keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Kesä ja kukkaset


Mä niin odotan kesää, että mä pääsen upottamaan sormeni tonne takapihan multiin :)
Meillä on ihan mukava takapiha, lukuunottamatta ihan järkyttävää grilliä, jonka joku edellinen asukas on sinne kyhännyt itse. Se on kyllä oikein hirvitys ja saa luvan lähteä sieltä, kunhan lumet sulaa:D Kyllä me mietittiin aluksi, että jos sen vaikka maalais valkoseksi, että oisko se sitten siedettävä, mutta...mä epäilen suuresti! Me nyt ei muutenkaan olla niin innokkaita grillaajaihmisiä, niin me varmasti pärjätään ihan perus pallogrillillä:)


Eikö kaunis? :D
Me yhden kaverin kanssa tossa joku aika sitten jo linkiteltiin toisillemme Facebookissa kaikkia ihania kukkia, mitä on ehdottomasti saatava ens kesäksi. Mun onnekseni tämä kaveri on käynyt puutarha-alan, joten saan pyytää sitä avuksi sitten:) 
Jotain monivuotisia kasveja tuolta lumen alta näyttää jo valmiiksi sojottavan. Innolla odottelen mitä ihanuuksia sieltä paljastuukaan!








Toi tie mikä tossa kulkee, on kävelytie. Oikeestaan vaan sellanen oikoreitti, että siinä ei kauheesti onneksi liikennettä ole. Mutta silti jotkut pässit siitä autolla päästää. Kesällä, kun tossa pihalla aletaan lasten kanssa viettää aikaa, saa kyllä jokainen siitä autolla ajava kuulla kunniansa!
Me ollaan siis muutettu tähän asuntoon joulukuussa, että mä en yhtään osaa sanoa minkälainen toi takapiha todellisuudessaan sitten on. Ainakin siinä näyttää olevan laattaosiokin puutarhakalusteita varten! Ne tulee sitten ton ihanan grillin tilalle :D Tässä samalla katselen erilaisia vaihtoehtoja ja tässä olis muutama setti, joka miellyttää silmää:






Toisaalta taas sellaset ihan pienet kahdenistuttavat setitkin on aivan ihania! Ja sellanen keinu olis kans ihana:) Aina saa haaveilla!
Mä laitan muutaman kukkasen kuvan, mitä meinaan yrittää saada kasvamaan. Näitäkin kuvia vois laittaa taas vaikka millä mitalla, mutta pakko pysyä kohtuudessa :D


Valkolilja Pink Heaven
Gladiolus My Love
Kurjenkello valkoinen

Siinä muutama ihanuus! Vähän tällästäkin olis kiva kokeilla sisällä kasvattaa:

Chilipaprika mix

Onko teitä muita, enemmän tai vähemmän taitavia viherpeukaloita?:)


www.viherpeukalot.fi 


5 kommenttia:

  1. noiden puutarhakalusteiden tokan vaihtoehdon tapaset tuolit haluisin kans omalle partsille! en oo vaan vielä löytänyt mistään :) mut noi ekatkin on kivat, varsinkin jos koko setin ostais. niin ja ite en mikään taidokas viherpeukalo oo, sen sijaan mun faija on sitäkin enemmän.. sillä on järkkysuuren taka- ja etupihan vallotuksen lisäks sisälläkin muutama hyllyllinen noita sen kasveja, kasvulamppujen kera ;D haluisin kyllä itekin sit partsille jotain, näiden nykysten parin kukkasen lisäks, mut en varmaan jaksa kasvattaa kokonaan ite, tyydyn noihin valmiisiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jyskissä ja Maskussa oon ainakin nähnyt paljon ton tyyppisiä puutarhakalusteita!Olis vaan pitäny ostaa syksyllä, niin olis saanu super-alehinnoilla ne :)
      Kyllä ne jotkut vaan osaa noita kasveja hoitaa, mä oon kateellinen. Ite oon tappanu varmaan jokaikisen omistamani kasvin...Ehkä mä vielä joku päivä opin:D

      Poista
  2. Nuo valkoliljat on kyllä aivan ihania, vois itekki kesällä semmosia laittaa (tai yrittää laittaa) pihalle vaikka taidanki tosiaan kuulua noihin vähemmän taitaviin viherpeukaloihin. :D Ei hirveästi kiinnostusta oo noihin kukkasten sun muiden istuttelu ja laitteluhommiin, mutta pakko yrittää aina ku on se piha vaan niin paljon kivemman ja viihtysämmän näkönen sitten. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on aivan ihania!:) Onneks liljat vissiin on aika helppohoitosiakin, tai näin muistelisin :D
      Onhan siellä pihalla paljon mukavampi istuskella kauniiden kukkien seassa, kun pelkän harmaan kivilaatan ympäröimänä...Ahh, mä nään jo sieluni silmin itteni istumassa aamukahvilla mun upeassa "puutarhassani"...Yeah right :D

      Poista
  3. Hmmm... Olikos toi grilli vielä paikallaan? ;)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)