keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Treeniä

Tavoitteena on siis päästä rantakuntoon kesäksi. Mä sairastin pitkään masennusta ja loppuvaiheessa paino alkoi tippua aika hälyttävästi, en siis mitenkään yrittänyt laihduttaa, vaan yksinkertasesti en pystynyt syödä. Ahdistus oli liian kova. Läheisetkin alkoi huolestua, kun mun normaali paino yleensä huiteli jossain 65 kg tienoilla ja pahimmillaan vaaka näytti 48 kg. Pituuttakin kuitenkin löytyy 171cm. 


Noh, kiitos masennuslääkkeen ja levon,(mitä oon tarvinnu viimeset neljä vuotta)on olo kohentunut huomattavasti ja ruokakin maistuu!Ehkä jo liiankin hyvin :) Mä siis RAKASTAN ruokaa <3 Nyt kun olokin on pirteämpi, niin halu pitää itsestään huolta tietenkin kasvaa sen mukana. Eli nyt vihdoin ja viimein sitä treeniä. Tästä on nyt hyvä lähteä, kun ei tarvitse painoa alkaa tiputtaa, vaan saa ennemminkin nostaa sitä, unelmien täyttymys :D







Mä treenailen siis ihan kotona vaan. Yäk, mä en vaan voi sietää salilla käymistä, vaikka se olisikin varmasti tehokkaampaa. Mutta ei oo mun juttuni. Katoin netistä erilaisia ohjelmia ja kokosin niistä itselleni mielestäni sopivan treenin. Voin sanoa, että kun ensimmäisen kerran menin oman ohjelmani läpi, niin kyllä huusi lihakset hoosiannaa. Mä kävelin kaks päivää varpaillani jalat ihan suorina :D Ja vessanpöntölle istuminenkin oli aika mielenkiintosta :D



Treeniohjelma:

Vatsalihakset:   suorat 2x20
                            vinot 2x20
                                                istumaannousu 3x20
                                      polkupyörä x 40

                        Rintalihakset:       etunojapunnerrukset 3x20
                                                                         painojen nosto rintojen eteen 3x20

Jalka- ja pakaralihakset:  kyykkyhyppyjä 3x15
                                                   askelkyykky x 30/jalka
                                                             jalan taaksevienti x 30/jalka

Tällä siis mennään. Yritän tämän mennä läpi kolme kertaa viikossa. Lenkkeily tähän lisäksi vielä, mutta siihen mun pitäisi panostaa kyllä enemmän, myönnetään :) Onneksi sentään siivoaminen ja seksikin voidaan laskea hyötyliikunnaksi, jeij! :)
Onko teillä hyviä treenausvinkkejä aloittelijalle?

14 kommenttia:

  1. Kivalta blogilta vaikuttaa, mäkin jään seurailemaan tätä :) Ja et todellakaan näytä 27vuotiaalta, katoin eka et oot jotai 20v!! :D Ja hei siis onko sun lapset huostaanotettu vai? :O Siis ku tuossa aiemmassa postauksessa kerroit jotain niin sain semmosen käsityksen, tosin mun käsitys voi olla väärä ja asiahan ei mulle edes kuulu, mut aattelin kysyä! :)

    VastaaPoista
  2. Laura, sepä kivaa :) Tervetuloa lukijaksi ja kiva, että jäät seurailemaan mun elämää:)! No juu, mä oon vissiin vähän babyface ja pukeudunkin ikäisekseni liian nuorekkaasti :)
    Tosta lastensuojelu- ja huostaanottoasiasta mä yritän huomenna kirjotella tarkemmin, niin saat lukea sitten koko tarinan alusta loppuun.

    VastaaPoista
  3. Moikka! Kävin tänään vasta tarkastelemassa blogini kuulumisia :D (Voiko niin sanoa..) Kiva kun olit jättäny kommenttia :)

    Voi että, oot ihan mielettömän nätti! Sulla on kyllä muutenkin paaaaljon paremmat lähtökohdat kropan osalta kun mulla :D Mä oon kuiteskin sen vaivaset 162cm ja painoo n. 58kg, joojoo ei se paino kerro paljon mitään mutta oishan tota rasvaprosenttia mahdollista hilata alas aikas paljon :)

    Jään seurailemaan sun edistymistä :)

    VastaaPoista
  4. Oikeessa oot, munki mielest sais sussa olla painoo lisää. MUT sun kroppa on omas ja teet sille niinku parhaaks näät. :)
    Mukavaa plokkailuu sulle sinne!!

    VastaaPoista
  5. Voi kiitos ihana Shande, piristit päivääni <3 Hyvät lähtökohdat sulla on, älä oo liian itsekriittinen ;) Mä ainakin ex-muodokkaana ja nykyisenä lautana, kaipaan sitä lihaa luiden ympärille!Kyllä sitä sinne vähän kuuluu, se on vaan naisellista :)

    Partapappa: Sitä tässä nostellaan :)

    VastaaPoista
  6. No joo onhan mulla sillai kyllä että kuopus täytti just puoli vuotta, voishan kroppa hullumminkin olla ja kun itsellä on jonkun verran tuota syömishäiriötaustaa niin oon yllättävän tyytyväinen tällä hetkellä, ja parempaan suuntaan menossa lihasten ja kiinteytyksen suhteen :) Ja tissejähän mulla ei oo koskaan ollutkaan ja jokasen muksun myötä vaan pienenee jos mahdollista ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo synnytyksestä on tosiaan tosi vähän aikaa sulla vasta!Saas nähä putkahtaako mun tissini enää esiin, vai pitääkö tyytyä näihin...Jokatapauksessa ne roikkuu :D

      Poista
  7. Oi, ihanaa kun oot voittanu masennuksen!! :) Selvästi oot sitkeä ihminen, eli kyllä sä haluamasi kuntoon pääset. :) Pyysit vinkkejä aloittelijalle: muista oikeesti se ettet vedä ittees ihan piippuun. Ite ainaki oon monesti ku on alottanu treenauksen, tehny sen virheen. Pidä niitä lepopäiviä ja syö terveellisesti. Turha varmaan mainitakin, mutta vettä vaan litratolkulla jos vähän liioitellaan. :)

    Muista myös oikeesti haastaa itses, tee sellasilla painoilla että viimeset toistot jaksaa just ja just! Heti treenin jälkeen kannattais syödä lounas tai vaikka edes maitorahkaa, että saa protskua. Jos et tykkää urheilujuomista, niin maito toimii varsin hyvänä palautusjuomana.

    Mun mielestä tuo sun treeniohjelma näyttää järkevältä ja hyvältä! :) Muista, että jos tuntuu ettei jaksa tehdä kaikkia toistoja niin ei niitä pakko oo tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sulle oikein paljon rohkaisusta ja vinkeistä :) Molempia tarvitaan täällä päässä!! :)

      Poista
  8. No et tosiaankaan kyllä liian nuorekkaasti pukeudu, sitä paitsi eihän se ikää kato saako pukeutua nuorekkaisiin vaatteisiin ja niin edelleen :) Tiedätkö sen laulajan, sen Einin? :D No, sehän on yli 50v ja pukeutuu edelleen niinku nuoret ihmiset :D eikä siitä uskois aina et se on yli 50 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot kyllä ihan oikeessa, eipä se ikää katso :)Ja mulla nyt vaan on suht nuorekas olo, en mä osais pukeutua nyt muulla lailla. Vuoden päästä on varmaan taas eri tyyli, sekin kuitenkin vaihtelee aika ajoin :) Piti oikein googlata tosta Einistä nykysiä kuvia, kun muistan sen vaan Uuno-leffasta :D Ja onpas muute todella nuorekas!

      Poista
  9. itse laiskana liikkujana oon tosi huono lähtemään salille, mut sit en toisaalta tiedä mitä sit tekisin kotonakaan.. joten päätimpä testata tätä sun treeniohjelmaas lisäämällä siihen selkälihakset, kun fysioterapeuttikin jo huomautteli että niitä pitäis vahvistaa. nyt olikin sit ihan pakko tulla hehkuttamaan että ainakin mulla tuntuu toimivan ja voi on kyllä ollu lihakset hellänä! :D en vaan oo ihan varma oonko tehny kaikki liikkeet oikein, kun tossa vaan tekstinä on ne. ois aika hauska idea muuten tehdä treenipostaus kuvilla, silleen et näyttäisit joitain liikkeitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vaan toimikkin?Mä kun tein ekoja kertoja tän sarjan läpi, niin hyvä, kun pöntölle pääsin istumaan :D
      Toihan on hyvä postausidea!Varmasti toteutan jossain vaiheessa :)

      Poista
  10. Katottaiko tota sun reeniohjelmaa? Naapurilla olis tähän vähän koulutustakin ;)Juur remppasin ton ukon ohjelmatki kuntohon :)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)