää mennä pitämään niille seuraa:)

Heipodei <3

9 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus oli :) <3 edelleen, oot kyllä niiin nätti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih, sä kerkesit jo lukee sen ja mä just lisäilin sinne aika paljon tekstiä:) Kiitos Laurasein, sinä olet nättimys <3

      Poista
  2. Oon kyl Lauran kans samaa mieltä! Noi silmät:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi teitä, ootte aivan liian kilttejä mulle :)

      Poista
  3. Tosi kiva blogi! jään seuraamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, ku kiva Moona! :) Tervetuloa vaan!

      Poista
  4. Arvasin että oot pohjanmaalta! Ja vielä kauhavalta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitenkäs ny niin hyvin arvasit? :D

      Poista
    2. Jotenkin sun "tyylistä olla" en osaa selittää ja puhetavasta tietenkin :D aloitin sun blogin lukemisen siis ihan alusta, nyt olen lukenut kokonaan ja tosiaan jään lukiaksi! Olet ihana persoona! <3 Ja pitää jäädä seuraamaan, että kai saat lapsesi takaisin ja niin... Rukoilen sun puolesta <3

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa :)